Gå til innhold
Fiskersiden

Garn tips og setting av garn


Fredrik Krogh
 Share

Recommended Posts

:thumbsup: Du må nok forvente når du går inn på norges største side om sportsfiske at det vil bli noen reaksjoner på dette som har med garn og garnfiske og gjøre. Men det er nå andre som har spurt om både linefiske og annet så....

Mottakelsen hadde nok blitt annen om du hadde spurt om hva du burde ha gjort for å fisken til å ta på stang.For det var jo det som du sier i ett av dine svar. At fisken ikke vil bite. Og uten å være fanatiker på noe som helst så går vel i ordets rette forstand ikke garnfiske under definisjonen sportsfiske. Men kanskje hobbyfiske eller noe i den duren etter mitt syn.

Men prøv i gjen på et annet tema så blir det nok litt mer matnyttige svar. Selv om du garantert sikkert ikke er den eneste som driver med noe som ikke går under det 100% sportslige her på forumet.....

neitakk finner heller hjelpen et annet sted:) er ikke noe vits for meg å være på et forum som ikke passer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fiskersiden.no

din ressurs på nettet - Norges største nettsted for fiske..

Det står jo øverst på alle sidene her inne. Står ikke at det bare gjelder spesielle fangst metoder.

Diskusjoner som dette er ikke akkurat med på å rekruttere nye inn i varmen.

Sitter selv som nybegynner og tenker, ok her må en tenke seg om to ganger før en spør om noe..

Synd at et stort forum som inneholder så mye nyttig info, skal bli ødelagt av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskersiden.no

din ressurs på nettet - Norges største nettsted for fiske..

Det står jo øverst på alle sidene her inne. Står ikke at det bare gjelder spesielle fangst metoder.

Diskusjoner som dette er ikke akkurat med på å rekruttere nye inn i varmen.

Sitter selv som nybegynner og tenker, ok her må en tenke seg om to ganger før en spør om noe..

Synd at et stort forum som inneholder så mye nyttig info, skal bli ødelagt av slikt.

Det ble sagt ganske bra ovenfor - Forumet som sådan svarer ikke på spørsmål. Det betyr ikke så mye hva det står i headingen.

Spørsmål blir besvart av forumbrukere, dermed blir svarene et produkt av den enkelte brukers meninger. Hvis 90% her inne mener at Garnfiske ikke har noe her å gjøre mens de siste 10% i beste fall er velvillig innstilt til å bsvare spørsmål om Garnfiske - ja da sier det seg selv at det blir litt sånn som ovenfor...

Advarselen om feil forum kom i aller første svar - dette handler vel litt om å "ta hintet"...?

At noen blir fornærmet fordi de går på feil sted og stiller feil spørsmål kan du heller ikke laste forumet for.

Jeg har alltid fått ok svar på mine spørsmål, setter sånn sett stor pris på dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får fisk på stanga eller juksa så bør du kanskje lære deg å fiske istedet for å garne?

få år tilbake før oppdretts anlegget ble laget her i fjorden var det mer fisk å få på stanga enn du kan forestille deg ikke noe mer i garna da.

kansje du burde bruke hodet ditt litt å tenke at ikke all fisk biter førdi dem får pellets servert ved oppdrettsanlegget?

har bodd i fjæra sia jeg var 4 år gammel å fisket like lenge, tror du jeg plusselig mista teket på hvordan jeg tar opp og ned stanga eller? jeg er ikke en invalid.

å til den som sa at han ikke skjønner hvorfor jeg trenger råd, vil jeg si såpass at selv om man får fisk så er det kansje altids noen som er intrisert i råd og tips på hvordan andre gjør det for og forbedre prosessen sin?, regner med du er her av akkurat samme grunn ikkesant?

du får vell fisk du også?

ja jeg fikk svar på 1ste post at det ikke var rette forumet, jeg svaret og sa det var greit, trengte ikke å fortsatt trenger ikke fult av hestkuker som skal gni det inn med at ingen er intrisert i garnfiske, har sakt utallige ganger at jeg har forstått det, har funnet et annet forum å derfor trenger jeg ikke flere slike kommentarer, har dere noe viktig å si så gjør det, er det noe som allerede er blitt sakt så gi ***** å hold kjeft kansje?

