Gå til innhold
Fiskersiden

Lierelva 2011


Holmen
 Share

Recommended Posts

Fisken er i elva, det er i hvert fall sikkert. En av ringrevene med nærmere 50 års erfaring fiska 2 timer i går og fikk 8, mista 2. Herren ønsker dog ikke å legge ut sted og navn på nett så da får det bli sånn. De var i hvert fall fra 0.8-1.2 sånn ca sa han.

Virker som det er veldig mange som ikke rapporterer inn i år da jeg kjenner flere som har fått fisk og ikke rapporterer inn. Synes det er litt dumt igrunn, men dem om det. Da må jeg bare fiske mer for å holde børsen i live.. Det er et hardt liv.. :rolleyes:

Endret av Holmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men dobbel rapporter gjør du :)

Fikk selv 2 stk sø på 1.2 og 0.7 i dag. Fikk også en brunørret på 0.5kg. Alt i sone 2. Var bra med liv i elva i kveld, mye fisk som flytta seg oppover. Så et monster av en fisk som for meg så mer ut som ei nise så anslår forsiktig vekta til 5kg++.

Se om jeg får klinka opp et bilde av den på 1.2 + brunørreten i morra om jeg ikke fisker bort hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dobbel rapporter gjør du :)

Fikk selv 2 stk sø på 1.2 og 0.7 i dag. Fikk også en brunørret på 0.5kg. Alt i sone 2. Var bra med liv i elva i kveld, mye fisk som flytta seg oppover. Så et monster av en fisk som for meg så mer ut som ei nise så anslår forsiktig vekta til 5kg++.

Se om jeg får klinka opp et bilde av den på 1.2 + brunørreten i morra om jeg ikke fisker bort hele kvelden.

Huffda, gjorde jeg det? Det var ikke meningen, ble vel så ivrig da :)

Grattis med fangsten, var fint i elva i går altså !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av min onkel i dag at om jeg ikke stakk i elva i dag var det ikke noe vits i å fiske denne sesongen for nå blir det blodbad. Han fikk forøvrig 14 stk i går ettermiddag.. Det hjelper med ca 50 års erfaring fra elva når du fisker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blit alt man fanger kakka?

Kan bare snakke for meg selv, jeg tar endel fisk, endel setter jeg tilbake :)

Nå skal det sier at jeg aldri har fått noe lignende sånne mengder fisk på en tur som nevnes i posten over. Jeg hadde nok gitt meg en god stund før jeg hadde vært oppe et sånt antall, evnt drevet C&R.

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nesten ta meg en tur snart ja.. Er det så umulig å fiske med fluestanga i elva som jeg leser om?

Det er ingen umulighet men min mening er at du skal ha med deg en del fluer og god tid. Det kommer til å gå noen fluer til busker og trær og det vil være noe frustrasjon inni bildet når du må hente fluen i et tre bak deg for det er ikke mange steder du kan vade ut til "midten" så du får god plass til å kaste. Men du kan helt sikkert ha en kjempeflott fiskeopplevelse om du gir deg selv god tid og ikke stresser. Gjerne ha med så kort stang som mulig. Jeg skal tilbake og fiske jeg selvom jeg til tider ble litt frustrert sist:) Trenger jo bare en fin fisk så er alt glemt:)

Det er forøvrig ikke innrapportert en eneste fisk på flue hittil i år men jeg tror heller ikke det er mange som fisker med flue. Marken er nok mest effektiv men den har helt sikkert også desidert flest antall timer representert i elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av forrige dagens fangst:

SØ 1.2kg

cimg1068u.jpg

Brunørret 0.5kg

cimg1069u.jpg

Og det blei jo tur til en kveldstur i dag også. Noen fordeler skal man ha med singellivet og det er å fiske og jakte når man selv vil..

