Gå til innhold
Fiskersiden

Biltema fluefiskesett


j-man
 Share

Recommended Posts

:o Det sier seg egentlig selv. Selv i Kina klarer de ikke å lage en brukbar stang til den prisen. Og det som som synd er alle de som evnt kjøper noe slikt og ikke har mulighet å få dette til å funke. Skal du ha en rimelig stang, og som er god!? Ta kontakt med Nordisk Fiskeutsyr og kjøp en rimelig Redington stang. Da får du billig, bra stang med meget god garanti. Du får ikke bedre kvalitet, og med så gode garantier på noe annet etter mitt syn.

Om du leser AOF eller lign vil du se at de kommer også alltid bra ut på tester. Og ofte som beste kjøp sett ut mot kvalitet og pris. Det er forøvrig Sage som eier Redington.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen faktisk brukt og testet fluefiskesettet? Husker det var mange som lo og fniste da lidl kom med fluefiskesett som viste seg å være kanon god å kaste med og som kun måle seg med langt dyrere stenger (dog med skikkelig kvalitetssnøre)

Skulle likt å vite om den faktisk duger som lidl settet. Greit å ha en billig stang man ikke er redd for. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slate har også gode stenger til meget fornuftige priser! Tror jeg hadde styrt godt unna biltema sin fluestang. Er ikke noe som dreper fiskegleden så fort som elendig utstyr (og i hvertfall ved fluefiske).

Har forøvrig ikke testet biltemastanga, men ville ikke tatt sjansen var jeg deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen faktisk brukt og testet fluefiskesettet? Husker det var mange som lo og fniste da lidl kom med fluefiskesett som viste seg å være kanon god å kaste med og som kun måle seg med langt dyrere stenger (dog med skikkelig kvalitetssnøre)

Skulle likt å vite om den faktisk duger som lidl settet. Greit å ha en billig stang man ikke er redd for. :)

Vet noen hva denne lidl stanga het for noe? Fikk en fluefiskestang av oldefaren min for noen år siden. Den virket som billigskit (mangler skikkelig brems på snella bla.) men med nytt snøre kaster jeg passe bra med den. Flyfishing collection tror jeg den het. Kom i ett grønt trekk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

En kompis av meg kjøpte settet(bare for gøy) og den var helt forjævlig og kaste med! Hvis man skal lære seg å kaste med flue er ikke dette rette stangen.

Aksjonen er verre en en gammel splitcane fra 60 tallet! :P

vi tok med stangen på Casting trening (fluekaste trening i hall) og lot den gå på rundgang. Morsom avfære :)

Hvis man er en erfaren kaster og bruker et snøre med tung klump kan man kaste ganske langt (stangen er veldig stiv)

Bottom line : Kan ikke være særlig lett (eller morror) og få fisk på denne stanga. Styr unna!

-vindi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
  • 4 weeks later...

fritt fra hukommelsen mener jeg dette settet ble testet i alt om fiske for en tid tilbake. Mener det var særlig snøret som fikk totalslakt da det var feilklassifisert til stanga eller bare at det var ubrukelig. Guideline har bra pakker til rundt 2000, redigering er et annet alternativ. Et annet alternativ er å se på finn.no, her er det gode muligheter for å finne gode kjøp til en billig penge. Jeg ville fokusert på stang og snøre. Snelle er mindre viktig til lett ørretfiske, er da mer å anse som et sted å oppbevare snøret)

man skal iallefall ikke kaste mye før man setter pris på et sett det snøret og stanga harmonerer og man får til lengder og presentasjon ift det fiske man skal bedrive. Jo mer man legger i fiskeutstyr, jo mindre effekt får man (avtagende grensenytte), så det dyreste fiskeutstyret er ikke nødvendigvis det beste, men det billigste er aldri best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.