Gå til innhold
Fiskersiden

Verdt å prøve


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Den skal i hvertfall jeg prøve !! Selv om zink ikke er det beste som kan havne i sjøen. Trøster meg meg at det er mer zink i båtanoder....og ennå mer dritt i bunnstoff

OWNER Rustop. Protect you expensive hooks.

Good hooks can cost you alot of money. With a few buck you can protect it from rust from corrosive saltwater. Use Owner Rustop. Easy to use.

Rustop™ is a revolutionary, new product for fishing hooks and other steel products in saltwater environments. When applied to your hooks, Rustop™ acts as a sacrificial anode to prevent corrosion of the hook.

When Rustop™ becomes corroded, it can be easily replaced to continue rust prevention.

Thus, anglers can use high carbon steel hooks, which are harder and stronger than stainless steel hooks, with confidence that they will not rust. Because stainless is a softer material than high carbon steel, hook diameters must be thicker to achieve strength and points are weaker and tend to dull quickly.

Because Rustop™ attracts corrosion, the hook will eventually corrode out of the fish’s mouth. Stainless on the other hand, will not rust can kill or maim if it remains in the fish.

ORS2.jpg

ORS1.jpg

Using the Rustop on hooks.(Note: Hook not include)

Rustop™ is available in 2-inch wide adhesive backed strips that can be cut into 1" X 1/2” sections.

Buy it for yourself or a Gift to a angler friend.

SKU:ORS

Brand: OWNER

Size: 2" X 4"

Color: Silver

Model No:5194-059

Made:Japan

Quantity: 1 pack (instruction included)

ORS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kjøper helst kroker som ruster raskt. Sliter jeg et tackel i bunn, eller enda verre, i fiskekjeften, så liker jeg å tro at de ruster bort etter kort tid. Derfor går det i tynngodsa kroker som ikke er rustfrie her. Kroker er uansett ferskvare i mine øyne.

Prisverdig tanke :) Mener å ha lest et sted at kroken uansett støtes vekk av immunforsvaret til fisken, rustfri eller ei. Omtrent som ei treflis som verker ut etter et par dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktet er sannsynligvis ment til dyre og store "arbeidskroker" og jeg syns personlig at ideen er god. Litt lei å se at brukbare kroker har begynt å ruste etter en tur (især owner). Det er faktisk også miljøvennlig å kaste så lite som mulig. Når man 1. snakker om miljø og om man virkelig bryr seg, kan man begynne med å parkere (og la være å handle)alt som har med myk vinyl redskap å gjøre. Råvaren er faktisk hoved ingrediens i det meste som selges til shads og liknende.I industrien er slik faktisk betegnet som farlig avfall, mens tonnesvis havner i havet via sportsfiskere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktet er sannsynligvis ment til dyre og store "arbeidskroker" og jeg syns personlig at ideen er god. Litt lei å se at brukbare kroker har begynt å ruste etter en tur (især owner). Det er faktisk også miljøvennlig å kaste så lite som mulig. Når man 1. snakker om miljø og om man virkelig bryr seg, kan man begynne med å parkere (og la være å handle)alt som har med myk vinyl redskap å gjøre. Råvaren er faktisk hoved ingrediens i det meste som selges til shads og liknende.I industrien er slik faktisk betegnet som farlig avfall, mens tonnesvis havner i havet via sportsfiskere....

Men finnes det egentlig alternativer på markedet til disse mykagnene? Gulp gjør jo ikke akkurat samme jobben. Og naturlig agn er ikke alltid så lett å få tak i. Har ikke veldig lyst til å gå tilbake til svenskepilken heller, må jeg innrømme....

BTW, er problemet at de slipper ut miljøgifter når de ligger ute i naturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men finnes det egentlig alternativer på markedet til disse mykagnene? Gulp gjør jo ikke akkurat samme jobben. Og naturlig agn er ikke alltid så lett å få tak i. Har ikke veldig lyst til å gå tilbake til svenskepilken heller, må jeg innrømme....

BTW, er problemet at de slipper ut miljøgifter når de ligger ute i naturen?