noen ganger kansje dere kan gå litt langt?, herregud dere er voksne mennesker som er intrisert i fiske, hvorfor stemple andre fordi dem gjør det anneledes?, jeg har ingen intiresse av og spørre etter flere garn spørsmål på dette forumet, da foreslår jeg at dere gir ***** i å si at jeg skal slutte å spørre om det, jeg har fått det med meg, dere oppfører dere som barn.. herregud så patetisk, bli voksen

håper denne topicen blir stengt snart, når folk er så trangsynte at di må gå ned på folk som gjør ting anneledes eller uvitenlig skriver om noe som dere ikke vanligvis diskuterer på dette forumet bør dere fortsatt ta imot dem med varm hjerte, det er ikke sånn her et godt fiske miljø skal være, har utallige pms fra folk som driver med det samme å jeg har fått mange gode tips, men kun fra folk som IKKE TØRR skrive på forumet for alle oppfører seg som idioter..

det er flere en bare dere her i verdn, åpne øynene, dere lever kun 1 gang, hvorfor kaste bort live med å leve i et trangt hjørne full av raseri fordi folk ikke gjør ting likt som dere. skjemmes av menneskeheten, folk som dette er grunnen til at det er krig i verden, selv i denne moderne tid!

end of discussion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få år tilbake før oppdretts anlegget ble laget her i fjorden var det mer fisk å få på stanga enn du kan forestille deg ikke noe mer i garna da.

kansje du burde bruke hodet ditt litt å tenke at ikke all fisk biter førdi dem får pellets servert ved oppdrettsanlegget?

har bodd i fjæra sia jeg var 4 år gammel å fisket like lenge, tror du jeg plusselig mista teket på hvordan jeg tar opp og ned stanga eller? jeg er ikke en invalid.

å til den som sa at han ikke skjønner hvorfor jeg trenger råd, vil jeg si såpass at selv om man får fisk så er det kansje altids noen som er intrisert i råd og tips på hvordan andre gjør det for og forbedre prosessen sin?, regner med du er her av akkurat samme grunn ikkesant?

du får vell fisk du også?

ja jeg fikk svar på 1ste post at det ikke var rette forumet, jeg svaret og sa det var greit, trengte ikke å fortsatt trenger ikke fult av hestkuker som skal gni det inn med at ingen er intrisert i garnfiske, har sakt utallige ganger at jeg har forstått det, har funnet et annet forum å derfor trenger jeg ikke flere slike kommentarer, har dere noe viktig å si så gjør det, er det noe som allerede er blitt sakt så gi ***** å hold kjeft kansje?

noen ganger kansje dere kan gå litt langt?, herregud dere er voksne mennesker som er intrisert i fiske, hvorfor stemple andre fordi dem gjør det anneledes?, jeg har ingen intiresse av og spørre etter flere garn spørsmål på dette forumet, da foreslår jeg at dere gir ***** i å si at jeg skal slutte å spørre om det, jeg har fått det med meg, dere oppfører dere som barn.. herregud så patetisk, bli voksen

håper denne topicen blir stengt snart, når folk er så trangsynte at di må gå ned på folk som gjør ting anneledes eller uvitenlig skriver om noe som dere ikke vanligvis diskuterer på dette forumet bør dere fortsatt ta imot dem med varm hjerte, det er ikke sånn her et godt fiske miljø skal være, har utallige pms fra folk som driver med det samme å jeg har fått mange gode tips, men kun fra folk som IKKE TØRR skrive på forumet for alle oppfører seg som idioter..

det er flere en bare dere her i verdn, åpne øynene, dere lever kun 1 gang, hvorfor kaste bort live med å leve i et trangt hjørne full av raseri fordi folk ikke gjør ting likt som dere. skjemmes av menneskeheten, folk som dette er grunnen til at det er krig i verden, selv i denne moderne tid!

end of discussion

:)Jeg syntes det nå er du viser raseri her. Du ser jo ikke ut som om du er det smule interessert i å ta hverken et hint eller annet. Og at dine forventninger til utbroderende svar på et sportfiske forum om garnsetting ikke skjer er vel ikke så uventet. Jeg er enig i at det er noen svar som sikkert kunne vært litt annerledes formulert, men dog raseriet er det du som står for og ikke noen andre. Det er nok å lese i posten din over...Uansett Lykke til med ditt fiske uansett hva du nå enn har tenkt å bedrive av fiske. Går seg nok til.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden flyttet til testforum - og kan i grunn slettes om ingen har noe i mot det.

