Gå til innhold
Fiskersiden

Silikon tape


Dr.Nub
 Share

Recommended Posts

Leste ett eller annet sted om silikon tape, kan ikke huske hvor, og dette var noe jeg fant ut at jeg trengte...men husker ikke hvor man fikk tak i det? Har sjekka med Clas Ohlson, biltema samt googla det men uten å bli særlig smartere. Noen som kan hjelpe?

Vet ikke hva du skal bruke det til, men i mine fluebindetider og når jeg lagde spesielle fortyngende lokkekroker til isfiske brukte jeg noe som kalles for VULK TAPE og som leveres av mange på markedet idag, bla. Maritim. Ved å surre små hvitte strimler på kroker kunne jeg få til meget fine fluekropper. Før tapen fikk tid til å vulkanisere , klemte jeg "gummien" med rillede tenger og tusjet med ønskede farger, for å få til insektledd til nymfer osv. Anbefales!!

Ellers er slik tape ett måste ombord i båten ,bilen, verkstedet og kan også brukes til å lage varige forsegling av sår når man er på fisketur. Om noen slanger skulle gå i stykke er det bare å surre på tape og la det bli vulkanisert. Dessverre så finne det hovedsakelig i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbsup: Noen av de mest oppegående båtutyrbutikker har muligens dette. Det er en silikonvulk som har mye høyere styrke enn vanlig vulk. Dette er beregnet på nødrep av slanger etc i båter og annet. Tåler bra med trykk og temperatur. Var en produkttest/info på dette i et av de siste bladene av enten Båtmagasinet eller Båtliv,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk karer, da fikk jeg bestilit vulktape hos Maritim, noe som passet bra da jeg uansett skulle ha div annnet der :)

Bare hyggelig. Tipser i samme slengen at om du bruker slik tape og tvinner lange strimler i sammen med lange juletrepyntstrimler (metaliske toner)eller strimler av Oktotube og deretter vulker den på havfiske kroker (surrer i stammen) kan du få til fine lokkekroker til opphengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.