Gå til innhold
Fiskersiden

Live-rapport fra sjøisen


Triturus
 Share

Recommended Posts

Tok en tidlig helg og reiste opp på sjøisen idag, må benytte sjansen for før en vet ordet av det er det vår! Under strømsildfiske tidligere idag ble det pers på kveite, 4,8 kg på kinetic devilfish og mikrohekle. Frisk fight! Ellers har både vilhelm og jeg hatt flere kveitekontakter og fått hver vår piggskate. Nå ligger jeg i nyinnkjøpt -25 comfort sovepose inne i shelteret til carl oscar og hører på vårkåte perleugler og enslige pip fra nappvarslerne ettersom floa heiser isen. Kanskje kommer det noe spennende opp i løpet av natta. Imorgen ryktes det at tv-kokken c.b. Armfeldt tar turen opp. To be continued.

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bildeserie fra helgen:

Kveit4840.jpg

Kveite på 4,84 og ny pers. Foto: Vilhelm Skilhagen.

Piggskate4400.jpg

Skate på 4,4. Foto: Vilhelm Skilhagen.

Ivanskate.jpg

Piggskate på rett under 3 kg på Ivan.

KveiteCato.jpg

Tv-kokken Cato med post-it lapp på rett under 2 kg.

Les mer her: NKML-bloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye småkveit der ser det ut til. så ut som dere var langt ute, bra is?

For å si det sånn; om værmeldinga holder det den lover kan det spøke for isen etterhvert. Forøvrig artig at den største kveita mi var venstrevendt. Det var en detalj ingen av oss la merke til før Christer så det. Hvor vanlig det er aner jeg ikke. Noen som har statistikk? Kan legge til at antall piggskater etterhvert ble tosifret, at det var vrient å få agnfisk, samt at bettperiodene var svært markerte. Jeg filmet litt, og uten at jeg stoppet kameraet ble det tre-fire skatehogg, krokinger, landinger, målinger, veiinger, merkinger og utsettinger på kjappen. Så ble det stille igjen. Gutta som lot agnene ligge på bånn løp mye. Jeg heiste de opp, og var mindre sliten i beina. Falt for fristelsen til å slippe ned et, og fikk kjapt run av ei skate Vilhelm fikk ikke lenge før.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.