Forøvrig bør det være rom for å spørre om tips til garnfisk i f.eks testforum (dit jeg flyttet innlegget til fra Havfiske hvor det var feilpostet). I testforum er det tillatt å diskutere alt fra mekking av bil til å hjelpe Lasse med å få seg dame, så så vidt jeg kan se bør det også være rom for å få hjelp til garnfisk.

Og det holder som regel med et hint om at posten er postet feil sted uten at alle og enhver skal kaste seg på å fortelle det samme. F.eks ved å brukker RAPPORT-funklsjonen slik at en moderator fort blir oppmerksom på feilposting og flytter til mer egnet sted.

Dersom også de vante brukerne hadde brukt forumet riktig hadde det blitt enklere for de nye. Noe å tenke på kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik - synd det blir sånn, og synes ikke at det er mye krutt i postene, i tillegg legger du breisida til og nesten forventer at vi skal kjenne deg som person og hvor lenge du har fisket m.m.......

Håper du fortsetter som medlem og ser at FS er noe annet en det du tror det er.

Hvis ikke får du lykke til på det andre forumet og shit fishe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt grunnen til å være såpass oppfarende. Stort sett holder folk seg til en høflig tone og forteller deg at du nok er på feil plass. Selvsagt siterer du den ene litt krasse posten, istedet for de 20 andre.

Det er som å gå inn i et konditori, og be om en brødbakemaskin, og så bli forbanna når de litt flirende sier du må gå til Elkjøp. For meg fremstår du som et forumtroll.

Men jeg er også enig med Espen, det bør være rom for å spørre - OG SVARE - uten at noen skal henges ut eller føle de må komme ut av garnfiskerskapet. At du har fått PMer og kanskje noen tips er jo bare flott. Så kan folk være redde, anonyme eller feige eller hva det nå måtte være, til krampa tar dem for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo saklig etter hvert. :thumbsup:

Siden nå tråden har gått fullstendig over fra å spørre om råd angående garnfiske til en skyttergravstrid mellom stangfiskere og håpefull garnfisker stikker jeg likså godt armen inn i vepsebolet.

Synes det er helt feil å flytte denne tråden. Denne diskusjonen (eller sånn som den startet) hører etter min mening inn under havfiske.

Hovedgruppen havfiske burde helt klart hatt rom for spørsmål av denne type. Er ikke garnfiske fint nok? Siden 99.9% av brukerne i forumet fisker med stang så kan ikke spørsmålet stilles i havfiskemappen, men må forvises ned sammen med Lasse og hans amorøse eskepader? Og skylde på at garnfiske ødelegger for stangfiske trenger ikke å være sant. Riktignok har jeg vært ute for at sjarker har satt garnlenker over snøret mitt, men jeg skal være stor nok til å innrømme at jeg også har fisket rundt garnlenker da jeg har sett at de får fisk der. For en sportsfisker som fisker i ukjent farvann er yrkesfiskere/garnfiskere den letteste måten å finne de gode fiskeplassene. Og, med litt respekt for hverandre går det da faktisk ann å fiske i samme havet.

Sliter du bort i garn, så kjør bort til fiskeren og spør høflig om du kan få igjenn fiskeutstyret ditt, som oftes får du det selv om det er en "pain in the ass" å greie en pilk med 2-3 marker ut av garna. (Kan forøvrig nevnes at du er erstatningspliktig på skade du forvolder på fiskeutstyr til yrkesfiskere).

Sammenligninger om slalomkjørere og slikt er bare for dumt, men om en skulle dratt inn en samenligning så måtte det vel være fluefiskere og markfiskere i lakseelven. Det er to raser som ikke akkurat er enig i estetikken i fiskemetodene.

Lite hjertesukk fra meg

Mvh

Tom Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd ting som jeg ikke har fått med meg gitt.

Tråden flyttet til testforum - og kan i grunn slettes om ingen har noe i mot det.

