Gå til innhold
Fiskersiden

buefiske


Dachs
 Share

Recommended Posts

  • Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Ole M

sitat:vi dyrker samme type sport alle sammen.

ikke akkurat..

Joda, vi høster av naturen og dreper av lyst.

Men nok provokasjon nå, fra min side i allefall. Fikk avsmak for fiske og jeg liker det jo egentlig.

Men det er fair å rendyrke noe, også et forum uten innblandinger som dere ikke føler hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Dachs

Drikki lut eller? Har du mentalkapasitet over gjennomsnitts blautfisk så hadde du vel funnet ut hvem vi er? Personlig så synes jeg ikke det er så galt plassert i dette forumet, men du din fiskesuppe og _enkelte_ andre tørrfisker her har da gitt en velkomst her som plasserer sportsfiskeri i idiotbåsen. At ingen i deres egne rekker reagerer er nifst.

Hahahah!! Og du kaller andre her inne aggressive.. Dere gjør ikke god reklame for sporten dere selv bedriver akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Matthew

sitat:Opprinnelig postet av Dachs

Drikki lut eller? Har du mentalkapasitet over gjennomsnitts blautfisk så hadde du vel funnet ut hvem vi er? Personlig så synes jeg ikke det er så galt plassert i dette forumet, men du din fiskesuppe og _enkelte_ andre tørrfisker her har da gitt en velkomst her som plasserer sportsfiskeri i idiotbåsen. At ingen i deres egne rekker reagerer er nifst.

Hahahah!! Og du kaller andre her inne aggressive.. Dere gjør ikke god reklame for sporten dere selv bedriver akkurat!

Man vender det andre kinn til, men man har nå bare to kinn. Blir du sparka nok i trynet så blir du grinete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Dachs

sitat:Opprinnelig postet av Ole M

sitat:vi dyrker samme type sport alle sammen.

ikke akkurat..

Joda, vi høster av naturen og dreper av lyst.

Men nok provokasjon nå, fra min side i allefall. Fikk avsmak for fiske og jeg liker det jo egentlig.

Men det er fair å rendyrke noe, også et forum uten innblandinger som dere ikke føler hører hjemme.

Å sammenligne sportsfiske med gjeddeskyting er galskap. Tråling og garn er høsting det også, uten at de har behov for å kalle det sport. SPORTEN er nettopp det å LURE FISKEN til å bite på agnet, når "sporten" går ut på å se fisken før man skyter blir det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Dachs

Drikki lut eller? Har du mentalkapasitet over gjennomsnitts blautfisk så hadde du vel funnet ut hvem vi er? Personlig så synes jeg ikke det er så galt plassert i dette forumet, men du din fiskesuppe og _enkelte_ andre tørrfisker her har da gitt en velkomst her som plasserer sportsfiskeri i idiotbåsen. At ingen i deres egne rekker reagerer er nifst.

Greit at vi har delte meninger her, men det du kommer med her ser jeg helst at du holder enten for deg sjøl, eller på jaktforumet ditt!!!! Personretta hets er noe vi på fiskersiden.no vil være foruten.... Det er ingen som har hengt ut deg for at du har en forkjærlighet for å skyte den store gytegjedda, (som vi andre pent setter ut igjen) og la den ligge og råtne i skogkanten for at reven skal komme...

Vi er som regel ingen fan av trål og notfiskere heller vi...som ikke setter pris på fangsten dem får og dumper den om det ikke er det dem er ute etter.... Vi setter pris på fisken, enten går den til et herlig måltid, eller så settes den ut igjen med den største forsiktighet..... Mens du skyter gjedda, som du igjen bruker for å lokke til deg reven, som du enten graver ned eller brenner...I mine øyne er det sløsing...Du snakka om å høste av naturen.... men som sagt, det er lov å ha forskjellige meninger om ting.

Jeg er selv ivrig jeger, men jeg jakter pga jeg syns det er utrolig flott mat og får flotte naturopplevelser, men jeg ser ikke hva som er så spennende med å skyte gjedda når du kan få den på fiskestang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Greit at vi har delte meninger her, men det du kommer med her ser jeg helst at du holder enten for deg sjøl, eller på jaktforumet ditt!!!! Personretta hets er noe vi på fiskersiden.no vil være foruten....

Dette har du forsåvidt helt rett i - burde holdt meg for god for det. Beklager så mye. Han karen jeg ble sint på var vel ikke akkurat den som irriterte meg mest heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gevær - skyte våpen

Bue - skyte våpen

-Ikke sportsfiske redskap.

Så hvis noe av hensikten med denne tråden var å diskutere hvorvidt fisk som tas med skyte våpen kan kalles sportsfisket fisk, er jo svaret nei. Rett og slett fordi skyte våpen ikke defineres som fiske utstyr, enkelt og greit! Sånn er det bare. Går ikke ann å diskutere noe som helst når en ikke holder seg til fakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Ole M

Gevær - skyte våpen

Bue - skyte våpen

-Ikke fiske redskap.

