Gå til innhold
Fiskersiden

Pc problem...


Aristokraten
 Share

Recommended Posts

Noen som har peling på dette?

Det er en Acer med Windows XP installert.Starter PC og det her er som dukker opp på skjermen! rJonge.jpg

Står og jobber i ca 30-40 min og får beskjed om at "StartUp Repair" ikke finner noen feil.

merkelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått det noen ganger jeg også, men da tar det bare 10 min også starter den på nytt igjen. Vet ikke hvorfor det kommer eller hvorfor ikke din gjør det samme blush.gif

Har restarta 5 ganger nå,hjelper ingenting.Virker som om hele Windows-systemet er nede. Prøve en siste gang og håpe det stikker innom en som er mer datakyndig enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje "System Restore" valget kan hjelpe deg. Velg det, og velg (en av de/den) siste datoene, og gjenopprett systemet.

Testet det,fungerer ikke.Får opp 3 datoer og alle har jeg prøvd.

Ta ut Windows7 cden som står i kanskje? :thumbsup:

Står ikke noen Cd i. Prøvde å putte inn Windows XP Cd til min stasjonære men fungerte ikke det heller.

Gir opp hele dritten. Søpladynga neste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett! Det står XP på Pc,men det er sikkert feil. PC til svigerfar,gubben har rota det til noe jævlig.

Skjermbildet som dukker opp når jeg slår på PC nå er annerledes enn det som kom i går.Skal ta bilde av det senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm. Av ein eller anna grun kan eg ikkje sjå bileta dine. Men frå det du har skrive så høyrast det ut som det same problemet eg hadde for ei veke sidan.

Anser meg som kyndig med PC, men då hadde eg ikkje noko anna val enn å sette inn windwos7 cden og installere windows på nytt...

Feilen hjå meg var i ei systemfil som heiter iaStor.sys.

Sidan eg ikkje får opp bileter her, så blir det nok berre gissing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har hatt samme problem ? Men både jeg og ett par andre fikk problemer forleden dag med windows. Windows 7 vel og merke. Fikk beskjed om at windows ikke kunne starte, sett inn windows-cd og reparèr feil. Det ble da bra. Merkelig at flere fikk samme symptom samtidig ! Hva skjer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 7 her og.

Har saumfart nettet litt no, og kan rette mogleg mistanke mot forskjellige typar virus. Blant anna fleire som øydelegg MBR(Master boot record, eit "register" over korleis operativsystemet skal starte).

Ein mogleg løysning, som eg ikkje prøvde då eg hadde problemet er:

  1. Start datamaskina.
  2. Trykk F5 rett før Windows byrjar å laste.
  3. Her vil du få ei liste over val. Du skal velje "Boot in safemode with command promt" / "Start i sikkerhetsmodus med komandolinje"(eller noko slikt på norsk.)
  4. Når windows har lasta seg ferdig vil du få opp komandolinjevindauget.
  5. Skriv "devmgmt".
  6. Leit opp "IDE ATA/ATAPI controllers"(IDE ATA/ATAPI kontrollere).
  7. Finn -> "Intel .... SATA AHCI Controller"
  8. Høgreklikk og vel eigenskapar.
  9. I fana "Driver"(Drivere) klikk på "Roll back driver"(Tilbakestill driver, evnt. rull tilbake driver).
  10. Start datamaskina på nytt.

Kjelder:

http://forums.techguy.org/windows-7/967269-bsod-iastor-sys-windows-7-a.html

http://www.ghacks.net/2010/09/01/how-to-detect-a-64-bit-alureon-rootkit-infection/

http://windows7themes.net/how-to-check-mbr-for-virus-infection-via-mbrcheck.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.