Gå til innhold
Fiskersiden

Snåsavatnet Fiskefestival 2011


Esten
 Share

Recommended Posts

Fiskefestivalen avholdes 17-19-Juni, og er et must for ihuga fiskere med konkuranseinnstinkt.Ta med kameratgjengen eller kanskje familien og delta.Store premier i flere kategorier kan vel også friste.Det har vært svensk seier de to siste årene.Hyggelig det, men vi kan vel ikke være bekjent med at svenskene slår oss ? Sjekk ut festivalens hjemmeside og sett avhelga i Juni.Tjo-hei, og skitt fiske. :)http://www.snasavatnetfiskefestival.no/

Da er det på tide å minne om fiskefestivalen.Gå inn på denne linken ,og meld dere på.Det skjer mye på Snåsa denne helga,da Snåsadagan arrangeres samtidig.På fredag kommer Krisoffer Clausen og holder foredrag "en vill mann".Fest blir det også med bla Dag Ingebrigtsen,m flere.GOD SOMMER :)

Endret av Esten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett for allminnelige fritidsfiskere å konkurrere med båter rigget med så mange stenger at de nærmest ser ut som flytende pinnsvin. Synes det burde være en egen klasse for den typen "fiskere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett for allminnelige fritidsfiskere å konkurrere med båter rigget med så mange stenger at de nærmest ser ut som flytende pinnsvin. Synes det burde være en egen klasse for den typen "fiskere".

Sendte mail og foreslo 16 kroker som maximum. Det er lov med oter you know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett for allminnelige fritidsfiskere å konkurrere med båter rigget med så mange stenger at de nærmest ser ut som flytende pinnsvin. Synes det burde være en egen klasse for den typen "fiskere".

Fant ingen bilder av fullrigga båter på siden til festivalen ei heller at det er utslagsgivende for å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen bilder av fullrigga båter på siden til festivalen ei heller at det er utslagsgivende for å vinne.

Det er helt riktig,Trym.De fleste vinnerne har sittet i små båter med enkelt og greit utstyr.Flueoter og markdrag har stukket av med de fleste premiene.Og det går an å vinne med en fisk på 1,5 kg.Who knows. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nokk vært egen klasse for de "proffesjonelle". Jeg sitter i båten med et til to snører og da tror jeg ikke håpet er stort. Om været tillater det, så vil jeg nokk alikevell prøve meg i år. Bare det å fiske er morro.

Har du to snører har du 2/16 dels sjanse mot båten "min". Taper ofte mot sånne odds jeg så mulighetene for største fisken er jo der.

Størst fangst blir vel verre, skal godt gjøres å slå de som evt. går etter kvartkilos med 2 stk flueoter. Ikke at jeg gidder å dra fiskepinner i 8 timer da...

Blir vel å dorge div. wobblere, fikk fingrene på noe snacks fra Finland som GARANTERT skaffer meg en hederlig plassering. xD

Men uansett, reglene kunne vært fixa litt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du to snører har du 2/16 dels sjanse mot båten "min". Taper ofte mot sånne odds jeg så mulighetene for største fisken er jo der.

Størst fangst blir vel verre, skal godt gjøres å slå de som evt. går etter kvartkilos med 2 stk flueoter. Ikke at jeg gidder å dra fiskepinner i 8 timer da...

Blir vel å dorge div. wobblere, fikk fingrene på noe snacks fra Finland som GARANTERT skaffer meg en hederlig plassering. xD

Men uansett, reglene kunne vært fixa litt på...

Tror ikke de virkelig "proffe"har kommet til snåsa enda.historien gjennom 9 år har vist at det ikke er utstyret det kommer an på.Hvem som helst med hvilket utstyr og antall snører som helst kan ta den ene førstepremiefisken.Det har like mye med flaks å gjøre når alt skal avgjøres på 5 timers fiske midt på dagen.Gjennom en hel sesong,derimot har jeg mere tro på retta fiske mot de store med dertil egnet utstyr.Da kommer nok utriggere og dypriggere til sin rett.Men for en enkel dag ? nope!!Så det er bare å møte opp.Jeg har vært med alle 9 åra,og har sett at det er allemannsutstyr som markdrag og oter som faktisk henter hjem de store premiene.Kan for eks.vise til min gode nabo som droppet konken det første året,men var ute å fisket bare for moro.Han fikk en ørret som hadde stukket av med 20 000,-hvis han hadde meldt seg på(1,5 kg ,tatt på markdrag).

