Gå til innhold
Fiskersiden

sjøørret i grenland


Recommended Posts

man må nesten litt utaskjærs for å slippe unna tassene etter min erfaring. rognstranda,og helgeroafjorden leverte greit før iaf :rofl: men man slipper jo seff småtassene alle steder med størrre sluker/wobblere.men jeg synes meite er mer gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På arøya, er vel egentli ikke grenland siden det er i vestfold, men er jo bare 4min fra langesund

Gratulerer med ørreten, ska noen turer til arøya i sommer jeg å men har for det meste bare fisket markell og bergylte der:) Du burde ta deg noen turer ut til gravastrand med 7-10g søkke og meitemark..

er du der når det begynner å bli høyvann og legger marken 10m ut fra stranda(første stranda ved båthavna) har jeg fortsatt ikke opplevd å gå tomhent hjem under de rette forholdene.

Er det Noravind og vannet er på vei ned har jeg sitti flere timer uten napp, med unntak av ål, abbor og torsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på arøya skal du a? Jeg bor jo på arøya i disse dager så jeg gidder ikke ta båten inn til gravastrand kun for og fiske :) men 1juni er laksefiske igang :) jeg skal vise deg ett par av go-spottene når det gjelder ørretfiske på seinsommer/høsten.. Jeg og lars h har sett flere ørreter på 4-6kg på den ene spotten :D

Hvis vinden løyer utover kvelden, så blir jeg observert på innsiden av fævløya med stanga i villt spenn :) reiser dit i 11tia i kveld og reiser hjem i 7-8tia om morran hvis værgudene er snille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

er ikke helt kjent på di plassene men prøv og finn plasser med leopardbunn(plasser med variert bunnforhold stein, ang og tare og sand) prøv også å bruke litt småsluker for da er alt mulig for som du vet all fisk tar små sluker mens bare di stoooooore tar stooooore sluker ;) Lykke til.

OG! fin den sø'en din bendik gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne i Eidangerfjorden på lørdag. Krydde av makrell, fikk 3 SØ og alle tok på kast inn mot land.

Noen som fisker SØ i grenland om dagen?

Fin SØ det der!

Eidanger fjorden har mange fine sjøørret plasser, så jeg fisker vel som oftest der om det jeg ska ut å kaste litt!

Hele veien fra Båthavna på høyreside når du kjører inn mot Røra.

Helt derfra og ut til Seivall, samt inn i Ulesund er veldig bra.

På Seivall er det lang- grunnt og på utsiden av den lille øya utenfor seivall kommer "mållabakken" bare 15 meter ut, der står det ofte noen høvdinger og venter.

utover det er frierfjorden helt fra Findal og tversover på skrått, mot gravastrand utrolig bra i børstemarksesongen på våren.

På denne tiden av året er Voldsfjorden et bra sted også!

Har du noen spots du anbefaler nå på denna tiden av året(eidangerfjorden)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

på denne tiden av året er det bare og komme seg ut fra lekeplassen til småørreten, jeg har tatt ca 15stk de siste dagene men ingen over 350g :S men håkon fikk en på 1965g på jomfruland her om dagen.. mølen, tangenfort osv virker lovende så seint på sesongen

virker som det har gått sinnsykt mye småørret ut av bekkene i år, for jeg har aldri fått og sett så sinnsykt mange 150grammere som jeg ha gjort i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei å god påske ja =) Tror det lureste er å se igjennom side 1 på denne tråden hvor de fleste steder allerede er nevnt. Ellers dukker det vel sikkert opp noen som har avdekket nye steder dem kanskje vil dele med oss:)

Her er en liten rapport fra gårsdagen:

En ørret (ca 1kg) og det som jeg trodde var Ørret men som minner meg mer om laks? (ca 1,5kg). Tatt på mark i Eidangerfjorden.

IMG_0019.JPG

Endret av Christoffer Corzani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut en tur i går, var blitt anbefalt å kjøre til Herre, men det viste seg at det var vanskeligere en antatt å finne en vei til vannet... Kjørte tilbake og stoppet ved Voll, fisket i 2 timer fra 21 - 23, det var en tam opplevelse, ingen napp, ingen fisk. Fisket med sluk, vet ikke om tidspunktet kan ha noe og si eller om de skjønte at jeg var dansk og holdt seg unna... neste gang Nystranda tror jeg, eller faktisk finne vannet ved Herre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut en tur i går, var blitt anbefalt å kjøre til Herre, men det viste seg at det var vanskeligere en antatt å finne en vei til vannet... Kjørte tilbake og stoppet ved Voll, fisket i 2 timer fra 21 - 23, det var en tam opplevelse, ingen napp, ingen fisk. Fisket med sluk, vet ikke om tidspunktet kan ha noe og si eller om de skjønte at jeg var dansk og holdt seg unna... neste gang Nystranda tror jeg, eller faktisk finne vannet ved Herre;)

Plasser i Frierfjorden hvor jeg har fisket etter, og fått, sjøørret: http://kart.gulesider.no/m/9gq11 . Mark og dupp/mark på bunn er det mest effektive :) Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Satser på gravastrande neste tur tror jeg. Hva med tidspunkt på døgnet? er det noe mønster eller er det bare fritt fram?

Jeg har fisket endel på Gravastrand da det kun er et par hundre meter her fra jeg bor. Jeg har fått 2 ørreter der i år(ca 200 gram) for ca 2 uker siden. Har vel vært å fisket der både med sluk å mark i det siste uten et eneste napp, fra klokken 11:30 til 16:00 å rundt der. Ingen success så langt.

Værforholdene har vært dårlig (lav-vann og nordavind).

I fjor i slutten av april og hele mai måned tok meg å mange andre veldig mye ørret der, da fisket vi mellom 17:00 og 23:00. Så lenge det ikke var nordavind og lav-vann så beit den på mark å sluk. (Mest på mark) så jeg ville vel kanskje prøvd meg på kvelden ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Var en liten tur ute og kikket etter sjøørret i Bleikfisbekken her om dagen.

Ikke allverdens liv ennå, vi så bare 4-5 stykker:-/

Forhåpentligvis er det flere på vei opp..

Ta med dere unga og ta en titt i lokale gyteelver, det er fantastisk morro og gir noen bilder på netthinnen som er fine å ha med seg inn i vinteren:-)

Husk å la fisken være mest mulig i fred. Bare se, ikke røre.

Her er et lite filmklipp av et par stykker (HD, 720p). En på rett under kiloen og en på rundt 4kg tipper jeg.. Mørkt og vanskelige filmforhold dessverre:

Endret av Knugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.