Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan fiske best i skråninger?


Luscus
 Share

Recommended Posts

Lurer på beste metode for å kunne fiske effektivt oppover/ nedover skråninger når en drifter med båten? Lar dere loddet slepe langs bunnen og har konstant bakkekontakt, har bremsen løs og mater ut snøre hele tiden etc etc. Hva da med evt tilslag om bremsen er løs?

Opplever ofte at jeg har mistet kontakt med bunnen og er langt oppe i vannet dersom det er litt avdrift gjerne i kombinasjon med bølger.

Er det noen spesielle triks dersom det er litt sjø i tillegg, en vil jo gå opp og ned noen meter for hver bølge som passerer.

Alle tips og triks er velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesielle triks dersom det er litt sjø i tillegg, en vil jo gå opp og ned noen meter for hver bølge som passerer.

Slakkline.. med bremsen på selvfølgelig. Når du er på toppen av bølga er sena stram uten at tacklet bouncer opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på beste metode for å kunne fiske effektivt oppover/ nedover skråninger når en drifter med båten? Lar dere loddet slepe langs bunnen og har konstant bakkekontakt, har bremsen løs og mater ut snøre hele tiden etc etc. Hva da med evt tilslag om bremsen er løs?

Opplever ofte at jeg har mistet kontakt med bunnen og er langt oppe i vannet dersom det er litt avdrift gjerne i kombinasjon med bølger.

Er det noen spesielle triks dersom det er litt sjø i tillegg, en vil jo gå opp og ned noen meter for hver bølge som passerer.

Alle tips og triks er velkommen

Blir det dypere bruker jeg tommelen på spolen og dunker søkket konstant i bånn mens jeg slipper ut. Driver jeg oppover skrenten dunker jeg søkket i bånn med jevne mellomrom mens jeg sveiver inn eventuell slakk. Enklere og mer logisk får det knapt blitt. Bottom Line: Med søkket sjekker du hele tiden at du har kontakt med bånn og justerer snørelengden etter det.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.