Forøvrig bør det være rom for å spørre om tips til garnfisk i f.eks testforum (dit jeg flyttet innlegget til fra Havfiske hvor det var feilpostet). I testforum er det tillatt å diskutere alt fra mekking av bil til å hjelpe Lasse med å få seg dame, så så vidt jeg kan se bør det også være rom for å få hjelp til garnfisk.

Og det holder som regel med et hint om at posten er postet feil sted uten at alle og enhver skal kaste seg på å fortelle det samme. F.eks ved å brukker RAPPORT-funklsjonen slik at en moderator fort blir oppmerksom på feilposting og flytter til mer egnet sted.

Dersom også de vante brukerne hadde brukt forumet riktig hadde det blitt enklere for de nye. Noe å tenke på kanskje...

Jeg syns at du skal holde deg til de administrative tingene og f.eks. konkurransen og la moderator jobbingen bli gjort av moderatorene.

:thumbsup:

Denne tråden hører så klart hjemme i forumet og da under "Forskjellig" der alt fiskerelatert som ikke omfattes av våre andre delforum skal postes.

Til Fredrik Krogh: Her inne er det ofte slik at diskusjoner lever sitt eget liv og at ikke alle svar i en tråd nødvendigvis er til trådstarter. Jeg ser i denne tråden at det er flere som sier at dette er sportsfiskeforum, men jeg ser ikke at alle de gangene det blir skrevet er adressen til deg. Det var fint å høre at du både har fått svar på pm fra noen av brukerene her som ikke vil komme ut av skapet offentlig samt at du har funnet et annet sted på nettet hvor det er flere som bedriver hobbyen slik som deg og kan komme med sine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo saklig etter hvert. :thumbsup:

Siden nå tråden har gått fullstendig over fra å spørre om råd angående garnfiske til en skyttergravstrid mellom stangfiskere og håpefull garnfisker stikker jeg likså godt armen inn i vepsebolet.

Synes det er helt feil å flytte denne tråden. Denne diskusjonen (eller sånn som den startet) hører etter min mening inn under havfiske.

Hovedgruppen havfiske burde helt klart hatt rom for spørsmål av denne type. Er ikke garnfiske fint nok? Siden 99.9% av brukerne i forumet fisker med stang så kan ikke spørsmålet stilles i havfiskemappen, men må forvises ned sammen med Lasse og hans amorøse eskepader? Og skylde på at garnfiske ødelegger for stangfiske trenger ikke å være sant. Riktignok har jeg vært ute for at sjarker har satt garnlenker over snøret mitt, men jeg skal være stor nok til å innrømme at jeg også har fisket rundt garnlenker da jeg har sett at de får fisk der. For en sportsfisker som fisker i ukjent farvann er yrkesfiskere/garnfiskere den letteste måten å finne de gode fiskeplassene. Og, med litt respekt for hverandre går det da faktisk ann å fiske i samme havet.

Sliter du bort i garn, så kjør bort til fiskeren og spør høflig om du kan få igjenn fiskeutstyret ditt, som oftes får du det selv om det er en "pain in the ass" å greie en pilk med 2-3 marker ut av garna. (Kan forøvrig nevnes at du er erstatningspliktig på skade du forvolder på fiskeutstyr til yrkesfiskere).

Sammenligninger om slalomkjørere og slikt er bare for dumt, men om en skulle dratt inn en samenligning så måtte det vel være fluefiskere og markfiskere i lakseelven. Det er to raser som ikke akkurat er enig i estetikken i fiskemetodene.

Lite hjertesukk fra meg

Mvh

Tom Rune

Du kan godt få mene det, men dette er altså et sportsfiskeforum. Havfiske er også definert som fiske med stang fra båt forholdsvis vertikalt. Slik faller heller ikke f.eks å kaste sluk fra båt inn under havfiske., Selv om du gjør det aldri så langt utpå havet. Slik er forumet ment å fungere og slik har det fungert og eksistert i ca 10 år nå. I tillegg er det et sportsfiskeforum. Fiske med garn faller heller ikke inn under sportsfiskedefinisjonen. Jeg skal til nød være enig med rosa-gutten (Trym) i plassering i forskjellig. Men i og med at jeg kanskje er den som kjenner forumet aller best er jeg rimelig sikker på at tradisjonelt sett er plasseringen i testforum den riktigste.

