abbor Skrevet October 31, 2011 Rapporter Share Skrevet October 31, 2011 Hvis de har grov struktur er det Carbontex lameller. Kjenner ikke til 80-tallssneller, trodde de enten var produsert på siste halvdel av 70-taller eller i fra midten av 90-tallet og utover, men jeg har ikke full oversikt. Bilder hadde vært bra, sammen med nummeret som står på snellefoten. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andref Skrevet October 31, 2011 Rapporter Share Skrevet October 31, 2011 Problemet er selve bremsetrykkplaten som ligger oppå carbon skivene!! så vidt jeg husker er de gamle noen millimeter tykkere enn de nye (eller omvendt). De oppdaget jeg på en av mine sneller.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hasp Skrevet November 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 (endret) Det var det jeg regna med jeg og, samtidig som jeg konstaterte at dette ikke kan pusses ned til det passer med medfølgende sandpapir.. Spørsmålet da blir: Hvor får jeg ei bremsetrykkplate for brems med klikk til 2500c med IAR. Endret November 1, 2011 av Hasp Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andref Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Det var det jeg regna med jeg og, samtidig som jeg konstaterte at dette ikke kan pusses ned til det passer med medfølgende sandpapir.. Spørsmålet da blir: Hvor får jeg ei bremsetrykkplate for brems med klikk til 2500c med IAR. Det beste er UT eller mikesreelrepair... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laksefiskern Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Er det 10270 du er på jakt etter? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hasp Skrevet November 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2011 (endret) Laksefiskern: Litt uvisst. Ser ut som 10270 er den store bremselamellen. Iflg. tips av andref er det kanskje trykkplata som skal ligge oppå denne lamellen som skaper problemet. Trykkplata har nr. 21908 hvis det er en 2500c IAR (http://www.abugarcia...CIAR%200400.PDF). Kan evt. måle tykkelsen på trykkplata, så ser man om denne kan fåes i en "tynnere" utgave? -------------- Abbor: Snella har nr. 100010/37 i foten hvis jeg husker rett, og er da blitt fortalt at den er fra mid/tidlig 80-tall. -Sliter med å legge ut bilde --------------- Monterte sammen gavlen med den originale lille bremselamellen (13169), og den fra UT av karbon (som tilsvarer 10271) i går kveld, og da fikk jeg det bedre sammen. Virker litt tight, og går litt tregt, så har ikke turt å dra til de indre gavelskruene noe særlig. Virker som det blir lettere å sveive når bremsen strammes litt til (ting blir litt klemt sammen?), noe jeg synes virker rart.. Pleier å ha bremsen helt slakk når snellene ikke brukes/oppbevares, så kan være det går seg til under bruk, med de litt tykkere bremselamellene, og jeg kan legge i den minste karbonlamellen etter hvert. Var mest for kastinga sin del jeg gikk på denne modifiseringa. Litt bekymra for at jeg har fått tak i ei "delesnelle" med litt fra her og litt fra der. Gavlen går lett sammen når alt er montert, så jeg er 99,999% sikker på at det ikke er feil montering. Endret November 2, 2011 av Hasp Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hasp Skrevet November 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2011 (endret) Har blitt satt noen steg tilbake, da prosjektet mitt viste seg å være ei delesnelle, eller "Franken-reel" ihht. UT. Hvordan ser jeg hvilken utveksling jeg har? Hvis man skal gå for en annen utveksling, er det da kun to tannhjul (21916 og 21750) som erstattes? Fåes trykkplata (21908) og brikkene (5131) fra PF? Fjæra som skal sitte på spoleakslingen mot kulelageret ved venstre gavl (10256)? Er det viktig at denne er present? Fremdeles i dette splittskjemaet: http://www.abugarcia...CIAR%200400.PDF Endret November 3, 2011 av Hasp Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hafnor Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 1. tell hvor mange ganger spolen går rundt for et sveiv. merk deg et punkt på spolen med håndtaket på et bestemt sted (eks. opp) og sveiv håndtaket rundt akkurat en gang. går spolen 4 ganger rundt per sveivetak har du 4:1 i utveksling. 2. ja det er riktig. disse må byttes for annen utveksling. 3. skjønte ikke. 4. ja fjœra burde vœre med hvis ikke vil spolen bevege på seg fra side til side... (tror jeg) slakt meg hvis det er feil Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abbor Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Ramma di er produsert i år 2000. IAR ble vel sånn generellt innført litt før midten av -90 tallet av ABU, så det du har skrevet om 80-tallsnelle har jeg hele tiden tvilt på. De første årsmodellene av 2500C sneller med IAR var ikke merket 2500C, men hadde navnet 2500CI presset inn i gavlen. Snella kan bli svært bra selv om det er ei snelle satt sammen av diverse deler. Jeg har ei 2500C som nok er noe av det råeste som finnes, de få orginaldelene som sitter på den kommer fra eBay og ABU's delelager. Men denne snella er bygd opp fra grunnen "by the master himself" UT så funksjonen er selvsagt upåklaglig. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hasp Skrevet November 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Igjen takk for svar! Går for noen smådeler for å få hoveddrevet komplett, så får evt høyere utveksling komme hvis det trengs. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hasp Skrevet November 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2011 Javel, er nesten like langt.. PF kan ikke skaffe bremsetrykkplata til 2500c IAR (del nr. 21908). Tilsvarende del til 1500c IAR (del nr.24970) passer, men det samme gjelder for den: Ikke på lager, altså utgått både i Sverige og Norge.. Da prøver jeg meg: Noen som vet hvor denne kan skaffes, evt. om det er noen som mot formodning har ei slik plate ekstra liggende? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andref Skrevet November 10, 2011 Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Javel, er nesten like langt.. PF kan ikke skaffe bremsetrykkplata til 2500c IAR (del nr. 21908). Tilsvarende del til 1500c IAR (del nr.24970) passer, men det samme gjelder for den: Ikke på lager, altså utgått både i Sverige og Norge.. Da prøver jeg meg: Noen som vet hvor denne kan skaffes, evt. om det er noen som mot formodning har ei slik plate ekstra liggende? Du kan høre med UT, hvis ikke er det bare å prøve seg frem med vinkelsliperen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abbor Skrevet November 10, 2011 Rapporter Share Skrevet November 10, 2011 Hør med DadsOleTackle, de selger mye 2500C deler på eBay. http://www.dadsoletackle.com/ Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hasp Skrevet November 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2011 Jess, PF ringte for å bekrefte at de hadde skaffa det jeg trengte. Da løser ting seg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hasp Skrevet December 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 4, 2011 Ting kom i posten før helga. Trykkplata til 1500c IAR m.m passa fint, og jeg fikk testa litt kasting idag. Var forandring å spore! Har fått igjen den opprinnelige trua på at det kan kastes like langt som med haspelutrustningen når "innkjøringsperioden" er slutt. Takker for gode tips i tråden, og gleder meg til våren! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.