Gå til innhold
Fiskersiden

Verdens Ende


Gjest Fisker'n fra Eik
 Share

Recommended Posts

Gjest Fisker'n fra Eik

Hei :) begynner å bli smått desperat etter å få fisk på kroken... er Verdens Ende en plass med gode muligheter for fisk fra land? Det er samme om det er torsk/sei/makrell eller sjøørret.... Ellers hadde det vært fint om noen gadd å tipse om noen gode fiskeplasser fra land her i område... (jeg bor i Tønsberg) Har prøvd på Løvøya og Karlsvika men ikke fått noe enda...

Alle tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Fisker'n fra Eik.

Du bør prøve Melsomvik. Alle buktene ut mot odden og rundt selve odden mot Nøtterøy siden og nordover. Tok der en SØ på 1,3 kilo i går. Samt 5 stk 500-700grams søndag(4 svømmer forhåpentligvis der enda).

Øra-stranda og sydover/nordover er og bra. Hella strand ved Vestskogen.

Alle plasser er iallefall SØ plasser, men og makrell og horngjel fiskes når de er på plass i løpet av sen mai tenker jeg.

Jeg fisker stort sett med ulike varianter av møresild(sølv/svart, sølv/blå og Gull/rød). I tillegg har jeg fått mye på Hansen stripper og Sølvpilen. Liker sluker i 15 grams klassen

Lykke til

Hilsen Tønsberg mann

PS! Alle plasser nås med buss eller sykkel hvis du er sprek. Du som er såpass ivrig og ung bør sjekke ut Grong videregående skole, og fritidsfiske linja der når du er klar for videregående skole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Hallo Fisker'n fra Eik.

Du bør prøve Melsomvik. Alle buktene ut mot odden og rundt selve odden mot Nøtterøy siden og nordover. Tok der en SØ på 1,3 kilo i går. Samt 5 stk 500-700grams søndag(4 svømmer forhåpentligvis der enda).

Øra-stranda og sydover/nordover er og bra. Hella strand ved Vestskogen.

Alle plasser er iallefall SØ plasser, men og makrell og horngjel fiskes når de er på plass i løpet av sen mai tenker jeg.

Jeg fisker stort sett med ulike varianter av møresild(sølv/svart, sølv/blå og Gull/rød). I tillegg har jeg fått mye på Hansen stripper og Sølvpilen. Liker sluker i 15 grams klassen

Lykke til

Hilsen Tønsberg mann

PS! Alle plasser nås med buss eller sykkel hvis du er sprek. Du som er såpass ivrig og ung bør sjekke ut Grong videregående skole, og fritidsfiske linja der når du er klar for videregående skole

Tusen takk for tips :rolleyes: Var på Øra-stranda på søndag, men det eneste nevneverdige som skjedde var at pappa mista en fisk like ved land... Enig med Møresilda, bruker den mye sjøl :) Godt at noen i nærområde gidder å komme med tips til en som fortsatt er ganske nybegynner :thumbsup: Vi får se om det blir tur til Melsomvik i nær fremtid ;) Lenge siden jeg har fått noe skikkelig sjøørret nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.