Gå til innhold
Fiskersiden

HDS fra USA/ebay


palkr
 Share

Recommended Posts

Hei !!

Ca 28000 Norske kr Inklusiv moms og frakt. Vet ikke hva det kommer i tillegg av toll !!

for en Lowrance HDS-10 Kartplotter/Ekkolodd ,(P319) på 50/200 kHz gjennomgående plast svinger. Med Lowrance Structure scan LSS-1 inkl. transducer. Navionics Gold elektronisk Sjøkart

Er ikke det en grei pris da ????

Billigste jeg klarer å finne for denne pakken i norge er Ca 36000 kr

Endret av Boknaflu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke spurt konkret om dette oppsettet, men satt sammen prisene fra en annonnse på finn.no

Kanskje de kan komme opp med en bedre pakkepris hos Mjøsservice. det er vanskelig å bestemme seg, lommeboka bestemmer desverre mer enn lysten til å kjøpe. Men Kanskje dumt å vente for lenge, for da kommer de kanskje opp med en ny modell som er enda bedre og mye dyrere hehehe HDS ble vell lansert i 2009, så noe nytt er vell ikke langt unna .... At jeg skal ha , er iallefall helt sikkert !! ble enda mere nyskjerrig på HDS og structurescan etter at jeg kjøpte en Elite 5 dsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjøpte et Humminbird 596c HD Di ekkolodd med down imaging for å ha i "robåten" fra USA.

Installerte dette i går men det jeg skulle sette det opp med Norske enheter meter og celsius så fikk jeg meg

en liten overraskelse, det var ikke mulighuh.gif.

På eska er det Fransk tekst med tekniske data hvor maks dybde er oppgitt i Meter.

men etter å sjekket hjemmesidene til Humminbird så jeg dette:

"All products advertised and sold in the United States operate in English Language, Feet/Fathoms,

Fahrenheit and/or US Maps. Local languages, Metric product and/or local maps are only available through

your local authorized distributor. See our Find a Dealersection for the distributor nearest you."

Fantasisk kundevennlig, hva med utlendinger i USA, meksikanere osv......

Ingenting på eska forteller at det ikke kan settes opp med Metriske enheter........

Kjøpte dette mye pga down imagingen så dybden i fot betyr ikke så mye,

, syns allikevel at dette er veldig kunde UVENNLIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et Humminbird 596c HD Di ekkolodd med down imaging for å ha i "robåten" fra USA.

Installerte dette i går men det jeg skulle sette det opp med Norske enheter meter og celsius så fikk jeg meg

en liten overraskelse, det var ikke mulighuh.gif.

På eska er det Fransk tekst med tekniske data hvor maks dybde er oppgitt i Meter.

men etter å sjekket hjemmesidene til Humminbird så jeg dette:

"All products advertised and sold in the United States operate in English Language, Feet/Fathoms,

Fahrenheit and/or US Maps. Local languages, Metric product and/or local maps are only available through

your local authorized distributor. See our Find a Dealersection for the distributor nearest you."

Fantasisk kundevennlig, hva med utlendinger i USA, meksikanere osv......

Ingenting på eska forteller at det ikke kan settes opp med Metriske enheter........

Kjøpte dette mye pga down imagingen så dybden i fot betyr ikke så mye,

, syns allikevel at dette er veldig kunde UVENNLIG.

Kjøpe selv fra usa i fjor og dette stod opplyst på deres sider , men det nye i år er jo sperre på karta... dvs er du utfor usa så viker ikke gps vist nok(på de meint for usa).... dette står det også opplyst om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har sett det på heimesidene deres ja, men etter jeg hadde kjøpt , det sto som sagt ingenting om kun fot på eska.

Og som sagt det var jo også fransk tekst hvor maks dybde står i meter,

så det er veldig KUNDE UVENNLIG av Humminbird å gjøre det slik.

Men jeg vet jo hva jeg ikke skal ha neste gang.

Er det forresten noen som vet om det er geofencing på MinnKotas iPilot ?

Det hadde jo tatt seg ut å fått enslik fra USA som ikke kunne brukes...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 years later...

Eg kjøpte Lowrance HDS-5 gen 2 tidlegare i år, drøye kr 4.000,- Har no testa den både i fjorden og på havet. Fungerer som om det er kjøpt i Norge. Einaste forskjellen er at det blinker nedsert på skjermen "not valid for this area, contact lokal .....". Heilt uproblematisk så lenge det fungerer. I tillegg viser den feet i staden for meter, men det er heilt super så lenge mine shimanosneller også har fotteller. (og som abbor under her nevner, så er det berre engelsk språk)

Endret av Børre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.