Gå til innhold
Fiskersiden

TFT Fiskerier


Hafnor
 Share

Recommended Posts

Hei alle fiskevenner. da var det teamtur på gutta og turen gikk til sørøya for å ta del i det notoriske skreifiske. Vi landet på hasvik lufthavn 06.25 30. Mars. Det startet med ruskevœr den første dagen men en liten tur ble det. Vi fisket i rundt en halv time i breivikfjorden og fikk rundt 50 kilo med torsk, største på rundt 10 kilo.

Dagen etter var det grytidlig opp for å hale inn torsk men turen ble noe redusert ettersom to av teamets medlemmer ble sjøsyke! En del fisking ble det likevel med en samlet vekt på ca. 400kilo med usløyet fisk. Dagens største ble sikret av meg og var på 19,76 kilo etter bløgging. Mest sannsynlig hadde jeg brutt 20 kilosgrensa men men, en annen dag kanskje! Dette ble ny pers for meg. ☺ vi traff et fint belte der det stod tjukt med skrei og etter 20 min fiske fikk vi 10 torsk over ti kilo. Peter fikk ny pers med en på 17 kilo og det samme fikk Tollef med en på 14 kilo. Carla var rimelig nedsatt så han tok det med ro. Dessverre måtte vi dra inn midt i torskemania grunnet årsakene ovenfor. Det var faktisk så drøyt uti fjorden at man slapp pilken oppå torsken under nedslipp. Mye utstyr er blitt testet og ved fiske på rundt 80 meter merker man forskjell på utstyr. observasjoner vi har lagt merke til er blant annet at utveksling har MYE å si. det å fiske med 6.2 utveksling kontra en med 4.2 blir tungt og slitsomt. samtidig fikk vi testa min nysnelle (jigging master pe8) og denne kom KLART frem som turens beste snelle. Den har så mye power grunnet den store sveiva og kraftige girene at jeg ikke behøver å pumpe 15 kilos torsk. HERLIG!

DSC02162.jpg

DSC02163.jpg

DSC02164.jpg

DSC02166.jpg

DSC02168.jpg

DSC02176.jpg

DSC02247.jpg

DSC02251.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin dag idag på havet. idag rettet vi oss mot kveitegrunn og dette innfridde! broblemet med fiske nå er at vi er blitt helt usannsynlig bortskjemte. fisk tar på hvert eneste dropp og klaging forekommer når det går fem minutter uten fisk. Det samme går på størrelser og idag fikk vi rundt 2 tonn med fisk, nesten alt ble sluppet ut. fisket foregår på 80-120 meters dyp men ofte midt i vannet eller over hovedbeltet. fisk som 10-15 kilo ble etterhvert en plage og vi prøvde ofte å avkroke fisk under kampen. Med andre ord en sinnsyk flott tur. Peter og Tollef bryter 15 kilosgrensa i dag men de helt store lar seg fortsatt vente. årets comeback ble carla men en relativt voksen rugg. Han lå vel bare å ladet forrige dagen med såkalt "sjøsyke" de tre største, carla med en på 25,8 og en på 20,6. Jeg fikk nest største med en ungkar på pene 18,87. Nå blir det førstemann over 25 kilo! Håper dere har det bra der hjemme! vi har det fantastisk. vi holder dere oppdatert. peace out.

