Gå til innhold
Fiskersiden

Lars Monsens slukboks


j-man
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg var nettopp på Komplett-Fritids hjemmeside. Der så jeg en slukboks Lars Monsen hadde satt sammen. Hva tror dere om den? Tror dere han bruker dette utstyret på hans egene turer? Så også at han hadde tatt med 3 forskjellige dupper. Hva er forskjell på drivaduppen kontra andersduppen. Pleier å bruke andersduppen mest så har god kjennskap til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett denne slukboksen, men akkurat når det gjelder fiske, er vel ikke han noen autoritet? Saken er vel heller den at han fisker på rimelig rå'e steder. Kjøp heller de slukene du har trua på selv...

Husker jeg feil, hvis han i Canada på tvers, stadig omtaler Canadarøye som ørret?

Uansett, tipper jeg at denne slukboksen vil selge godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet hadde vært litt artig å se hvilke sluker han har valgt ut :blush:

Og her var det visst: http://komplettfritid.no/product/lars-monsen-slukboks-fjellfiske

Og min kommentar: Tja, greit nok det der :)

Men jeg ville ha valgt litt anderledes :)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette settet dekker haspelfiske, primært etter ørret i fjellvann, veldig godt. Det er stort sett dette jeg har i slukboksen min også når jeg er på fjelltur, +/- et par ting. For eksempel Andersdupp og isopordupp. Og ja, jeg har sett og lest det meste fra Lars Monsen, og han bruker stort sett disse slukene, spinnerne, fluene og duppene. :)

Forskjellen mellom Drivaduppen og Andersduppen: Drivaduppen fiskes oftest ikke gjennomgående. Dvs. at man knyter hovedsnøret i toppen av duppen og knyter en fortom i enden av duppen, eller i den medfølgende fortomsavviseren. Andersduppen fiskes stort sett gjennomgående med duppstopper. Ofte har man agnet inne i duppen underkastet. Drivaduppen er en veldig god dupp med stort bruksområde. Den er lett å justere med bly og går veldig fint i lufta undr kast. Jeg kan anbefale å putte et par splitthagl inne i duppen, på hver sin side av staget som går igjennom duppen. Det har fungert strålende for meg. :)

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette settet dekker haspelfiske, primært etter ørret i fjellvann, veldig godt. Det er stort sett dette jeg har i slukboksen min også når jeg er på fjelltur, +/- et par ting. For eksempel Andersdupp og isopordupp. Og ja, jeg har sett og lest det meste fra Lars Monsen, og han bruker stort sett disse slukene, spinnerne, fluene og duppene. :blush:

Forskjellen mellom Drivaduppen og Andersduppen: Drivaduppen fiskes oftest ikke gjennomgående. Dvs. at man knyter hovedsnøret i toppen av duppen og knyter en fortom i enden av duppen, eller i den medfølgende fortomsavviseren. Andersduppen fiskes stort sett gjennomgående med duppstopper. Ofte har man agnet inne i duppen underkastet. Drivaduppen er en veldig god dupp med stort bruksområde. Den er lett å justere med bly og går veldig fint i lufta undr kast. Jeg kan anbefale å putte et par splitthagl inne i duppen, på hver sin side av staget som går igjennom duppen. Det har fungert strålende for meg. B)

Hjertlig takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, ikke noe dumt utvalg det der. Har hatt det meste med på tur selv. Droppen var vel den første store favoritten B) når jeg begynte å fiske.

Om han er noen god fisker eller ikke vet ikke jeg, men det ser ihvertfall ikke ut som han sulter ihjel på tur :blush:

Uansett de har gjort et lite kupp med det salget/"markedsføringskuppet". Er nok mer enn en bursdagsgave og konfirmasjonsgave det der......

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke blåst av 800spenn på det settet. Men ett genialt konsept/navn på settet er det. Samtidig bør man huske at om du legger en 10år gammel parter martin ved siden av den som følger med settet,da vil kina juggelet vise seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har folk begynt å bruke Andersduppen (eller liknende) igjen? Fordi den fungerer som en flytende, vertikal bolt-rig, eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Den er veldig langt-kastende ettersom man kan samle alt av stash (krok, søkke, agn) inni duppen under kastet, men utover det har den _INGEN_ fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.