Gå til innhold
Fiskersiden

Forslag til elver og vann i England?


j-man
 Share

Recommended Posts

Hei!

Har fundert på å reise til Engeland på fisketur. Har vært der før og er blitt fasinert over naturen der. Skal nok i Suffolk området, nærmere bestemt Ipswich. Har dere forslag til vann og elver så skriv i vei!

Håper på svar

River Wensum, klassisk lokalitet for stor mort. Ellers mange gode karpevann i East Anglia. Layer Pit i Colchester er jo kjent. Hvor lett det er å få tak i fiskekort vet jeg ikke.

Det bør nok også nevnes at mange av de mest kjente engelske vannene er svært hardt fisket, og derfor vanskelige...

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg dratt til England for å fiske så hadde det blitt barbe! Ikke at jeg har noe peil på gode lokaliteter, men det finner man ut av hvis man gjør hjemmeleksa si før man drar :) Ørretfiske i England er jo tull og tøys da vi har mye bedre fiske i Norge. Å tusle rundt i tweed i parklandskap i kalkelvene i sør er ikke helt min cup of tea. Ekstremt dyrt er det visst også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg dratt til England for å fiske så hadde det blitt barbe!

helt enig. Og barbefisket i England er vistnok ikke så übervanskelig som for eksempel karpefisket er de fleste steder. River Severn ved Bristol er en naturlig lokalitet å prøve. Avon og Great Ouse likeså. Men både Avon og Severn er langt fra East Anglia og Ipswich.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.