Gå til innhold
Fiskersiden

Cancun, Mexico


cb
 Share

Recommended Posts

Det ser ut som om det blir en spillejobb der tidlig i juni, så da satser man på å bli igjen noen dager og nyte livet og teste fisket. Har en god del info allerede, men for mye av det gode er som kjent praktfullt, så om noen har noen tips på veien mottas de med takk. Vi satser nok mest på strandnære fiske fra leiebåt. Offshorefisket etter billfish får vi heller ta en annen gang. Aktuelle arter blir vel stort sett bonefish, tarpon, permit, snook, trout etc. I og med at vi må drasse med oss instrumenter blir det knapt mulig å dra med noe utstyr, så vi får leie der nede. Har blitt tipset om å ta ferga over til øya. Å rusle langs standa og fiske akvariefisk er ikke aktuelt.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si så mye om fisket, men har dykket der. Vil absolutt anbefale å dra til Isla Mujeres. Et deilig og avslappende sted (hvis du er der utenom cruiseskip ankomst). Snorklet og dykket en del rundt omkring der. Hadde desverre ikke fluestanga med. Under snorkling så jeg giant barracuda rett ved stranda (gjerne hvis det var brygger der). Ellers ved dykking var det mye stor barracuda. Kan ikke huske å ha sett noe annen type skikkelig game fisk. Mye smått. Revet der ute ble ganske ødelagt etter siste storm. Tror nok at det kan finnes en del interessant på yttersiden av Isla Mujeres. Cancun er en plass bygd slik som amerikanere vil ha det. Jeg fikk gysninger og trivdes ikke der.

Desverre mest ferietips og ikke så mye fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store lagunen på innsiden av hotell sonen holder mye fisk har jeg skjønt og lenger nord på Isla Blanca er det kanon Permit fiske. Kom akkurat hjem fra området men var lenger nord på Isla Holbox.Fisket baby Tarpon og det fantes enorme mengder der :D Var dog noe knotete å komme dit da det innebærer 2,5 t kjøring med bil + ferge 25 min.

Stor Tarpon ankommer i mai så det skulle være gode muligheter for bra fiske etter de riktige store også i området. Isla Mujeres er også bra som Mr.Tucker nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.