Gå til innhold
Fiskersiden

Trulsolsen sine fangstrapporter.


Trulsolsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 423
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

04.05.2005

Tok meg en liten tur i dag etter jobb, det blåste noe inni hæl....

så "trua" var ikke helt på topp, fisket med reker da jeg ikke hadde annet agn men litt fisk ble det da.

04052005223328X9IvmK6akKY3.jpg?40

04052005223444vOD54y7gQye7.jpg?96

6 torsk

1 sei

1 hyse(årets første)

Alle de 6 torskene var mini fisk noe dere kan se på bildet..

Skal ut igjen i morgen så ny rapport følger.

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mai..Tromsdalen

Godt med fisk, men ikke det helt store.Den største var 3340g.

Fikk en pakke fra veals i går så det ble litt testing av

en del "homemade" takkel, og de gav meg fisk og da kan men vel

ikke forlange mer[ :P ]

Dagens fisk ble en torsk med kun et øye,hulerommet etter det andre var grodd igjen så det er nok en stund siden skaden inntraf...

06052005094148H3K63De5389X.jpg?23

9 TORSK

7 SEI

CA 1590G TANG OG TARE....

Truls..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet på fiskemotak på Sommarøy fikk vi en gang inn en torsk hvor begge øynene var vokst igjen.Torsken var på ca.15 kg og i god form forøvrig, så det er tydelig at den klarte å skaffe føde uten å bruke synet.Tok desverre ingen bilder av denne fisken,hadde vært artig å ha nå.Fint å se bilder fra Tromsø,gleder meg til å reise opppover i ferien. 3 uker hos svigers på Hillesøy er definisjonen på en god ferie for meg[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Truls.

Har du vært og prøvd deg på noe meite i kvalsundet er vel like før steinbiten siger inn nå.

forøvrig grattis med fangsten, var selv på sjøen idag ikke det helt store noe ble det, men mest betrygende at det begynner og dukke opp bra med sei og da kommer stor torsken og, prøver på nytt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.Mai

Dro til brygga kl.10.00 i for å bruke hele dagen på de flate som det så fint heter.Brukte hele kvelden i går på å tråle forumet for info

og tips om metoder og agn.

tacklet opp to stenger med glidene på begge,en agnet med reke og den andre med fjærmark.Etter ca 5 min kommer det første runnet og pulsen stiger men faller fort igjen da det viser seg å kun å være en liten torsk.ca 15cm lang[} :P ]

Etter et par timer med en enorm mengde micro torsk, skulle stanga få en annen lyd..et kraftig run og litt mer motstand i den andre enden..

et er liten kamp kommer det opp en fisk med en undersiden som lyser opp hele sjøen..kveite!! ja det var årets første men størrelsen er ikke noe a skryte av.780g ha,ha. er ikke 100% sikker på at det er kveite men den var helt lik en fisk jeg tok i fjor og den har ekspertene på forumet "godkjent" som kveite..ellers synes alle at det var en fin tur,selv om jeg var aleine.

07052005190416C7hrjW6984V9.jpg?7

skal også en tur i morgen hvis noen har noen hotte tips så ikke sitt inne med dem...

Truls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattfiske i Tromsø 14-15 Mai 2005.

Da klokken ble 23.00 tok jeg å pakket det siste av utstyret i sekken og dro til min "faste" plass på brygga.

Været var ok, en svak vind og kun noen få skyer på himmelen.

Det var 5 timer til full flo, så oddsen skulle for en gangs skyld hvere på min side.Vel framme brukte jeg god tid på sette opp utstyret.Fikk montert opp kamera og tatt et par prøvebilder sånn at bildene av eventuel fangst skulle bli bra.Tacklet opp to stenger,en med reke og en med seifile`.Dagens proviant ble prøvesmakt.Cola,stratos og snus skulle gi meg krefter nok til en lang natt ved sjøen.Da fisket startet hadde vinden skifta gir fra 1 til 3 og hadde nok store planer om å sette inn 4.gir før den første fisken var på land..

Det gikk ikke lang tid før den første hysa berget opp fra sjøen, den angret nok på at den hadde brukt fredagskvelden på å "kose" seg med rekecocktail.Den veide 1260g og det ser jeg på som fin hyse ,tatt i betraktning at jeg fisker fra land.Det var også en annen fisk jeg hadde sendt innbydelse til og det var torsken, fire stykker av familien Gadus morhua takket pent for maten og fikk friheten tilbake.Det var nå like før både jeg og alle måkene ble blåst ut på det åpne hav. "Mr stiv kuling" ville gjøre meg et besøk og jeg tok til dekning under et tak ,der ble provianten fortært og nye banneord ble servert til han som styrer med været.

Etter "maten" var det klart for mer fiske, sola var på vei opp og vinden løyet litt.Det var på tide med litt flatfisk og ønsket mitt ble oppfylt.Det var jo ikke ny norgesrekord men en fin fisk.

Etter tre torsk og et par hyser til ble det stille.Det hadde også begynt å regne og vinden hadde økt igjen, klokken begynte å nærme seg 05.30.

nattfiske_03.jpg

nattfiske_01.jpg

nattfiske_02.jpg

Konklusjonen på min første kystmeite tur natterstid:

Det ser ut som om fisken biter like mye men periodene er korter og mer inntense.

Størelsen på fisken var ikke nevneverdig større.

Det er kaldt i Tromsø midt i Mai!!!

Men nattfiske i Nordnorge har et stort potensiale, som jeg kommer til å satse mye på i sommer

Da blir nok fiskeplassen en annen men fisk er det jo over alt..

Truls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromsø 21.mai 2005

kl10.00-1500

Dette ble en standartur med torsk og atter torsk(begynner å bli litt lei den torsken[8D]..

brukte makrell og reker som agn.

den største veide 2720g ellers var de fra 500g-1700g

[ :) ]............DAGENS..DOBBEL......[ :P ]

dagens%20dobbel_01.jpg

ikke mye å skryte av..men lover å komme sterkere tilbake.

Truls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første båttur!

Jeg og Lars Hamran(MARTINEZ)tok oss en tur ut til kvalsundet i går.

det var nydelig fiskevær(regn,snø,haggel,sol).

Det tok en stund før vi fant noe fisk.hadde ikke ekkolodd så her gikk det på sjøkart og "the feeling"...etter noen små torsk i sundet ble det stille og vi dro ut på større dybder,der fikk vi noen brosme ca,400g-2000g veide de.Litt senere tok Lars en babysteinbit..

Min rekord på torsk før turen var på 4460g.. men hva kommer nå!!!

Jo Torsk på 8440g!![ :) ][ :P ] etter det fikk jeg også en på 5600g det var en fin tur,det å slå sin egen rekorder to ganger i løpet av et par timer er GODT.

torsk_01.jpg

Truls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.