Gå til innhold
Fiskersiden

Kristiansand Havfiskeklubb


Veggeland
 Share

Recommended Posts

Kan du ikke hive deg med på neste tur? Du har sikkert noen gode tips om fiskeplasser etc.?

Stian

Bare for å oppklare så har jeg null peil på fiskeplasser her i distriktet. Har en koljeplass i Ålefjær og en brosmeplass i Florø ;)

Aldri vært utpå havet her nede i voksen alder.

Men hadde vært artig å gått med en tur en gang det passer. Dritt når man bare har fri hver tredje helg. Sjeldent det klaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare så har jeg null peil på fiskeplasser her i distriktet. Har en koljeplass i Ålefjær og en brosmeplass i Florø ;)

Aldri vært utpå havet her nede i voksen alder.

Men hadde vært artig å gått med en tur en gang det passer. Dritt når man bare har fri hver tredje helg. Sjeldent det klaffer.

Tidskabalen er ikke alltid lett å få til å gå opp, nei. Men du er hjertelig velkommen på tur hvis du får det til å passe! Jeg jobber nå også med å få til havfiskesamlinger på kveldstid. Moro å treffes og drikke kaffe, mekke utstyr, planlegge turer etc. Vi har jo gode tradisjoner for akkurat dette i fluefiskemiljøet her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidskabalen er ikke alltid lett å få til å gå opp, nei. Men du er hjertelig velkommen på tur hvis du får det til å passe! Jeg jobber nå også med å få til havfiskesamlinger på kveldstid. Moro å treffes og drikke kaffe, mekke utstyr, planlegge turer etc. Vi har jo gode tradisjoner for akkurat dette i fluefiskemiljøet her i byen.

Vi liår dette. Er med på evt det som dukker opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at dere har kommet igang der borte, det gleder et havfiskehjerte fra Arendal. Ser at dere har begynt å fiske og skal ha samlinger. Har dere tenkt på de mer praktiske tingene rundt det å drive en klubb.... Oppgaver,opprette et styre osv.... Eller har dere ikke tenkt på klubben på det nivået ennå ?

Uansett skal dere ha lykke til videre, og trenger dere råd eller hjelp til noe så er det bare å spørre. Jeg deler gjerne med våre erfaringer her fra Torungen Havfiskeklubb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at dere har kommet igang der borte, det gleder et havfiskehjerte fra Arendal. Ser at dere har begynt å fiske og skal ha samlinger. Har dere tenkt på de mer praktiske tingene rundt det å drive en klubb.... Oppgaver,opprette et styre osv.... Eller har dere ikke tenkt på klubben på det nivået ennå ?

Uansett skal dere ha lykke til videre, og trenger dere råd eller hjelp til noe så er det bare å spørre. Jeg deler gjerne med våre erfaringer her fra Torungen Havfiskeklubb :)

Vil gi det en innkjøringsperiode før vi får det inn i mer formelle former. Fint å få etablert en aktiv gjeng og tenne ilden litt i folk. Det ser jo allerede meget bra ut. Vi har hatt noen kjempemorsomme turer, og får stadig knyttet til oss flere medlemmer.

Jeg var selv medlem av Torungen HK en periode, og har gode minner fra de turene jeg var med på! Håper at vi etter hvert kan opprette kontakt mellom klubbene, og kanskje kjøre noen fellesarrangementer etc.?

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Legger ut en noe forsinket rapport fra forrige turen vi hadde (søndag 30. oktober).

Vi var 9 deltagere denn gangen. Fikk dessverre ikke tatt så mange bilder. Været var dog ikke helt med oss, med ganske røff sjø utaskjærs. Det var noen av turdeltagerne som ikke var så sjøsterke, og som dermed ble temmelig dårlige. Vi måtte derfor legge oss innaskjærs, og fangsten i dag bar jo preg av det. Litt fisk ble det likevel, og det ble halt opp både torsk, sei, lyr, lange, knurr, hvitting, kolje og makrell. Takk til alle som var med for en fin tur.

