Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske på Island 2010


mikur
 Share

Recommended Posts

Var som så mange ganger før på Islandsreise i fjor og fikk sneket inn noen få dager med fiske. Var nok til å ta et tosifret antall røyer på en ettermiddag på ei vidde vest for Akureyri. Alle på ca 3-700gr og alle tatt på Mysla og Krokurinn. Røyene mine ble alle tatt i en bitteliten bekk som rant mellom to større vann samt i utløpsosen.

116542_s.jpg

116543_s.jpg

Fikk også sneket meg til 2-3 timers fisking i ei sjørøye elv like ved Akureyri på rundreisen med samboeren hvor jeg fikk to sjørøyer på like over og like under kiloen og begge tok på sluk.

Fisket også et par dager i ei lakselv hvor faren min fikk en pen laks og mistet to større (slik det alltid er) men for min egen del blei det med en haug småfisk av de fleste arter. Hadde en stor oppe et par ganger som hogde etter riffling hitch tuben min men kom ikke nærmere laks på den turen enn det.

Endret av mikur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en 14-dagers fisketur i Arnarvattensheidir for en del år tilbake. Flott ommråde og nydelig fisk... Hadde vert artig å høre forklaring på Mysla og krokurinn. Er det fluer, og hvordan bindes de?

14 dager på Arnarvatnsheiði ja. Treffer man noenlunde med været kan man ha 2 fantastiske uker hvertfall:) Mysla og Krokurinn er fluer ja, kan se bilder på google.

Skal prøve å få til en tur til nevnte vidde til sommeren. Fisking på øya blir det i allefall!!

Endret av mikur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager på Arnarvatnsheiði ja. Treffer man noenlunde med været kan man ha 2 fantastiske uker hvertfall:) Mysla og Krokurinn er fluer ja, kan se bilder på keilir.no

Skal prøve å få til en tur til nevnte vidde til sommeren. Fisking på øya blir det i allefall!!

Vi ble kjørt inn fra husafell til et større vann som jeg mener hette ulfsvatn. Deretter ble vi skyssa over vannet med båt, og fikk låne ei hytte som fiskeoppsynet disponerte. Dette var superluksus da vi i utgangspunktet hadde belaget oss på telting...

Vedkommende som kjørte oss var oppsynsmann i området. Det var også han som solgte oss fiskekort. Husker han gav oss god pris på fiskekort, og tok seg godt betalt for transporten.. ;) Vi var ivertfall strålende fornøyd alle mann etter den dealen. Når vi ble henta ut igjen, inviterte han oss på pannekake-middag og så fikk vi den tvilsome ære å smake på årets "surhai"... Spessielle greier! Han hadde foresten sin egen vulkan på eiendommen, mener den het ok eller åk eller no slikt. Fargerik fyr, og artige minner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.