Gå til innhold
Fiskersiden

fiskevann kristiansand


harald 66
 Share

Recommended Posts

har aldri vert der,men er ett stort vann.det må jo sikkert vere litt stor fisk der vel? har du noen gode tips andre plasser?

storevann som knorway skriver, men mye smått der, ikke et veldig "gammelt"vann det, grimsvann er hakket bedre, litt større fisk, tatt en del på over kg der.. gikk noen rykter før om at det var gjedde i fiskåvann spesielt i øverste del, men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ørret enn sørv som man sier....

Men siden trådtittelen er fiskevann i Kristiansand må jeg bare spørre:

Noen som kjenner til abbor/ørret-bestandene på Randesund? Hørte rykter en gang om store fisk der ute, men rakk aldri å teste de ut før jeg flytta til Mandal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ørret enn sørv som man sier....

Men siden trådtittelen er fiskevann i Kristiansand må jeg bare spørre:

Noen som kjenner til abbor/ørret-bestandene på Randesund? Hørte rykter en gang om store fisk der ute, men rakk aldri å teste de ut før jeg flytta til Mandal.

jeg er ikke kjent på andre siden, men drangsvannet er kjent for å ha stor ørret, har ikke prøvd, har prøvd i innløpet til vannet, der fikk jeg sø, og en haug med flatfisk, mye flyndre der.. ellers vet jeg det er et vann på vei ut mot sjøkurs, kommer på venstre side, der er det abbor, og en liten blank fisk som ingen vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heller ørret enn sørv som man sier....

Men siden trådtittelen er fiskevann i Kristiansand må jeg bare spørre:

Noen som kjenner til abbor/ørret-bestandene på Randesund? Hørte rykter en gang om store fisk der ute, men rakk aldri å teste de ut før jeg flytta til Mandal.

de fleste vann i randesund er det både skjebbe og ørret i. drangsvann er forresten brakkvann,mye sjøørret der.sukkevann er ett bra vann med mye skjebbe og ørret.andre gode vann ligger ute i ytre randesund,ved eftevvag og ådnevik.se kart på gule sider.mange vann der omkring med kilos ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste vann i randesund er det både skjebbe og ørret i. drangsvann er forresten brakkvann,mye sjøørret der.sukkevann er ett bra vann med mye skjebbe og ørret.andre gode vann ligger ute i ytre randesund,ved eftevvag og ådnevik.se kart på gule sider.mange vann der omkring med kilos ørret.

Se der ja, takk for gode tips.

Veit du forresten åssen det er med fiskekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, takk for gode tips.

Veit du forresten åssen det er med fiskekort?

er fritt frem for fiske der. en skal vel kanskje spørre en grunneier ,men jeg har aldri sett noen andre fiske når jeg har vert der. rørvann og stemvann er vann ute ved eftevaag. gode vann . stemvann ligger ved veien innenfor der ligger det 2 andre vann.det innerste er rørvann. en fordel å ta med kano. men kan også fiske langs land enkelte steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Det er ikke lov å fiske i fiskåvann, men er ikke stort med fisk der heller. gått gjennom bekken flere ganger etter gytefisk. Fisker heller i buvann i voiebyen. tatt flere på 800-1200 der i år, men også mye smått! kun ørret. Ellers er jo rossevann en perle, forige tur ble 32 ørreter i grei størrelse+ nerkontakt med hubro og falk. Der er det både ørret og røye+ en del andre sennende ting på bunn:) Fiskevannene i kristiansand dekkes av fiskekortet for storkristiansand og koster 200 kr i året eller 20 kr pr tur. kjøpes på sport, eller grønnberg i byn! alle under 16 fisker gratis!

skitt fiske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er ikke lov å fiske i fiskåvann, men er ikke stort med fisk der heller. gått gjennom bekken flere ganger etter gytefisk. Fisker heller i buvann i voiebyen. tatt flere på 800-1200 der i år, men også mye smått! kun ørret. Ellers er jo rossevann en perle, forige tur ble 32 ørreter i grei størrelse+ nerkontakt med hubro og falk. Der er det både ørret og røye+ en del andre sennende ting på bunn:) Fiskevannene i kristiansand dekkes av fiskekortet for storkristiansand og koster 200 kr i året eller 20 kr pr tur. kjøpes på sport, eller grønnberg i byn! alle under 16 fisker gratis!

skitt fiske:)

Veldig spent på hva "de spennende tingene på bunnen" er....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har hatt noen fine kveldsturer i det siste, gitt vannene i Kristiansand en liten mulighet. Kreves kanskje en rettelse, da ikke mange av vannene er besøkt enda. Målsetningen er riktignok å prøve alle som man har rett på å fiske i med fiskekortet i det minste. Så langt har jeg hatt en kveld med Abborfiske i Tretjønna og en riktig så fin Ørretsjakt i Krogevann. Abboren i Tretjønna var ganske små, men til gjengjeld var det mange av de. Masse muligheter om man vil la ungene fiske litt.

Krogevann byr på litt utfordringer med å komme frem til de gode fiskeplassene, men om man finner seg gode posisjoner er det rikelig med fisk, i mange størrelser. Jeg har ikke forhørt meg mye om de forskjellige vannene, noe som gjør turene spennende. I Krogevann fikk jeg i kveld en fin ørret på 530 g. Neida, er ingen storfisk, men tyder på at det kanskje er større fisk der. Andre som har gode erfaringer med småvannene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

Jeg skal ut å fiske med min datter på 3 år til søndag. Noen som har gode forslag til plasser som er lett tilgjengelige og der det er litt fisk?

Ser en snakker om Tretjønna. Noen som kan si meg hvor det er? Finner den ikke på noe kart...

Ellers tas alt i mot med takk.

Spiller ikke så mye rolle om fisken er stor. Det viktigste er å få noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, er i alle fall ei tretjønn på gimlekollen, har ikke fisket der, er ørret der, små men, ellers er grotjønn i suldalen fint, park bil rett med vannet, store mengder abbor, og ei og annen gjedde, kan jo være gøy for ei på 3 år, lett å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Da blir det Grotjønn. Vi bor på Tinnheia, så det er midt i blinken :-)

Jeg har ellers sett en del mindre abbor i Eigevannet, men der er det så mange å bader nå at det får heller bli over sommeren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.