Samtidig er jeg som du kanskje har sett talsmann for at man skal kunne stille også slike spørsmål i forumet. Jeg vet om mange her inne og innen sportsfiske ellers i landet som gjerne fisker med både garn og line innimellom. Både for å fylle fryseren med matfisk, men også for å lokalisere plasser for forskjellige arter. Likevel føler jeg meg rimelig trygg på den nye plasseringen jeg ga tråden, men skal for å minske kaoset stadig flytting skaper være grei å la Trym få "rett" selv om han tar feil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig i den nye trådplasseringen jeg også...

Og til Espen: Jeg så at du var åpen for spørsmålet, innlegget mitt var ikke ment som et angrep på deg personlig eller dine meninger (bortsett fra akkurat det med plassering om det var du som sto for det da).

Men, jeg vil ikke kategorisk kalle meg selv sportsfisker, selv om fisket jeg bedriver er vertikalt med stang eller håndsnøre. Jeg er fisker! Og dette er et formum for meg og folk med samme intresser som meg.

Og siden jeg nå først er inne på denne tråden igjen:

Hvorfor fisker ikke folk med laksegarn???

Dette er ikke et forsøk på å få alle fluefiskere til å se rødt og bli fly forbannet, men et konstruktivt spørsmål. Fylkesmannen i flere fylker åpner hver høst for fiske etter rømt oppdrettsfisk med garn. Dette er det jammen ikke mange som deltar på. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en rektanguler 120l balje og knyte flere garn ihop, legg en del oppi og brett over hold på slik maaange gang til alt ligger oppi.

når du da knyter på lodde i endel ogslipper ned og ror borover renner garnet ut av balja sakte og sikkert!

myyye tryggere en å stå i båten og slippe av garnpinnen. + du får plass til 4-5garn.

Endret av ambassaduerBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligninger om slalomkjørere og slikt er bare for dumt,

Sitat trådstarter: "di som går langrenn går ikke rundt og forbanner folk som kjører slalom akkurat..."

Det var ikke jeg som dro fram skisport som et eksempel først. :thumbsup:

Hvem andre enn de ca 50 hardcoreskribentene på dette forumet skulle gitt han svar?

Hadde det ikke vært for disse, så kunne man sett langt etter den informasjonsflyten

som er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat trådstarter: "di som går langrenn går ikke rundt og forbanner folk som kjører slalom akkurat..."

Det var ikke jeg som dro fram skisport som et eksempel først. :thumbsup:

Hvem andre enn de ca 50 hardcoreskribentene på dette forumet skulle gitt han svar?

Hadde det ikke vært for disse, så kunne man sett langt etter den informasjonsflyten

som er her.

Det var da også trådstarter jeg henviste til...

Jeg er desverre ikke noen dreven forumbruker, og ser at jeg kanskje bør ta med sitater for å vise hvilke innlegg jeg mener. Det var da også trådstarter jeg mente ble en smule useriøs med sine personkarakteristiker for å oppklare det.

Det at jeg prinsipielt er enig i at garnfiske er fiske en kan diskutere i et forum som dette, betyr nok ikke at jeg støtter ****** bskrivelser selv om noen er euneg med meg.

Er imponert av informasjonstrømmen her, men synes at folk kan la tråder som de er uenig i dø sakte ut, istedet for å fylle dem med innspill om hvorfor de synes dette ikke har noe her å gjøre. Hadde de det, hadde nok jeg fulgt det mitt eget råd og ikke spammet den samme tråden med en masse kverulantiske innnspil på hvorfor jeg mener den passer her :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da også trådstarter jeg henviste til...

Jeg er desverre ikke noen dreven forumbruker, og ser at jeg kanskje bør ta med sitater for å vise hvilke innlegg jeg mener. Det var da også trådstarter jeg mente ble en smule useriøs med sine personkarakteristiker for å oppklare det.

Det at jeg prinsipielt er enig i at garnfiske er fiske en kan diskutere i et forum som dette, betyr nok ikke at jeg støtter ****** bskrivelser selv om noen er euneg med meg.

