Gå til innhold
Fiskersiden

Øvre Ogna


terjeperje
 Share

Recommended Posts

Hei

Lurer på hvor langt laksen går i Ogna ved Steinkjer. Er egentlig mest interessert i ørretfiske

over lakseførende del, fiskekort og hvordan fisket i elva er.

Noen med info?

Ogna er lakseførende til Støafossen. Ørretfisket ovenfor lakseførende del vet jeg ingenting om. Hør med lederen i fiskeutvalget i Steinkjer JFF: Asgeir Graabræk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurer på hvor langt laksen går i Ogna ved Steinkjer. Er egentlig mest interessert i ørretfiske

over lakseførende del, fiskekort og hvordan fisket i elva er.

Noen med info?

Er veldig fint der oppe, men fisket er vel ikke fenomenalt. Større sjans for større fisk i Figga f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt opp i Figga da? Helt ned til laksesperra

Hilsen eks-sørliabeboer

Mengder med kvartkilos like oppafor sperra, de litt større fiskene jeg har sett har kommet fra øverst i øvre deler. Kilosørret fra Figga var det faktisk en del av på FB i sommer...

Sørlia&LFC FTW!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
  • 3 years later...

Hei. Jeg lurer på hvordan jeg skal fiske i Ognaelva. Det er jo en veldig rolig fiskeplass ved kaia der, jeg ser veldig mange fisker som hopper, men ikke noen som biter. Jeg har bare fisket der i en time. Jeg brukte en bronse spinner. Har dere noen tips til hvordan krok jeg skal bruke, og hvor aktiv jeg skal være med fiskestanga? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.