Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor tungt downriggerlodd brukes?


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Jepp, har en liten trollingbåt i Arnavågen Olav, så om du/dere vil jakte hvitfisk, fjøsfisk og mimre svunne tider er det bare å si fra...

Mvh,

Espen

Hehe, jeg trodde du konsentrerte deg fullt og helt om å lokke våre unge, lovende masterstudenter bort fra forskningen og inn på den svært så usikre, om enn spennende, karrieren som undervannsfilmere og fotografer :)

Kanskje vi skulle samlet oss om å få opp noen regnbuer fra fjorden. Regnbuefisket rundt Osterøy er vel tett på det mest stabile fisket etter blankfisk vi har noen steder i landet idag :)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg trodde du konsentrerte deg fullt og helt om å lokke våre unge, lovende masterstudenter bort fra forskningen og inn på den svært så usikre, om enn spennende, karrieren som undervannsfilmere og fotografer :)

Kanskje vi skulle samlet oss om å få opp noen regnbuer fra fjorden. Regnbuefisket rundt Osterøy er vel tett på det mest stabile fisket etter blankfisk vi har noen steder i landet idag :)

Olav

Akk ja, Ingenting er som lyden av nærgående krokkodiller som skraper opp dyrt kamerautstyr.. jfr Amazonas/Pantanal..

Det har vært temmelig stabilt de siste 4 åra ja... Men har ikke hatt mye hell på denne tiden av året utenom når det har vært rømninger. På høsten har det derimot vært skremmende mye buer og en og annen fjøslaks. Ofrer gjerne en dag på jakt etter buer i fjorden dersom du er game. Vi bør ikke være fler en 3 i båten. Ikke den største båten.... I det siste har jeg hatt mye hell med hvitfisken og trolling på ca 30m. Opptur i går med en meget godt kondisjonert sei på ca 4kg. Send meg en PM når du har mulighet.

E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Veldig sent i diskusjonen, men...

Har noen hørt om og eventuelt prøvd ut Z-Wing?

Z-Wing 250 for fart opptil ca. 6 knop (vekt ca. 1,7 kg.)

Z-Wing 500 for høyere hastigheter fra 3 knop og oppover (vekt ca. 0,57 kg.).

Hydrodynamisk design skal i følge produsenten gjøre at desse to går dypere i sjøen en tradisjonelle lodd. Komposittmateriale og lav vekt gir dessuten mindre risiko for skader på båt og utstyr. Svørt tunge kulelodd eller andre typer av høy vekt kan jo nesten være for risikosport å regne. Tenkte jeg skulle bestille et par fra junaiten eller eventuelt noen plass nermere hjemlandet. Koster ca. 54$ + frakt og andre utgifter om en bestiller på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.