Gå til innhold
Fiskersiden

Mandalselva 2011


cd913cd913
 Share

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så og kjente fisk i går både jeg og Steinar. Ufyselig vinddrag oppover elva :D Han fikk en på 3.7 i går, jeg fikk en på 4.7 i dag. Så en del fisk på morran i dag, men det dabbet litt av utover ja....

Ligger noen bilder her: http://per-willy-ormestad.blogspot.com/2011/06/mandalselva-12-13062011.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og med en gang denne vinden gav seg, var det fisk som viste seg og ikke lenge etter kjente vi de. Snakket også med noen som fisket nedenfor oss. de hadde fått et par SØ (c&r). Regner ikveld og elva burde nok steget litt om det skulle bli gang i fisken igjen..Fisket forøvrig med flue..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig prat langs elva Pero.

Marit tok en på 7,3 i går kveld også, flott fisk.

Etter det kom det en kar til på stedet for å fiske.han hadde kjøpt to kort og trodde han hadde stedet for seg selv. Vi ble beskyldt for å fiske uten kort, og det ble en solid krangel på plassen. Såpass ubehagelig og desverre unødvendig at vi pakket og dro.Da var stemningen såpass dårlig , at turen for vår del ble spolert. Jeg gikk nedover med flua , og da denne karen sto stille mitt på strekket og kastet sluk på kryss og tvers kastet han over snøret mitt. Ropte da inn at han gjorde det, og da ble han sur. Jeg ropte til vedkommende, noe han ikke likte og jeg fikk passet påskrevet for å ikke si fra på en ordentlig måte :thumbsup:

Synd det skal bli slik langs en elv, der vi (de fleste)er ute etter å hygge seg og fiske.

Skitt fiske.

Det er håreisende at folk kan oppføre seg på denne måten.

Jeg fikk snakket med han som oppsyns ansvarlig for sone 2/del område 2. Han syntes naturligvis at dette ikke var noe hyggelig å høre men kanskje hadde en anelse hvem det kunne være. Slike episoder hadde blitt rapportert tidligere. Jeg sender deg hans e-post addresse og vil i tillegg sende han en link til tråden. Jeg håper du kan formidle dine opplevelser til han og kanskje forhindrer at noen andre må oppleve det samme i fremtida.

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som kansje hadde vært nyttig hadde vært om det var ett tlf nr på kortet, slik at oppsynet kunne kontaktes hvis det skjedde noe.

Nå er det jo verken oppsynsmann, grunneier eller kortselger som kan noe for denne episoden som var her. Ene og alene en som ikke var særlig samarbeidsvillig sin skyld. Men kunne vært ok og ringt oppsynet for å få avklart situasjonen kansje. Det er jo synd at det nesten blir slåsskamp ut av en slik sak. Det er faktisk første gang på over 20 år som jag har fisket rundt i forskjellige elver at jeg har vært borte i en sånn situasjon, og forhåpentligvis den siste.

Endret av Obbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd mye rart på sone 2. For noen år siden ble jeg nærmest kjeppjagd av fiskere på Holmesland B fordi de mente skillet mellom Holmesland A og B gikk der skillet mellom Hauge A og B gikk. Vi forsøkte lenge å overbevise dem om at dette ikke stemte. Selv etter å ha ledet dem opp og vist skiltet som markerte skillet var de ikke overbevist. Etter at vi samlet oss og måtte true dem med juling trakk de seg tilbake. Spant med bilen oppover traktorveien på Homesland B i fullt sinne.

Oppsynet i hele elva er en vits. På haugesonene sørger grunneier for kontrollen. De selger mye kort til gjengangere, men selv disse klarer ikke å holde seg fra fristelsen om å kakke mer enn en laks i døgnet. De fleste fiskere her tror også at ett kort gir en laks, 2 kort 2 laks. I haugefossen løper fiskere opp i bilen og gjemmer laks, i sone 3 driter alle i allt.

Fisket Hauge C for noen dager siden. Fikk ikke fisk, men ble glad over antallet laks som viste seg blank og feit. Gleder meg til denne sesongen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet var ikke å være hemmlighetsfull. Det er ikke min plass til å gi ut informasjon som ikke er min til å offentliggjøre. Jeg håper dette kan forstås.

Her var det mange konstruktive tilbakemeldinger og mulige forbedringer. Jeg skal gjøre han oppmerksom på denne tråden. Vi håper at disse blir tatt i betrakning og slike hendelser blir og forblir svært sjeldne eller ikke oppstår i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fisket på sone 2 i helga. Har kun et par ganger de siste 10 årene sett så mye laks på elva. Det kokte på Hauge/Holmesland sonene. Imidlertid ikke spesielt interessert i fluene mine.Håper deler av det kan forklares med trykkende, vindstille vær og elvedis. Ser imidlertid fremdeles svært lyst på denne sesongen. Svaret på om vi får en solid sesong igjen får vi først når smålaksen skal komme for fullt om 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det været du beskriver kom igår ettermiddag og fisken ble meget forsiktig og etterhvert helt uinteressert.

Og ja det er syke mengder fisk på elva. I sjøen rapporteres det også om veldig mye fisk.

Tror dette kan legge grunnlaget for gode sesonger fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil post å snakke om Audna på, men tenker meg en tur bortover der til helga. Meldes masse regn, og tidligere har jeg opplevd et enormt morsomt fiske i denne elva ved "flom". Noen som vet hvordan fisket og forholdene der har vært til nå. Ser at det er meldt inn noe fisk. Her i Kristiansand ser jeg daglig fisk i sjøen, men det meste er fin mellomlaks. Ser ikke ut som smålaksen kommer enda. Spent på om denne kommer i godt gammelt antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil post å snakke om Audna på, men tenker meg en tur bortover der til helga. Meldes masse regn, og tidligere har jeg opplevd et enormt morsomt fiske i denne elva ved "flom". Noen som vet hvordan fisket og forholdene der har vært til nå. Ser at det er meldt inn noe fisk. Her i Kristiansand ser jeg daglig fisk i sjøen, men det meste er fin mellomlaks. Ser ikke ut som smålaksen kommer enda. Spent på om denne kommer i godt gammelt antall.

så flere sveler som spratt utenfor Gismerøya igår, så smålaksen er nok like om hjørnet :lol:

Ellers så gleder jeg meg vilt til et døgn i elva fra imorgen ettermiddag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk jo ikke så helt galt da :)

http://per-willy-orm...-08-090711.html

Mistet hver vår storlaks både jeg og steinar, og svært mye pen fisk oppe. Svelene er så absolutt kommet ja.

Ja med 10 fluefangede laks totalt på oss fire på sonen på et lite døgn så må jo det kalles en akseptebelt :)

Takk for strålende selskap i elva, tror jeg ryker opp igjenn imorgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.