Gå til innhold
Fiskersiden

Får delt stanga!!! YEAHH!!!!!!!


fiskematre
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja si det. Mistet jo den som kjent i sjøen under fisket og satt den på igjen med en gang da dette har skjedd før. Og satte den jo da skikkelig fast sånn at den ikke skulle av igjen, noe som jeg igrunn klarte til gangs:) hehe.. Hunnholken såg litt slitt ut, men det er jo gammel stang så det er jo ikke så rart. Men det kan ha vært litt sand nedi der sammen med litt vann, eller kun vann. Tror nok vannet var hovedproblemet, og kanskje spesielt av det var saltvann. Men det var ikke rare kakket som skulle til før den kom av, når vi først hadde funnet rette måten:)

Må jo igjen få takke for alle gode tips som kom, og alle som ville hjelpe!! Og NÅ kan jeg takke for tipsa om hvordan UNNGÅ dette problemet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
  • 1 year later...
Gjest StadJon

Gammel tråd, men etter at jeg i dag ved en glipp la en 4-delt Guidelinestang slik at det kom inn bittelitt saltvann i ene leddet (stangen lå med alle delene løse på svalberget), så satte dette leddet seg bom fast. Ikke særlig lett å skille to tynne deler fra hverandre, når tynne keramiske ringer vil knekke tvert av om delene plutselig glir fra hverandre under bruk av mye håndkraft.

Søkte meg derfor frem til denne tråden etter å ha forsøkt noen dra-og-skru teknikker uten hell. Fant en løsning av en litt annen variant, og tenkte derfor oppdatere denne tråden med den.

Løsningen ble, som foreslått flere ganger i denne tråden, kaldt vann på hunn-delen. Men i tillegg klipte jeg ut to stk. firkanter av anti-skli materiale (brukes under store gulvtepper o.l.), tørket umiddelbart av vannet på stangen med papir etter å ha kjølt den ned, tok en anti-skli bit i hver hånd, tok tak i hver av stangdelene og vred. Og vips så var delene fra hverandre, lett som bare det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.