Gå til innhold
Fiskersiden

Kristiansand Havfiskeklubb


Veggeland
 Share

Recommended Posts

Dersom Steady også er med, så er vi tre stykker foreløpig. Men vi trenger minst to til for at det blir tur. Er litt overrasket over at ikke interessen har vært større, egentlig. Kommer til å sende rundt en påminnnelse til en del folk i morra, i tilfelle noen skulle ha glemt det...

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Hansi..Utolig dårlig oppmøte. jeg var stressa for at jeg ikke rakk å melde meg på før det var for sent.. men så var vi bare to..er nå tre med Steady..

Hvis det ikke blir noe tur blir jeg utrolig skuffet, for dette trodde jeg det kom til å bli Stoor oppslutning om.Jeg er i alle fall klar som ett egg og har rigga utstyret klart i baggen..bare å ta opp agnet fra fryseren.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at dere ikke får det til i nabobyen , og det kan være en grunn til at dere ikke har hatt en havfiskeklubb på lenge. Jeg regner med at de fleste som fisker har egne båter og dermed blir det vannskelig å "fylle opp" en stor båt. Prisen for turen er en gave og skjønner ikke at ikke flere melder interesse.

For dere som er veeeeldig interesserte i havfiske og en grei gjeng som er hjelpsomme, finnes det allikevel en mulighet: Torungen HK i Arendal :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at dere ikke får det til i nabobyen , og det kan være en grunn til at dere ikke har hatt en havfiskeklubb på lenge. Jeg regner med at de fleste som fisker har egne båter og dermed blir det vannskelig å "fylle opp" en stor båt. Prisen for turen er en gave og skjønner ikke at ikke flere melder interesse.

For dere som er veeeeldig interesserte i havfiske og en grei gjeng som er hjelpsomme, finnes det allikevel en mulighet: Torungen HK i Arendal :rolleyes:

Må jo påregne en innkjøringsperiode. Husk at sørlendinger alltid må tenke seg litt om før de vurderer å å eventuelt kanskje bli med på noe... Selvfølgelig skal vi få det til!

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her kommer omsider en liten rapport fra klubbturen 26. juni.

Vi var ti topptrente havfiskere som hadde møtt opp på kaia en tidlig søndags morgen, klare som hardkokte egg for å komme oss ut på bøljan blå og måle krefter med draug og midgardsorm. Været var strålende, selv om det rullet litt når vi kom utpå.

IMG_0452.jpg

IMG_0453.jpg

Vi hadde satt en begrensning på ti deltagere, for at det ikke skulle bli for trangt på båten. Dette viste seg i grunnen å være et fornuftig antall. Det kan fort skje at man fisker hverandre når man fisker for mange fra samme båt. Vi hadde noen insidenter av denne slag i løpet av turen, men det ble tatt med godt humør, og raskt ordnet opp i.

Noe av snadderet som skulle serveres dypets herskere:

IMG_0455.jpg

Fisket var ikke det helt store, men det nappet da i ny og ne hos de fleste. Her er det Aslaksen som har fast fisk:

IMG_0458.jpg

Det skulle vise seg å være en fin lyr på omlag to kilo.

IMG_0459.jpg

Etter hvert var det noe som knasket i seg agnet til Mr. Bergland også! Her gjelder det å sette hardt mot hardt!

IMG_0463.jpg

Etter hvert kom en pen lange på ca. tre kilo opp. Dette ble forøvrig turens største fisk.

IMG_0465.jpg

Det ble i tillegg tatt to-tre langer til, av mindre kaliber, samt noe sei, makrell, torsk, og en uer. Vil si mange takk til dere som var med, det var knakende greie folk, og stemninga var god ombord.

Nå nærmer det seg neste klubbtur, som blir arrangert 21. august. Da får vi satse på at vi kan få lurt opp enda større og sterkere skapninger.

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.