Startet med å være borti en fisk på marken uten å få den til å sitte. Til slutt sleit jeg kroken i bunn i mitt forsøk på å få den til å ta igjen. I litt fandenivoldskhet satte jeg på en wobbler jeg fikk kjøpt av PerH her på fiskersiden da jeg skulle til Namsen for 2 år siden. Det var 3 drag på sveiva og ørreten satt som et skudd. Datt av igjen etter 5-10 sekunder. Var ingen kjempe, anslo vekta til 0.5-0.6 så helt greit for meg at den løssna så slapp jeg ta i den for å sette den ut igjen. Fisket meg nedover en 20m for å komme til en god plass. Står alltid fisk der om man bare er først ;)

Beregna sånn ca vinkel på wobbleren i strømmen og lot kastet gå. Wobbleren fikk retningen jeg ønsket og i det jeg den passerte steinen smalt det til med friskt mot nedi vannet. Etter et par minutter og en halv dramatisk landing da wobbleren hekta seg i hoven kom denne på land.

SØ 0.9kg.

cimg1071h.jpg

Bedre bilde av wobbleren

cimg1072r.jpg

Prøvde meg litt videre uten hell så stakk nedom modern og dumpa fisken i fryseren. Ringte en kamerat og lurte om han var klar for videre fiske, noe han var. Vi dura lenger opp elva hvor jeg dro litt wobbler og han mark. Da han etter x-antall kast ikke klarte å få fisken til å ta spurte jeg om jeg skulle ta 1 kast med marken på stanga hans og vise hvor fisken sto i akkurat den hølen(noe eplekjekt) og fikk stanga slengt i neven. Kastet gikk og 30 sekunder seinere nikka stangtuppen fint og signaliserte napp. Tilslaget ble satt og en fin fight startet med mange luftige hopp og halvveis kontrollerte utras.

Opp kom denne fine sjøørreten på 1.3

cimg1073e.jpg

Han blei noe snurt, men sånn er nå livet :)

Vi gikk etter hvert oppstrøms til en fin liten kulp som jeg har litt troa på. Jeg løftet ganske raskt en sjøørret med wobbleren, men kameraten lyktes ikke få den til å ta marken så jeg følte jeg måtte knyte om. Var ganske raskt borti fisk, men fikk den ikke til å sitte. Etter et kvarters fiske satt det omsider en fisk på kroken, men takket være slurv glei knuten opp og fisken på sånn ca 0.8kg anslått uti elva der svømte avgårde med en krok i kjeften. I grunn ganske så bittert, at fisken detter av er helt greit, men liker ikke at fisken svømmer med krok i seg. Bandt på ny og var mer nøye med knuta denne gangen. 10 nye minutter og det napper igjen. Gir tilslag og fisken kommer opp og ruller seg. Den går så ned igjen i dypet og setter på ekspressen oppstrøms. Blei ganske så i tvil om den bare var 1kg+ som jeg anslo til med en gang da den viste seg. Tror den dro nesten 20m oppstrøms før den snudde, men bedre oppstrøms enn ut stryken hvor jeg ikke fikk fulgt med. Etter gode 5 minutter ble fisken klar for land og viste igjen at det ikke alltid er størrelsen som bestemmer om kampen blir morsom eller ei. 1.2kg veide den, ca like lang som den på 1.3, men littegrann tynnere. Fikk ikke noe bilde av denne da det begynte bli småmørkt ute på dette tidspunktet.

Da gjenstår det å se om elva blir for klar for fisking i morra og man må vente til regnværet som er spådd fra torsdag-søndag blir ferdig. Synes selv at sesongen er upåklagelig så langt og ser fram mot juli og første halvldel av august. Etter 20 august er sesongen over for min del så sant jeg har fått på land en laksefant av godkjent størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har obsertvert og hørt om mye fisk som er tatt i elva i det siste.

Men den slags informasjon fører jo også til noe selvpålagt forventningspress til egne fangst utsikter.