Burde nokk vært egen klasse for de "proffesjonelle". Jeg sitter i båten med et til to snører og da tror jeg ikke håpet er stort. Om været tillater det, så vil jeg nokk alikevell prøve meg i år. Bare det å fiske er morro.

Hyggelig å se deg her igjen.Tror ikke du kommer til å "slite"mest under festivalen.Du tar jo festivalfisk hvert år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kommer til å "slite" med, er ei lita jolle på 14 fot med 2 snører, og da er været meget avgjørende. Blåser det så har jeg ikke noe på Snåsavannet å gjøre. Det har jeg lært av erfaring. Vi får se nærmere på værmeldingene.

Det er to ting jeg drømmer om, og der er for det første å slå rekorden din Esten, og deretter å bli akkseptert som "Snåsafisker" (LES premie på festivalen) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kommer til å "slite" med, er ei lita jolle på 14 fot med 2 snører, og da er været meget avgjørende. Blåser det så har jeg ikke noe på Snåsavannet å gjøre. Det har jeg lært av erfaring. Vi får se nærmere på værmeldingene.

Det er to ting jeg drømmer om, og der er for det første å slå rekorden din Esten, og deretter å bli akkseptert som "Snåsafisker" (LES premie på festivalen) :wacko:

Det er vel ikke mange som tilbringer flere timer enn deg på Snåsavatnet gjennom en sesong,Øyvind.Jeg er imponert over ditt engasjement over for fisket i vannet,og har stor respekt for deg som person.Så akseptert som Snåsa fisker er du i aller høyeste grad."Rekorden" min er ikke værre enn at den greit kan slås, men det er det jeg selv som gjøre .INGEN ANDRE :dribble: He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskefestivalen avholdes 17-19-Juni, og er et must for ihuga fiskere med konkuranseinnstinkt.Ta med kameratgjengen eller kanskje familien og delta.Store premier i flere kategorier kan vel også friste.Det har vært svensk seier de to siste årene.Hyggelig det, men vi kan vel ikke være bekjent med at svenskene slår oss ? Sjekk ut festivalens hjemmeside og sett avhelga i Juni.Tjo-hei, og skitt fiske. :thumbsup:

Fredag 17.Juni,under fiskefestivalen,kommer Kristoffer Clausen og holder foredrag om jakt,fangst og fiske.Dette som en del av 10-års jubileett`s villmarkaften.Kommer til å bli en kjempeoppladning til Lørdagens fiskekonkurranse :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fiskefestivalen avholdes 17-19-Juni, og er et must for ihuga fiskere med konkuranseinnstinkt.Ta med kameratgjengen eller kanskje familien og delta.Store premier i flere kategorier kan vel også friste.Det har vært svensk seier de to siste årene.Hyggelig det, men vi kan vel ikke være bekjent med at svenskene slår oss ? Sjekk ut festivalens hjemmeside og sett avhelga i Juni.Tjo-hei, og skitt fiske. :)http://www.snasavatnetfiskefestival.no/

Da er det på tide å minne om fiskefestivalen.Gå inn på denne linken ,og meld dere på.Det skjer mye på Snåsa denne helga,da Snåsadagan arrangeres samtidig.På fredag kommer Krisoffer Clausen og holder foredrag "en vill mann".Fest blir det også med bla Dag Ingebrigtsen,m flere.GOD SOMMER :rofl:

Besøk også FB gruppa snåsavatnet fiskefestival 2011 for info .Møt opp folkens,dette blir moro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Festivalen blei rå!

Vi dro ut med jolla mi på 14 fot, og markstenger og otere. Blant trollingbåter og de "profesjonelle", ble det 2.premie på størst fisk og samtidig størst fangs. Kjempegøy å slå de gutta.

Flott arangement. Dette skal jeg deffinitivt bli med på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hyggelig at dere har deltatt,og ikke mistet motet.Øyvind : Da er det vedtatt at det ikke er størrelsen på utstyret som er avgjørende for å lykkes.KA VA DET I SA ?? :fish:

Vi bommet stygt, men neste år...

Må ta en "kald" en sammen neste år da Ahamm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.