Gå til innhold
Fiskersiden

Speydork fisker


speydork
 Share

Recommended Posts

En stund siden sist jeg posta noe fornuftig her så en isfiskerapport er vel på sin plass:)

Når jeg la inn bildene ble de enten for små eller for svære så jeg poster bare noen få,men de som ønsker kan lese full rapport på hjemmesia mi http://speydork.wordpress.com/

Kort fortalt så hadde jeg en flott tur selv om storrøyene nok en gang glimret med sitt fravær. Fikk to under kiloen og en over. Egentlig godt fornøyd med fangsten,og røye i fløtesaus i morgen blir høvelig godt:D.

Testet ut nok en fluesnelle som isfiskesnelle,men også denne gangen fikk bremsesystemet problemer med kulden. Når jeg kjørte den største varierte bremsekraften fra frispole til brems fra sekund til sekund.

Den ene røya hadde jeg krøket midt oppe på ryggen med ownerkroken.Hvordan det er mulig aner jeg ikke,og jeg kunne ikke forstå hvorfor den ikke ville opp av hullet,men opp kom den etter mye om og men :D

Kulda var ganske beinhard på denne turen,og da jeg ankom bilen på hjemturen var batteriet flatt.Etter å ha vært oppe siden 06.00,borret ørten hull og gått ørten km på ski med pulk,var det hustrig å stå å vente på hjelp i 26 minusgrader. På en time kom det en bil kjørende forbi og han kunne ikke hjelpe,men et søskenbarn av meg kom til unsettning heldigvis:).

Dette bildet er tatt på turen opp gjennom fjellbjørkeskogen.

busterpulk-frossen-skog.jpg

Godt polstra må man være med to lag ullundertøy,pelslue,selvlagd salopette av gammel sovepose,dunjakke og expeditiondress over der igjen.

ego-pilker-godt-kledd.jpg

Tja hva kan man si. Noe må man gjøre når mørket begynner å sige på og røyene har gått og lagt seg.Hva annet enn foto og handjaging er det å ta seg til alene på tur ;)

rc3b8ye-mot-himmel1.jpg

Endret av speydork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Tre dager på fjellet gav bare en skikkelig røye. Ikke spør om vekta for fisken ble fortært på stedet:).

Mista ei stor ei øverst i hullet også,men det var ei som fortsatt var i gytemundur,så det var like greit. Jeg liker best de helt blanke:).

Til tross for dårlig vær så var det en fin tur. Rypene spilte 24 timer i døgnet,og en stegg landa midt ute på isen ved teltet mitt midt på natta og rapa det den var kar for:D. Veldig trivelig i fjellet i denne vårtia.

Edit:ser at hele denne tråden har havnet på feil sted. Har jaggu posta under fisketeknikker,isfiske hehe.

Nå er ikke stekepanna mi så jævla stor,men som regel får jeg et par stykker i samtidig:).

img_9043-stekt-rc3b8ye.jpg

Silkeføre,og bra vær en halv dag gjorde at toppene fristet mer enn røya:).

img_9054-pc3a5-toppen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.