Har ikke vært i elva på flere dager og hadde planer om å komme meg tidlig fra jobb til elva i går. Planen gikk vel ikke helt som ønsket, men var i elva rundt 17 i går - helt greit.

Trives godt i sone 4, så vi satte kursen dit. Har dog observert at det ikke er sone 4 som har figureret oftest på fangsbørsen, men det kommer var min tanke (kan vel hende at mange av de som traver rundt i sone 4 ei heller rapporterer - shame on them). Er mange fine plasser i dette området for både laks og SØ. Vi startet ved en av mine favorittplasser i denne sonen, og fisket oss nedover elva. Hadde vel beveget meg ca 15 meter nedover før jeg fikk føling med noe. Neste kast landet perfekt og der satt den - ENDELIG. En kort men trivelig kamp endte opp med en feiende flott og befriende deilig SØ på 1,5 kg. Nå er jeg endelig i gang, og ser med stor iver frem til neste tur.

Gratulerer til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har obsertvert og hørt om mye fisk som er tatt i elva i det siste.

Men den slags informasjon fører jo også til noe selvpålagt forventningspress til egne fangst utsikter.

Har ikke vært i elva på flere dager og hadde planer om å komme meg tidlig fra jobb til elva i går. Planen gikk vel ikke helt som ønsket, men var i elva rundt 17 i går - helt greit.

Trives godt i sone 4, så vi satte kursen dit. Har dog observert at det ikke er sone 4 som har figureret oftest på fangsbørsen, men det kommer var min tanke (kan vel hende at mange av de som traver rundt i sone 4 ei heller rapporterer - shame on them). Er mange fine plasser i dette området for både laks og SØ. Vi startet ved en av mine favorittplasser i denne sonen, og fisket oss nedover elva. Hadde vel beveget meg ca 15 meter nedover før jeg fikk føling med noe. Neste kast landet perfekt og der satt den - ENDELIG. En kort men trivelig kamp endte opp med en feiende flott og befriende deilig SØ på 1,5 kg. Nå er jeg endelig i gang, og ser med stor iver frem til neste tur.

Gratulerer til meg :withstupid:

Gratulerer til deg mister! Velfortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en "liten" tur i elva i dag. Fiska fra ca 05:30 til klokka 14... Fikk 2 stk på 0.6 og 1.6kg. Mista også en på 1.5-2kg.

Ble forøvrig tatt en laks på 8.7kg på sone 1 i går. Ble også tatt littegrann laks og ørret i hopetall i helga.

Nettsiden er dessverre ute av drift for tida da de har serverproblemer i danmark virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å karre til meg en halvtimes fisking i dag før jobb til tross for Iron Maiden konsert i går kveld. SØ på 0.8kg på wobbleren ble resultatet.

Blir tatt mye SØ for tida i størrelsen 0.5-1.5. Hjemmeisden er dessverre nede da de som leverer servertjenestene til oss tydeligvis har store problemer for tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Er det fisket tomt i Lierelva? Ser det ikke er noe innrapportert siden 25.07.. Jeg hadde planer å fiske der i kveld eller i morgen. Gjerne høyt oppe. Noen tips om plasser?? Kan gjerne sende PM med tips.

Helt sikkert ikke tomt :P

Kanskje han som registrer de inn er på ferie nå ? Vet at det i tillegg er endel fiskere som ikke rapporterer inn, (dette er noen av de som får mye fisk)så tror nok helt sikkert det er muligheter for fangst.

Har sendt deg PM :)

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer joo rett fra elva og fikk jo hørt litt rykter om at en gamling hadde fått 2 laks i går på 2-3 kilo og 1 sjøørrett på 1,5 og såå var det vist også tatt en laks på 4-5 kilo ved grøtte. meen jeg fikk ikke rare greiene.......... var driiit dårlig fiske rett og slett!! fiska fra 08-1800 og kjent 1 sjøørrett......... sånn en litten greie på kansje 600 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.