Gå til innhold
Fiskersiden

Sufix 832 GORE


Lystfisker´n
 Share

Recommended Posts

Du får ikke sufix i 0.14

Varierer tydeligvis etter hvor man ser, på amerikanske nettsider står den iallefall oppgitt som 0.14mm. I følge norske sider vil jeg tro at 10lb = 0.20mm, 8lb = 0.18mm og 6lb = 0.15mm. Ser du på bilder av spoler med 30lb på nettet så står det 0.29 på dem, mens det ifølge norske sider selges 0.28. Små marginer og flisespikkeri, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke at det er virker som om det er forvirrende forskjeller både i tykkelse og lengde på Usa-snører og de som Elbe selger i Norge. (jeg mener det er de samme snørene, men med forskjellige labels)

De amerikanske viser til 6 pund/0,14mm og 150yards/135 meter lengde (som jeg selv har fått via FishUsa)

Elbe sin tabell viser tilsvarende 0,13mm og 120m

Bildet på Elbe sin hjemmeside viser et 20 pund snøre som er merket 150yards/120m.

Yards/meter er jo greit å regne ut. Er etter min kalkulator 137,16meter

pund/mm skjønner jeg ikke helt hvordan de regner ut, men siden forskjellen er så liten vil jeg tro at 0,13/0,14 er basert på om man velger å runde regnestykket opp eller ned.

Kostbart er det okkesom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har fått inn snøret i vår butikk. Sufix 832 Gore Braid 120M 270,- tar vi for det. Vi har ikke fått testet det ennå, men kunder som har vært innom har virket positive. Noen her som har brukt påsken på testing? ;)

Har fiska med snøret i snart 2 måneder og er veldig godt fornøyd. Det jeg ser nå er at snøret har mistet litt farge siste 5-6 meter på spolen.

Nå skal det sies at jeg ikke har kjørt med fortom, men 832´en rett på snuer/sluklås. Noe som jo gir braiden mer juling.

Har sikkert kasta 500+ kast på denne tiden.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har omsider også fått testet denne senen en kort stund nå. Hittil intet negativt å si om den! Kjører 0.10 på sjøørretsnellen, og inntrykket mitt er at det virker som om sufix-senen har betydelig mindre friksjon enn andre multisener (powerpro/fireline + crystal/spiderwire) jeg har brukt tidligere.

Nest siste AOF hadde kupong der man får "to for en" hos forhandler, det er jo greit å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Vi er 4 mann som har brukt denne siden i våres. Pga de spole størrelsene vi har fått så er det brukt på det lettere til medium havfiske. Har ikke noe negativt å melde. Men jeg spoler ikke av relativt ny PP for å skifte. Men lina virker bra den, og det kan se ut som en kommer til bunn på 100 metet noe kjappere med suffixen enn eks PP. Dvs litt mindre friksjon. Mindre frisjon vil også si mindre slitasje over tid. Men marginalt vil jeg tro.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

Svaret er ja, men om du har ekstraspole til sella di ville jeg ha snudd pålegget og startet med Suffix i bunnen på ekstraspolen og fylt opp med Fireline til spolen var full. Etter dette er det bare å snu snøret om på den andre spolen. På denne måten trenger du ikke å bekymre deg for om du tar av for mye eller for lite Fireline når du skal skjøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Funker fint i saltvann også! Fordel å gi sena et kjapt skyll etter bruk i sjøen da coatingen holder litt på saltet så det er merkbart.

Til fiske etter sø\laks hadde jeg uansett brukt en god stubb med monofortom og da spiller ikke akkurat fargen p åbraiden noen stor rolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.