IMG_0818.jpg

IMG_0820.jpg

IMG_0822.jpg

IMG_0824.jpg

IMG_0826.jpg

IMG_0830.jpg

IMG_0834.jpg

Endret av Veggeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jepp jepp jepp... Klar som et egg til søndag.. Turkontigent er betalt, nye takkler er mekka og de ligger nå å venter i spenning på å komme seg ned på dypet for¨å skremme opp midgardsorm og gudene vet hva.. gleder meg og håper på lite vind og beskjedent drag i sjøen.. skitt skitt folkens..satser da på at det kommer en aldri så liten tur raport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi stillte opp manns (og kvinne) sterke på brygga kl 08.00 klare til en kosetur i en blikkstille sørlands skjærgård klare for vår livs fisketur med store mengder fisk sol og blikkstille sjø..

Jeg kan meddele at de av oss som var i form og holdt oss på beina i kastene :wtf2: .. hm..hm.. fant seien på "steinen". Jeg hadde med meg 6 pene eksemplarer hjem og guttungen på 3år ble meget fornøyd med middagen :stuff: .. Det ble et heeelsikkas vær etter hvert så vi måtte gi oss på godplassen og trekke inn i toppdalsfjorden hvor vi håpet på stortorsk, men fisken var desverre ikke tilstede på det daværende tidspunkt. Pga. kalde tær ,fingertupper, vind og vær bestemte vi oss for å "call it a nigh"t å vende hjemmover men jeg tror de fleste var relativt fornøyd etter denne måneds klubbtur.. By the way!! Den nye penn snella gjorde jobben sin på en meget tilfredstillende måte. Karakter....bestått med glans..+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk til alle som var med for en fantastisk tur på søndag! Godt værgudene er medgjørlige av og til... Skal prøve å få lagt ut en liten rapport i løpet av uka.

Vi kjører et nytt kveldstreff i kjelleren hos Grønberg Sport torsdag 8. mars klokka 1800-2100. Takkelbinding, turplanlegging, kaffedrikking etc...

Nye og gamle medlemmer ønskes velkommen!

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke hatt tid og mulighet til å legge ut noe særlig rapporter i det siste, men skal prøve å få ut litt nå.

Først ut er en liten rapport fra klubbturen vi hadde 29. januar.

Dette ble en slitsom tur, med surt og iskaldt vær. Vi startet med å fiske på grunnene utenfor Oksøy.

Her stod det en del fin sei, og vi var flere som fikk flex i stengene og fin matfisk i baljene.

men det blåste fort opp, og vi måtte søke lunere farvann. Vi kjørte dermed inn i Topdalsfjorden, med håp om at det kunne stå noe vandretorsk her inne, men vi fant dessverre ikke noen av disse.

Alt i alt en tur for spesielt interesserte.

Avslutter med noen bilder:

IMG_1073.jpgIMG_1074.jpgIMG_1071.jpgIMG_1072.jpg

Den 26. februar var det igjen duket for ny klubbtur. Denne gangen hadde vi fått blotet litt mer aktivt, og værgudene tilgodeså oss med en nydelig morgen.

IMG_1125.jpg

Jon Harald og Willy studerer draftet og legger opp strategien for dagens fiske

IMG_1123.jpg

Utstyr klargjøres

IMG_1121.jpg

En av turdeltagerne brukte grunnet dårlige skuldre en temmelig imponerende elektrisk snelle, som med et tastetrykk vinsjet opp takkel og fisk i rekordfart.

IMG_1120.jpg

Været fortsatte som det hadde startet, og det var rett og slett fantastisk å være på sjøen. Vi fisket stort sett i områdene rundt Oksøy i dag.

IMG_1126.jpg

Det ble tatt jevnt med fisk, med Willy sin lange på 2,4 kilo og Sigrunn sin torsk på fire kilo som dagens bestenoteringer.

IMG_1132.jpg

IMG_1131.jpg

IMG_1127.jpg

Jeg ser at jeg må ta meg kraftig sammen når det gjelder fotograferingen... Både kvantitet og kvalitet må opp! Men det er jo mye morsommere å fiske enn å ta bilder...

Takk til alle som var med for en flott tur!

Endret av Veggeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.