Det finnes alternativ råvarer til å lage mykredskap så det holder !! Problemet igjen er prisen på alternativer ,samt om dere er villige til å betale det det koster . Til formålet brukes det billigste av det billigste som kan kjøpes. Med tanken på råvareprisen blir jeg faktisk skremt på hvor mye dere av villige til å betale ( dere hadde aldri i livet betalt like mye for en wobler om den hadde gått like fort i stykker) Det burde ha blitt innført returpant på vinylen også (faktisk lett å resirkulere, det er bare å smelte på nytt). Vinyl kan produksjonsmessig nesten samenliknes med bly i forhold til hvor enkelt det er å smelte, prisen , bearbeiding osv.

Du trenger faktisk ikke å gå tilbake til svenskepilken- gode woblere gjør underverker også er undervurdert til formålet. Ja det er mykgjørere med ftalater bla. som er problemet når det gjelder miljøet. Veldig får hadde kastet brukte batterier i vannet-utrolig mange kaster brukte shads og liknende i vannet og uten å tenke på skadene som man påfører miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på berget betaler man vel rundt 1000 kroner kiloet for sånn mykgummi i butikk (50 kroner for ca 50 gram gummi).

Så man skulle nesten tro det var et marked for å utvikle og selge utstyr her på berget med litt finere og mer miljøvennlige materialer, siden folk er utrolig betalingsvillige. Jeg bestiller ihvertfall umiddelbart hvis det skulle dukke opp noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savagear reklamerte i alle fall med at deres jigger var produsert med miljøvennelige myknere, men om det gjelder alle deres jigger vet jeg ikke. Det var jo lenge vurdert å forby miljøskadelige jigger i USA, men tror bassfiskerne vant over staten på det punktet.

Selv reparer jeg jiggene mine med venyllim og limer de ofte til kroken med superlim, da holder de veldig mye lenger. Jeg tar også vare på ødelagte jigger og limer sammen egene "frankensteins" og støper egene jigger fra "rå" plastisol. Man kan selvfølgelig støpe fra gammle jigger, men det ryker mye og jeg liker ikke å blande forskjellige fabrikater, i tillegg blir fargene ganske rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper du vinyllim? Er den klar? og hvor sterk er den?

M.

Kjøper den fra USA: http://www.muskyshop.com/modules/cart/products.php/nav_id/17/page/1/id/2536/name/MendIt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal i hvertfall jeg prøve !! Selv om zink ikke er det beste som kan havne i sjøen. Trøster meg meg at det er mer zink i båtanoder....og ennå mer dritt i bunnstoff

OWNER Rustop. Protect you expensive hooks.

Good hooks can cost you alot of money. With a few buck you can protect it from rust from corrosive saltwater. Use Owner Rustop. Easy to use.

Rustop™ is a revolutionary, new product for fishing hooks and other steel products in saltwater environments. When applied to your hooks, Rustop™ acts as a sacrificial anode to prevent corrosion of the hook.

When Rustop™ becomes corroded, it can be easily replaced to continue rust prevention.

Thus, anglers can use high carbon steel hooks, which are harder and stronger than stainless steel hooks, with confidence that they will not rust. Because stainless is a softer material than high carbon steel, hook diameters must be thicker to achieve strength and points are weaker and tend to dull quickly.

Because Rustop™ attracts corrosion, the hook will eventually corrode out of the fish's mouth. Stainless on the other hand, will not rust can kill or maim if it remains in the fish.

ORS2.jpg

ORS1.jpg

Using the Rustop on hooks.(Note: Hook not include)

Rustop™ is available in 2-inch wide adhesive backed strips that can be cut into 1" X 1/2" sections.

Buy it for yourself or a Gift to a angler friend.

SKU:ORS

Brand: OWNER

Size: 2" X 4"

Color: Silver

Model No:5194-059

Made:Japan

Quantity: 1 pack (instruction included)

ORS.jpg

En liten dært sink maling ville vel gjort samme nytta? Kunne kanskje også brukes på div annet vi driver med som ruster. Men vet ikke hvor vanlig/tilgjengelig det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.