Gå til innhold
Fiskersiden

Flue opphenger i FC


Recommended Posts

Deltok i den åpne SØ konken i Halden i helgen og gutset derfor litt ekstra på flere måter, og en av de var at jeg gamlet på lett utstyr, 0.17mm fluorcarbon sene og flue opphengere av samme FC. Har aldri brukt FC før og aner ikke om det er materialet som egner seg dårlig til å lage opphengere (eller knuten) eller om det bare er senetykkelsen.

3 ganger røyk opphengern av under kjøring av fisk. 3 ganger??? Har skjedd før, og første gang det skjedde i helgen bare banna jeg, andre syntes jeg det var rart med 2 ganger på 10 min og etter 3 så kutta jeg ut opphenger...

Brukte uniknute, og ja fuktet selvsagt knuten godt, men hver gang røyk den i uniknuta opp til hovedsena. (Brukte uniknute til flua også men det var ikke der det røyk).

Er det FC som egner seg dårlig, jeg som må ha gjort noe galt, eller "annet"??

Forøvrig hadde jeg på en skikkelig sværing som etter lang tids kjøring med den tynne sena faktisk rev seg løs slik at deler av munnen satt fast på sluk-kroken! Har heller ikke skjedd meg før med SØ, kun en makrell og det var på tykk sene med havfiskesettet mitt og jeg ble kanskje i overkant brutal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.