Gå til innhold
Fiskersiden

Espens Finnmarksrapporter (og bilder) del II


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Takker så meget, permagnar. Jeg er over gjennomsnittlig fornøyd med dem. Hovedsaklig fordi planlegging og satsing leverte. Jeg hadde satt av hele helgen til å klargjøre og finne lokasjon ved elv og sitte ute og håpe det slo til og det klaffet maks. Det blir omtrent som når man har planlagt fisketur til ny plass etter å ha sjekket kart osv på forhånd og måket uti agnet og så er det bare å vente. Den følelsen når det runner da.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nuh som Hookedmagasinet med min bildeartikkel fra laksefiske i Finnmark ligger ute så er vår lille teaser i form av videosnutt også ute på nett.
For de som ikke er så flinke til å lese, men helst ser på bilder eller film så finnes filmen direkte her:


https://www.youtube....h?v=SvoaxdqvxJQ



(Jeg kan anbefale full skjerm og HD-oppløsning for best mulig opplevelse)


Artikkelen i Hookedmagasinet #3 finner du her på http://www.hookedmag.no/ og artikkelen min går fra side 46 og utover en del sider. I tillegg er det masse annet interessant stoff for en sportsfisker levert av stødige skribenter

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Helsport har plukket ut hele 3 av mine bilder til de 17 bildene i finalen i sin fotokonkurranse. OBS, det står Espen BURUD på mine bilder! (Og de har visst ikke tenkt til å rette opp i akkurat dèt)

Jeg tror jeg skal holde den enkelt og bare fiske stemmer til det ene bildet og det kan du gjøre på minst to måter. På Facebook her:
:

https://www.facebook.com/helsport/photos/a.10153863498302316.1073741840.206993777315/10153863501172316/?type=1&theater

1 deling = 1 stemme
1 like = 1 stemme
1 kommentar = 1 stemme

Du kan også gjøre det ved å like bildet på Instagram her:

http://instagram.com/p/yaK6erzbpK/

(Der de selvsagt har tatt seg friheten til å klippe bildet i fillebiter)

Det er selvsagt fullt mulig å gjøre det på BEGGE steder!



Tusen takk til alle som stemmer!!!

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

En kjempetakk til alle som stemte ifm posten over her. Det ble seier i kategorien vår/sommmer og en rekke Helsportprodukter i premie!

Nuh er det snart klart for litt aktivt laksefiske igjen...



Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går veien på åpningsdagen?

Leste på sida til Saltdalselva at det var observert fisk der allerede i april, det er vel kanskje ikke så unormalt men sånne observasjoner bidrar jo til en vesentlig bedring av blodsirkulasjonen. :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok "hjemmeelva" som for min del er Repparfjordelva. Der har det nok også gått laks for lengst. Har ikke planlagt noe intensivt fiske innledningsvis, men det er greit å komme seg inn og gjøre noen kast så man er i gang ;-)

Støinger kan også hoppe så tidlige observasjoner behøver ikke bety så mangt. Det kommer litt an på hvem som har gjort dem og hvor, men det er liten tvil om at det går laks før de fleste tror...

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må korte ned ventetiden til laksesesong med litt foto og fluer. Først en humle bundet på krok 4 og så en rad med Blue Diamond laksefluer på krok 3, 5, 7 og 9

17462422863_e98696c68f_b.jpg

Bumblebee by Espen Ørud, on Flickr

17464469184_384d3f3ccb_b.jpg

Blue Diamond by Espen Ørud, on Flickr

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja...ingen skal si at du ikke stiller forberedt til dagen :whistle: tvi-tvi! Lekre fluer og boks forresten...type? (boksen..)

Boksen er av ukjent type. De har hatt bra utvalg av trebokser på Kleven Jakt & Fiske i Hammerfest og de hatt folk som er flinke med trebrenning så man har kunnet få navn eller andre ønsker brent på boksene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg vært litt ute i naturen i 3 måneder (les: laksesesongen 2015). Ingen nye arter på stang i år, men noen nye (og gamle) på minnebrikke:

19112402163_f9c5ffaa71_b.jpg
Squirrel from Stabbursdalen National park (Sciurus vulgaris) [Explored] by Espen Ørud, on Flickr

19737564511_1baa3ac00a_b.jpg
Arctic silver and Mr. Næss by Espen Ørud, on Flickr

19661474592_29f1f10bf5_b.jpg
Hide and seek with Chip and Dale (Sciurus vulgaris) by Espen Ørud, on Flickr

19661278572_134170d05c_b.jpg
Eurasian bullfinch from Stabbursdalen (Pyrrhula pyrrhula) by Espen Ørud, on Flickr

19634089062_6a5d017db9_b.jpg
Squirrel searching for pine cones (Sciurus vulgaris) by Espen Ørud, on Flickr

19017390014_5091a736da_b.jpg
Grønnfink fra Stabbursdalen (Carduelis chloris) by Espen Ørud, on Flickr

19452479759_24a7095a52_b.jpg
Squirrel from Stabbursdalen (Sciurus vulgaris) by Espen Ørud, on Flickr


.....i tillegg har jeg vært en tur innom Frognerbadet for å perfeksjonere fisketeknikken med å plukke fisk med hendene fra stor høyde...




.... Det kommer nok mer etterhvert som man får orden på bilder og slettet de minst aktuelle ;-)

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....i tillegg har jeg vært en tur innom Frognerbadet for å perfeksjonere fisketeknikken med å plukke fiske med hendene fra stor høyde...

OOOH Fy F**, det må vel være prototypen på en såkalt ''once in a lifetime experience''

Fækk pinadø ondt i understellet bærre av synet!!

De andre bildene derimot, som vanlig absolutt nydelige og utrolig detaljerte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOH Fy F**, det må vel være prototypen på en såkalt ''once in a lifetime experience''

Fækk pinadø ondt i understellet bærre av synet!!

De andre bildene derimot, som vanlig absolutt nydelige og utrolig detaljerte! :)

Det er forholdsvis smertefritt om man lander riktig. Noe man gjør i ca 50 % av tilfellene.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Et par bilder siden sist. Kompis har fortsatt et par utskårne trefisker igjen om noen trenger hyttepynt ;-)


22993850156_e17e4de0b7_b.jpg
Wooden Trout on root
by Espen Ørud, on Flickr

23006599422_4423e57630_b.jpg
Wooden Arctic Char on root
by Espen Ørud, on Flickr

23100324163_8c79aab61e_b.jpg
Smoked Salmon Specials
by Espen Ørud, on Flickr

24237085465_a06547b663_b.jpg
Fjellheimen 2 camp under Aurora
by Espen Ørud, on Flickr

24214605862_e6f2ea115c_b.jpg
Dancing Out in Space - Turistua, Hammerfest 11.01.2016
by Espen Ørud, on Flickr

24344216885_76ed473f00_b.jpg
Hammerfest surroundings @ night
by Espen Ørud, on Flickr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.