Er imponert av informasjonstrømmen her, men synes at folk kan la tråder som de er uenig i dø sakte ut, istedet for å fylle dem med innspill om hvorfor de synes dette ikke har noe her å gjøre. Hadde de det, hadde nok jeg fulgt det mitt eget råd og ikke spammet den samme tråden med en masse kverulantiske innnspil på hvorfor jeg mener den passer her :)

Oki :)

Nå er jo ikke dette den første tråden som havner i grøfta. :D

Sånne tråder dukker opp med jevne mellomrom, men det har kanskje

blitt litt lengre i mellom dem.

Mulig at 20 meter tjukk is, 100 minusgrader og vindstyrker på over 300 km/h

har gjort folk litt frustrerte over at fisket ikke har vært særlig lokkende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :)

Nå er jo ikke dette den første tråden som havner i grøfta. :)

Sånne tråder dukker opp med jevne mellomrom, men det har kanskje

blitt litt lengre i mellom dem.

Mulig at 20 meter tjukk is, 100 minusgrader og vindstyrker på over 300 km/h

har gjort folk litt frustrerte over at fisket ikke har vært særlig lokkende. :)

Amen,er nesten grinete her jeg sitter :D Men nå løsner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig i den nye trådplasseringen jeg også...

Og til Espen: Jeg så at du var åpen for spørsmålet, innlegget mitt var ikke ment som et angrep på deg personlig eller dine meninger (bortsett fra akkurat det med plassering om det var du som sto for det da).

Men, jeg vil ikke kategorisk kalle meg selv sportsfisker, selv om fisket jeg bedriver er vertikalt med stang eller håndsnøre. Jeg er fisker! Og dette er et formum for meg og folk med samme intresser som meg.

Og siden jeg nå først er inne på denne tråden igjen:

Hvorfor fisker ikke folk med laksegarn???

Dette er ikke et forsøk på å få alle fluefiskere til å se rødt og bli fly forbannet, men et konstruktivt spørsmål. Fylkesmannen i flere fylker åpner hver høst for fiske etter rømt oppdrettsfisk med garn. Dette er det jammen ikke mange som deltar på. Hvorfor?

Som du sikkert vet er det jo ulovelig med garnfiske av laks osv, jeg vet jo man kan få tilatelse fra fylkesmannen men er vel ikke alle som bryr seg serlig med dette, tror ikke det er alle som får lov heller, såvidt jeg vet er det enklere for yrkesfiskere, men tar gjerne feil der altså!

faren min fisket laks med garn før i tiden, uten tilatelse, men han la garna lovlig i sjøen å heller håpet at laksen svømte litt lengre ned, den gjør gjerne det i flekk så det er fint mulig å få seg et par laks iblant selv om du ikke åpentlyst fisker etter laks og deretter gjør det på lovelig vis.

Vil også beklage til alle jeg virket rasene imot, jeg syntes det var ekstremt dårlig gjort av meg og ikkeminst barnslig av meg, håpet denne topicen skulle bli sletta eller låst.

istede for og syte over at jeg vil ha svar om garnfiske kan jeg heller poste på testforumet å legge ved all informasjon jeg kan om garn meg selv!

kan jeg ikke få noe hjelp her så kansje jeg kan hjelpe noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden flyttet til testforum - og kan i grunn slettes om ingen har noe i mot det.

Forøvrig bør det være rom for å spørre om tips til garnfisk i f.eks testforum (dit jeg flyttet innlegget til fra Havfiske hvor det var feilpostet). I testforum er det tillatt å diskutere alt fra mekking av bil til å hjelpe Lasse med å få seg dame, så så vidt jeg kan se bør det også være rom for å få hjelp til garnfisk.

Og det holder som regel med et hint om at posten er postet feil sted uten at alle og enhver skal kaste seg på å fortelle det samme. F.eks ved å brukker RAPPORT-funklsjonen slik at en moderator fort blir oppmerksom på feilposting og flytter til mer egnet sted.

Dersom også de vante brukerne hadde brukt forumet riktig hadde det blitt enklere for de nye. Noe å tenke på kanskje...

Jeg trodde Lasse hadde få+tt seg dame, jeg :)

Trenger han hjelp?

Nå får dere tråp til, gutta! Dyng ham ned med tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.