Gå til innhold
Fiskersiden

Namsen 2011 + 2012


Vaaput
 Share

Recommended Posts

Sesongen 2011 nærmer seg med stormskritt. I disse dager er det vårflom! Snart 2000m3/s !!!

116320_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...7080/116320.jpg

116316_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...7076/116316.jpg

Noen gode linker til laksefiske i Overhalla:

http://namsen.dk

http://namsen.org/

http://namsenlaks.no/

http://namsenriver.no/

Endret av Vaaput
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mmmmmmmmmmm :dribble: Ventetiden er snart over :)

I år setter jeg min lit til at Geir og Robert hjelper meg til å få på en stor en. I fjor satset jeg på han der oppe, men han hadde åpenbart sommerferie.......

Wobblerskrina har blitt pakket og repakket flere ganger allerede, marken er i boks, osv...... Jeg er klar som et egg og kunne egentlig dra i kveld :rolleyes:

Robert, måtte du og farsan få en skikkelig bamse i år, på hjemmelaget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan står det til med området til Bjøra ? Er det noe snø igjen ? Namsen har jo litt mer å ta av.

Ahhh, dette er slikt Jodo vier sitt liv til om våren.

Nedlasset i bunker av gamle vannføringsplott, evig søkende på snødybder og værvarsler i Høylandet. Lett mysende på himmelen med kommentarer om noen små snølommer i en eller annen obskur dal i retning Børgefjell som kan få elva til å vokse litt.

Under forutsening av ideell temperatur, riktig vindretningpasse med varmt regn og forskriftsmessig foldede hender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi krysser alt hva vi har her og. Har første turen allerede 18 mai i år, så det er verre med de som kommer i juni. Pølsemakeren skal jo sørover i år, så han får jo bare sitte å sture på noen grusrygger i Gaula.

Å, sånn litt uti Juni, når sommeren kommer, og vi griller på grusørene i Gaula, ja da skal du vel høre fra oss :)

Et ølfat eller to på kjøl i elva, viltpølser på grillen, mens vi kanskje gnager litt på langtidsmodnede skinker fra Gammel-Erik..........

Mmmmmmmmm..........

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier vel området å få et snøvær eller to i april og mai også - vi får krysse fingrene.

Eller at vi får litt skikkelig Namdalsvær (les regn) i mai. Lenge siden sist.

Det skal være my snø i Lierne. I tillegg skal det bli litt kaldere fremover. Det lover bra for glimrende vannføring i Juni!

Der er også registrert merked "gammallaks" på vei ut i fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sånn litt uti Juni, når sommeren kommer, og vi griller på grusørene i Gaula, ja da skal du vel høre fra oss :o

Et ølfat eller to på kjøl i elva, viltpølser på grillen, mens vi kanskje gnager litt på langtidsmodnede skinker fra Gammel-Erik..........

Mmmmmmmmm..........

:goodjob:

Oversender bilde av hvordan det ser ut på Svorta. Kan være fint å ha når du sitter på grusørene i Gaula, og higer etter "skinkene" til Gammel-Erik.

116349_s.jpg

Håper jeg får til å legge inn bilde da, ellers så trenger jeg hjelp av noen !

I og med at du ser noen trær i bakgrunnen, er bildet tatt før "grillaften" til Oteren og Gammel-Erik. Vi som kom etter de, måtte helt ned på Øvre Ræøttesmo, for å finne noe trevirke.

Endret av GinTonic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med han der oppe gjennom en prestevenn, og han kan love knall vannføring fra og med 3. uka i juni :o

Fanden som je glede meg, 65 mil er ingenting når Namsin og omegn åpenbarer seg for en... Åhhhh

Men i motsetning til andre har je itte pakket og repakket enda, det skjer vel nu snarest :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mmmmmmmmmmm :mellow: Ventetiden er snart over :)

I år setter jeg min lit til at Geir og Robert hjelper meg til å få på en stor en. I fjor satset jeg på han der oppe, men han hadde åpenbart sommerferie.......

Wobblerskrina har blitt pakket og repakket flere ganger allerede, marken er i boks, osv...... Jeg er klar som et egg og kunne egentlig dra i kveld :D

Robert, måtte du og farsan få en skikkelig bamse i år, på hjemmelaget!!

Geir og Robert er mere til å stole på en vår herre,de gutta der vet hva de driver med oppe i Namsen.De har en egen evne til å lure stor laksen med sine wobblere,men så har de virkelig holdt på noen år for å knekke koden.Så det er bare å glede seg :thumbsup: De er meget dyktige lakse fiskere.Tvi-Tvi

Ser fram mot Lakse start selv,gleder meg selv.Snellene er sjekket,nytt snøre er på så nå kan bare Sesongen starte :unsure: Skal til Namsen selv i Juli,men da er det desverre mest små laks som biter der jeg fisker på Værem :thumbsup: Lykke til med Sesongen når den kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Lykke til selv :D Jeg må innrømme at hjertefrekvensen øker for et godt ord nå..og der spratt den opp igjen gitt :thumbsup:

Jeg vet hva de gutta der går for og skal skubbe litt bortpå dem, i håp om at noe kunnskap kan smitte over på meg :thumbsup:

Det blir vel oppankring øverst på Music Box det - hvor dere sitter og halvsover til det knarrer i snella :)

Skulle vært med oss en tur, vi beveger oss nedover elva vi :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel oppankring øverst på Music Box det - hvor dere sitter og halvsover til det knarrer i snella :D

Skulle vært med oss en tur, vi beveger oss nedover elva vi :)

Neida neida, vi halvsover og seiler nedover elven så stille og fint med noen "handspikka" lakkerte saker fra de tusen sjøers land bak båten. Og plutselig er det ett eller annet som rister i stangtuppen og bråker i snella, da bråvakner vi og lurer på hva f... :dribble:

Vi er nok ikke oppe på Music Box, men holder oss mesteparten av tiden på Hildrem, Øvre Vibstad, Heknin og ender på Ytre Vibstad (hvis vi ikke seiler forbi i halvsøvne he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida neida, vi halvsover og seiler nedover elven så stille og fint med noen "handspikka" lakkerte saker fra de tusen sjøers land bak båten. Og plutselig er det ett eller annet som rister i stangtuppen og bråker i snella, da bråvakner vi og lurer på hva f... :D

Vi er nok ikke oppe på Music Box, men holder oss mesteparten av tiden på Hildrem, Øvre Vibstad, Heknin og ender på Ytre Vibstad (hvis vi ikke seiler forbi i halvsøvne he he)

Går det virkelig ille så plukker jeg deg opp på Lilleøen he he :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.