Gå til innhold
Fiskersiden

N.reklista og AoF/Villmarksliv


Recommended Posts

En ting som har slått meg i det siste er hvorfor N.reklista skal "gjemmes" vekk i jaktbladet Villmarksliv ? All den tid samme forlag har ett spesialblad for sportsfiske, nemlig Alt om Fiske!

Syntes liksom det hadde vært mer naturlig at listene hadde vært i dette bladet...

Håper gutta i bladene kan gi ett godt svar på dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda ThorEH, er enig med deg i at det er AoF og ikke jaktbladet VL som burde publisere og holde styr på Nrek'er. Men det er viktigere at man har en anerkjent og offisiell liste med dyktig jury, enn hvem som holder styr på rekordene og publiserer de.

Støtter forslaget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at VL fortsatt har ansvaret for rekordlistene er historiske. Det er mange som har stilt spørsmålet om ikke NJFF (og J&F) ville vært det naturlige organet for registrering av rekorder, men jurister fastslo rundt 1990 at VL hadde opparbeidet en hevd på disse listene. Selv om VL og AoF er separate magasiner hører de inn under samme konsern. Derfor er det en viss utveksling av informasjon. AoF skriver feks ofte om nye rekorder, og på nettsidene er altså rekordene lagt ut. Men det er fortsatt VL som er stedet hvor rekordene offisielt registreres og offentliggjøres. Og slik vil det trolig fortsette å være (?) uansett hva som måtte virke naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Villmarksliv skriver nøyaktig like mye om fiske og jakt, selv om de som kun er interessert i det ene, naturligvis synes det er for mye av det andre.

For det andre: Sportsfiskerekordene er VLs eiendom, og vi driver da ikke veldedighet! Villmarksliv og Alt om Fiske tilhører riktignok samme eier, men er like fullt konkurrenter på det samme lesermarkedet, selv om vi også samarbeider (jeg jobber f.eks. for begge blader, og Chris, som er redaksjonssjef i AoF, fører rekordlistene). Hadde vi gitt bort sportsfiskerekordene til AoF, hadde vi jo samtidig gitt de rendyrkede sportsfiskerne nok en grunn til å velge AoF framfor oss, og det ønsker vi naturligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

sitat:Opprinnelig postet av fiskekongen

Villmarksliv leses kun av SPORTSFISKERE, som venter på UHORVELIG mye SMERTE hos tannlegen! :-D

Eventuelt de av oss som liker smerte og ikke kvier oss for en overflødig tur til proktologen...

Det er et tema som er for seriøst til å fleipe med. Har selv mitt livs eneste proktolog besøk så ferskt i minne at det kunne vært i går. Syke greier de folka driver med. [?]Slik så jeg ut når jeg kom inn døren hos proktologen, [:0] slik så jeg ut femten sekunder etter at han dro på se latexhansken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos proktologen jeg også, spurte faktisk om hvordan legen hadde kommet på å utdanne seg til detta. Sykesøstra måtte forlate rommet pga sinnsykt latterkrampe. Kanskje ikke det smarteste å komme med vittigheter om en kar, som har 1,5m slange opp i fututen på en?

Sorry for avsporinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.