Så hvis noe av hensikten med denne tråden var å diskutere hvorvidt fisk som tas med skyte våpen kan kalles sportsfisket fisk, er jo svaret nei. Rett og slett fordi skyte våpen ikke defineres som fiske utstyr, enkelt og greit! Sånn er det bare. Går ikke ann å diskutere noe som helst når en ikke holder seg til fakta!

Går jo ikke an å diskutere noe når man blir møtt med en slik forakt. Det er jo i den opprinnelige tråden lagt grobunn for en splid som sjeldent er forundt andre enn serbere og kroatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske idiotisk diskusjon dette her, men artig lesning er det.

sitat:Opprinnelig postet av Ole M

.....fordi skyte våpen ikke defineres som fiske utstyr, enkelt og greit! Sånn er det bare. Går ikke ann å diskutere noe som helst når en ikke holder seg til fakta!

Dette er fakta:

Garn er et fiskeredskap, sport kommer fra latin og betyr lek. Fisker jeg med garn for lekens skyld er det per def. sportsfiske. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som Dachs storligen overrasket over enkeltes aggressivitet rettet mot buejakt/gjeddeskyting. Er nok enig i at aktivitetene er på kanten når det gjelder almene definisjoner av sportsfiske, men fra derfra å oppheve sportsfiske til noe edelt versus den vederstyggelige jaktinga er et langt skritt bort fra virkeligheten. Både sportsfiske og jakt er aktiviteter vi i vårt overflodsamfunn driver for rekreasjonens skyld, rent moralsk medfører begge aktivitetene at vi utsetter levende vesener for ubehag og ofte død, så for meg er det et mysterium at noen sportsfiskere opphever sin hobby slik det er gjort i denne tråden. Det å dømme andres lovlige aktivitet så nord og ned som de har gjort i denne tråden sier veldig mye om toleransen til enkelte her. Med det toleransenivået de oppviser er det beste rådet jeg kan gi å oppsøke fundamentalistiske religiøse miljøer slik at de kan få omgås likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at vi her på fiskersiden.no og i Norge forøvrig har definert sportsfiske som fiske med stang/hånsnøre, sene og krok der formålet er at fisken selv frivillig skal bite på. Det er fakta..

Skal vi begynne å definere ord som vi selv vil blir det kaos..

Er mange fiskekort det står; "Kun sportsfiske tillatt" på...., man kan jo tenke seg....[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Matthew

Poenget er at vi her på fiskersiden.no og i Norge forøvrig har definert sportsfiske som fiske med stang/hånsnøre, sene og krok der formålet er at fisken selv frivillig skal bite på. Det er fakta..

Skal vi begynne å definere ord som vi selv vil blir det kaos..

Er mange fiskekort det står; "Kun sportsfiske tillatt" på...., man kan jo tenke seg....[ :) ]

Egentlig litt vanskelig å være vanskelig når du kommer med et innlegg jeg ikke kan si meg uenig i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Dachs

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

Dachs, Ole Magnum, Stykkjunkern - jøje meg! Opptre i det minste under fullt navn ikke som en gjeng tullebukker uten annet mål enn å plage andre med meninger som overhodet ikke hører hjemme på et forum for sportsfiskere.

- Håvard

Drikki lut eller? Har du mentalkapasitet over gjennomsnitts blautfisk så hadde du vel funnet ut hvem vi er? Personlig så synes jeg ikke det er så galt plassert i dette forumet, men du din fiskesuppe og _enkelte_ andre tørrfisker her har da gitt en velkomst her som plasserer sportsfiskeri i idiotbåsen. At ingen i deres egne rekker reagerer er nifst.

Nei, lut drikker jeg kun ved festlige anledninger.

Min mentale kapasitet går ikke for å være under gjennomsnittet.

Fiskesuppe???

Pussige utsagn etter å ha manet til besinnelse og uttrykt bestyrtelse over andres aggresive tone!

Hvis det er så enkelt å finne ut hvem dere er (du stiller deg tydeligvis til talsmann for et ukjent antall nye medlemmer) burde det vel knapt være nødvendig å opptre såpass anonymt!

Vil tro denne (fiske)suppa er kokt sammen for å skape litt liv og røre og så tok litt mer av enn hva som var hensikten.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

Vil tro denne (fiske)suppa er kokt sammen for å skape litt liv og røre og så tok litt mer av enn hva som var hensikten.

- Håvard

Er nok ikke så langt fra sannheten Håvard, det utviklet seg slik i allefall. De aktuelle trådene var nok mer seriøse enn de ble mottatt. Forøvrig har jeg beklaget innlegget tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.