Gå til innhold
Fiskersiden

Sufix 832 GORE


Lystfisker´n
 Share

Recommended Posts

VERDENSNYHET 2011

Sufix GORE 832 ble kåret til "Best Line Award at the 2010 International Convention of Allied Sportfishing Trades (ICAST)".

Sufix 832 Gore Braid Advanced Superline er en revolusjon innen multifilament, med 6 års samarbeid og utvikling mellom Rapala, Sufix og forskningsteamet hos amerikanske GORE bak seg. Sufix’ unike fletteteknologi, R8 Precision Braiding, kombineres her med et nytt fibermateriale fra GORE. Konstruksjonen av 8 fibre (7 bunter Dyneema-tråder pluss 1 bunt GORE Performance Fibre) og hele 32 flettinger pr tomme gir et unikt multifilament med ekstreme egenskaper. GORE-fibrene kombinert med R8 Precision Braiding forbedrer slitasjestyrke, kasteegenskaper, linens rundhet og jevnhet på en dramatisk måte. Friksjon og lyd mot stangringene er også på det nærmeste eliminert, dermed øker kastelengden merkbart. Testkasting med maskin viser at kastelengden øker med 10% i gjennomsnitt sammenlignet med multifilament uten GORE.

"KildeElbe.no"

I følge Rune Korneliussen, Product Manager hos Elbe, så skulle de få inn dette snøret nå i begynnelsen av februar.

Så vil forsendelese ut til butikkene komme etter deres avtalte levering.

Snøret har jo vært tilgjengelig gjennom utenlandske nettbutikker i en periode.

Noen som har kjøpt og har erfaringer?

Hvem er best på pris i øyeblikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle: Ved å google dette så er det ikke mange butikker som har denne ennå utaskjærs. Tror en må vente litt føre en kan se hva prisen blir. Samt at den foreløpig kun er på små spoler. Skal komme på 600yards, men det finner ikke jeg noen steder.

Finner den både hos Tackledirect,FishUsa,Cabela`s og FishUsa.com

Har uansett nettopp bestillt en testspole fra FishUsa.com.

Prisene ligger nå på ca 20$ for 150yards, 35$ for 300yards, og ca 70$+ for 600yards

+ gudene vet hvor mye i frakt.... :-)

Tar vel enda noen uker før jeg kan komme opp med mine inntrykk av dette snøret.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Elbe vil prisene bli 299,- for 120m og 499 for 250m når den kommer for salg i Norge.

Og 120 metern ligger allerede ute på Villmarksbutikken. Virker dog som om det er vanskelig å få valgt dimensjon der....

Tror det er noe som ikke er helt ferdigprogrammert i netthandelen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!!

Bestillte på kvelden 10 februar fra USA og ligger i postkassa mi når jeg kommer hjem nå i ettermiddag.

FishUsa.com har heller ikke belastet meg for frakta :D

Da er det bare å fylle opp snella og vente på en godværsdag for testing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt høres ut som fryd og gammen da...

Er jo ikke noe å si på prisen heller om henvisningen til Elbe er korrekt. 2 kr meteren er vi vel vant til... Skal bli spennende å se hva som skjer med prisen på andre snører om dette blir "Offisiell Referanse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo lovende ut. Da fyller vi opp spolene med henholdsvis Suffix832 (0.14),Fireline (0,15) og Power Pro (0,15) og prøver komme til en slags sammelignende konklusjon. Kanskje allerede i løpet av helgen.

Ryktet går om en sjøørret-tur til Todalsfjorden... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo lovende ut. Da fyller vi opp spolene med henholdsvis Suffix832 (0.14),Fireline (0,15) og Power Pro (0,15) og prøver komme til en slags sammelignende konklusjon. Kanskje allerede i løpet av helgen.

Ryktet går om en sjøørret-tur til Todalsfjorden... :rolleyes:

Supert. Ser frem til en rapport. Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

Jeg har desverre bare såvidt fått "testet" snøret ut nå i helgen på en sjøørret-tur.

Praktisk fiske, ingen målte resultater.Vindstillt.Meget stabile forhold.

Stang: Guideline EPS 9´6 7-25gr.

Snelle: Shimano TwinPower CI4 FA 2500

Diverse sluker i vektklassene 14 - 22 gr.

Mitt intrykk så langt er positivt!

Selv i så liten diameter mener jeg å kunne kjenne at snøret virker mere "rundt" en PowerPro.

I så fall ville det bygge jevnere på spolen og gi økt kastelengde en et mer flatt multisnøre.

Jeg opplever også marginalt bedre kastelengder.

Det som alikevel merkes tydeligst er det nesten totale fravær av "multi-støy" gjennom stangringene. Noe som underbevisst leder meg til å tro at snøret slites mindre under normalt bruk enn noe annet multisnøre jeg har fisket med til nå.

Jeg tenker lyd=friksjon=varme=slitasje.

Etter bare noen hundre kast med hvert snøre kan jeg ikke se tegn av avfarging eller slitasje på noen av dem.

PS. Ørreten var kun interresert i stilleliggende brisling, vi fikk da noen før torskene glei innpå mot kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som har prøvd den nye Sufix'en på multiplikator?

Hei skal på messen i Lillestrøm til helgen får vel tak i sufix'en der tenker jeg så skal jeg prøve den på 2500 snella .har store forventninger til den etter all skryte reklamen jeg har lest. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det har ikke hørt lest noe serlig om den de har vel mest Flue sener eller ?

De har en serie utenom flue-sene og, reklamerer blant annet i Alt om fiske.

Forøvrig hva 832-senen angår så har jeg så langt ikke hørt noe som helst negativt om den. Har endel kontakt med diverse konkurransefiskere i USA blant annet, og en av de har brukt og testet 832 siden før det ble lansert og han har kun positive ting å si om det. Selv etter utpreget bruk så har han kun sett en liten grad av farge som har sluppet fra senen og den er fremdeles like rund.

Hadde det ikke vært for at senen er ganske dyr (selv fra USA), samt vrient å finne i ønsket spolestørrelse, så hadde jeg nok handlet 832 enn Power Pro ved min forrige bestilling av sene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det! Nå er det ikke slitestyrken som er mitt hovedargument for å bruke en fortom på en stanglengde med mono eller fc. Fisker du i grumsete vann på kvelden og natta er behovet lite. Men gutta her oppe som kjørte gul Fireline rett på spinneren i klare fjellvann på dagtid fikk ihvertfall ikke noe fisk. Når det gjelder Sufix 832 Gore har jeg spolt på noen sneller her, men enn så lenge dominerer vinteren, så jeg har ikke fått testet det i praksis ennå. Men det ser og kjennes greit ut, og de jeg har snakket med som har prøvd det virker fornøyd. Det skal uansett være veldig bra for at jeg skal spole av PP'en av snellene mine.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.