Gå til innhold
Fiskersiden

Modalen 20-26/6


Havengel
 Share

Recommended Posts

Reiste en tur for å besøke familie i Modalen, en liten kommune innerst i en fjord i Hordaland. Det ble forholdsvis lite fiske, men noen ganger fikk jeg da dyppet stanga.

Var ute med båt i Mostraumen, og prøvde å få lyr på Red Gill fisket med bom. Lyren tok på første nedslipp, gre fisk på ca 3 kg. Det ble også noen mindre + noen flotte hvittinger.

Reiste så videre innover i fjorden til et sted hvor bergveggen går i hyller nedover til ca 100 meter. Fisket meg nedover på hyllene med agnet pilk, og dro en del torsk, lange, brosme, hvittinger og en pen hyse på ca 2,5 kg. Smekket på havfiskestanga og agnet med en hel sild og senket den ned i dypet. Det gikk ikke lenge før det ble romstering på agnet, og jeg dro opp en brosme på rundt 3 kg. Det var dessverre den eneste silda jeg hadde tatt med, og på makrellagn var det ikke samme interessen, Utrolig mye fisk i området, har aldri sett på maken. Det artigste var dattera mi på 4 som sto med den vesle gule barnestanga med en 40 grams sildesluk og fisker for seg sjøl. Plutselig skriker hun til, og stanga står i bue og bremsen på snella begynner å hyle. Jeg legger fra meg stanga og hjelper henne å dra opp, kjennes ikke ut som noen stor fisk. Men da den kommer til overflata, viser det seg at den har vært merkelig føyelig, og det er en pen lyr på 2,7 kg. Artig!

27062004165131miTOiklUYCym.jpg?94

Reiste ut senere på kvelden og fisket med agnet pilk fra land. Brukte en 80 grams pilk som jeg fikk slengt ca 70-80 meter ut i vika, der det bare er ca 30 meter dypt. Fisker pilken langs bunnen og får på noe som er utrolig seigt å dra opp, og presser Warrioren for å holde fisken klar av bunnen. Det går selvfølgelig ikke, og den kjører seg fast gang etter gang. Er bare å slakke forsiktig etter til fisken begynner å gå, og sveive som **** når det går. Blir skuffa da det viser seg at det er en lange på 3,2 kg. Fantastiske krefter i den fisken når den blir tatt på grunt vann. Hadde ventet en fisk på minst 5 kilo etter kreftene å dømme. Ble også noe mindre langer og brosmer på den turen.

Tok også en lyntur opp i dalen og fisket i ferskvann, fikk 12 ørreter på spinner i løpet av en drøy halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.