DSC02262.jpg

DSC02260.jpg

DSC02255.jpg

DSC02288.jpg

DSC02284.jpg

DSC02280.jpg

DSC02292.jpg

DSC02263.jpg

DSC02266.jpg

DSC02272.jpg

DSC02275.jpg

DSC02279.jpg

DSC02298.jpg

Endret av Hafnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppmuntrende kommentarer. dessverre har det vært skikkelig ruskevær idag og det ble en kort tur med en eneste torsk på rundt 15 kilo. herregud vi hadde vært i ekstase hvis dette hadde vært sommer men det blir barnemat her oppe. kan bare beskrives ved egen opplevelse. son vi sier i båten møkkatorsk er 10 til 15 kilo. blir nesten litt kvalm av denne bortskjemte følelsen. torsken står ti sjømil lang og det har aldri forekommet at vi ikke har sett massivt belte på loddet. igår hadde både jeg og tollef et MASSIVT napp. mi. dro tyve meter med ti pluss kilo brems. reine galskap dessverre ble begge mistet. regnermed at dette er 30 kilos pluss pluss pluss torsk. kan ikke sammeblignes med 20 kilosfisk som jeg kunne vinsje opp uten pumping med jm snella. må bare skryte av denne hemningsløst. knuser accuraten! downsiden er at den krever mye vedlikehold grunnet uskjermede bremseskiver men men,alltid kos medsnellemekk før sommern. peter hadde på en ti kilos fisk som var på vei opp fra bunn, da det hugget til i saltiga snella. peter ble nesten dratt på havet med ti kilos brems. det hele slipper og kraftige bitemerker sitter på helefisken helt opp til hodet. vi kan bare spekullere i hva dette kan ha vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da var vi tilbake i bedritne Oslo! jœvla betongjungel! Forferdelig trist å reise fra sørøya og generelt råskapen oppi nord. Vurder å følge ørud sine fotspor og kaste inn håndkle og flytte oppover. En hytte med båt skal det nok bli når den tid kommer. Dessverre var det røft på havet de siste to dager så vi fikk ikke fisket. enorme dønninger gjorde den korteste distansen til et maratonløp og vi måtte si oss tapt mot havets mektige krefter. Med dette var turen over. carla med de to største på 20 og nesten 26kilo. jeg fikk tredje med en fisk 200 gram fra 20 kilosgrensa. alt i alt en fantastisk tur som er helt ubeskrivelig. godt kameratskap, fint miljø, ubeskrivelig fiske og natur samt god drikke på kveldene gjorde turen uforglemmemlig. nå kommer sommeren for full storm og det er bare å begynne å planlegge nord norge turen. Legger ut noen stemningsbilder av natur og div artige motiver som vi fikk den dagen det blåste som vœrst i storfiskens rike. ps. glemte å si at vi(tollef) fikk en røye på drøyt 650-700 gram. fantastisk god fisk.

DSC_0277.jpg

DSC02307.jpg

DSC02339.jpg

DSC02357.jpg

DSC02372.jpg

DSC02377.jpg

DSC02382.jpg

DSC02383.jpg

DSC02387.jpg

DSC02388.jpg

DSC02391.jpg

DSC02394.jpg

DSC02395.jpg

DSC02399.jpg

Endret av Hafnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Mens jeg og Hafnor tilbringer de første ukene av sommerferien i utlandet, så har de to andre gutta dratt nordover for å fiske for noen dager siden. Hafnor drar nordover med fly 1 juli og undertegnede kommer oppover med bil 12 juli. Vi kommer med fangstbilder og stemningsbilder her gjennom hele sommeren.

Gutta har vært ute i hele natt og prøvd seg etter storseien. Fikk tilsendt noen bilder i stad så slenger med dem.

IMG_0983-1.jpg

Peter med fin sei

IMG_0985.jpg

Espen med fin sei

IMG_0997-1.jpg

Tollef med pen torsk i det fine været

Kan også gratulere Peter med sin første kveite noen gang, en 2 kilos kveite thumbsup.gif

Mer kommer!!

Endret av Carla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare tar gutta pen sei, de har fint vær også! Her sørpå pisser det ned med jevne mellomrom, akkurat så bakken tørker opp før neste skur kommer. Lysakerfjorden er en sånn fin brun suppe nå, eneste lyspunktet er vel at det blir hakket mindre korrosjon på Yamaha'en med så mye ferskvann i fjorden.

Dere får ikke flashe for mye fancy fiskeutstyr der nede, grekerne trenger vel sårt cash om dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin gutta kan legge denne inn under thunder fishing team fiskerapport 2011-Sørøya og endre navn av denne tråden til thunder fishing team fiskerapport 2011- sommertur. Vet ikke helt hvordan jeg endrer titler... Tusen takk

Link til der denne rapporten kan legges og endres navn på https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=57865

Endret av Hafnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra gutta er mye action med seien, men dessverre ingen over 10 kilosgrensa. Peter og Tollef har satset hardt på seien ettersom denne er hot i juni måned. En kveitesatsning har det likevel blitt og gutta kan fortelle om 2 hugg og tre kveiter som har fulgt jiggen høyt i vannlaget. jiggtrollingen foregikk på 7-13 meters dyp. Spennende men synd ingen satt. Nå sitter jeg på verandaen i Ios og koser meg med litt vin med madamen. Snart drar jeg oppover og da blir det hard kveitesatsning. Vi holder dere oppdatert. Sjekk også blogg.

www.tftfishing.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.