Gå til innhold
Fiskersiden

Garn tips og setting av garn


Fredrik Krogh
 Share

Recommended Posts

Jeg trodde Lasse hadde få+tt seg dame, jeg :)

Trenger han hjelp?

Nå får dere tråp til, gutta! Dyng ham ned med tips!

Espen lever i fortiden. Lasse har dame og har hatt flere mellom den tråden Espen hinter til og dagens status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mulig at 20 meter tjukk is, 100 minusgrader og vindstyrker på over 300 km/h

har gjort folk litt frustrerte over at fisket ikke har vært særlig lokkende. :)

Amen! Men til helga blir det nok tur :)

Hvem som helst kan søke om tilatelse til fiske etter rømt oppdrettsfisk.

F.eks:

http://www.fylkesmannen.no/fagom.aspx?m=1299&amid=3426711

I Nordtrøndelag som er det fylket jeg kjenner til så må du være grunneier, eller ha grunneiers tillatelse. Dette fisket starter i oktober og varer til februar. Når du har søkt om tillatelse så får du et nummer du merker bruket med i tillegg til navn og telefon. Du får også en fangstdagbok for å rapportere fangsten med.

Her er det snakk om spenning, matuak (så lenge det ikke er rapportert rømning av medisinert fisk) og ikke minst en dugnad for miljøet, så ut og sett garn folkens. Hadde jeg hatt båt der jeg bor skulle jeg ialle fall prøvd det.

For de som ønsker å prøve dette, merk garna godt. Dette er flyte-garn bør ha signalgul/orangsj kork og gjerne litt store blåser som festes i land. Drivgarn er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra greier fredrik,kanskje du kommer til å trives i dette forumet likevel :D Jeg drev med garn,og liner i mange år så jeg vet godt hva det går ut på. man må kaste død fisk,og fisk man kanskje ikke vil ha,men som likevel ikke får leve videre.jeg har opplevd stimer med småtorsk satt seg i garna,slike som folk flest setter pent ut igjen med et smil.denne muligheten mister man ved garnfiske,ofte også ved linefiske.så for ca tre år siden bestemte jeg meg for at nok er nok,og ga bort garn,liner,teiner og heila skiten :P Jeg driver nå med normalt sportsfiske fortrinnsvis med agn,og sjelden får jeg problemer med å få fiskemiddag. det handler bare om å fiske riktig!

kanskje dette skjer deg også en dag. :D lykke til uansett hvilken fangstmetode du velger :)

MVH. Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.