Gå til innhold
Fiskersiden

Er det virkelig kun Trønderelvene som gjelder på dette forumet?


altalaksen
 Share

Recommended Posts

Det er vel strengt tatt opp til bidragsyterne selv å komme med stoff fra andre landsdeler. Når det gjelder Altaelva, så er vi vel mange som gjerne skulle ha kommet med hyppige rapporter derifra, om vi ikke hadde blitt hindret av både geografi, økonomi og alskens lotterier......

Om den dagen noensinne skulle opprinne, da Alta er like tilgjengelig for folk flest, som f.eks Drammenselva, Orkla og Gaula, så vil nok forumet fylles temmelig fort av Altastoff også.

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro det bare var Gaula og Namsen/Bjøra, samt Numedalslågen etc. det dreide seg om ja. :)

Men vi som fisker i Sør-Norge ser jo gjerne at dere oppe i nord også bidrar litt, som nevnt her ! Så det er jo bare å skrive noe da, sende rapporter, bilder, video etc. etc. Vi setter ihvertfall pris på det. Hadde jo vært morsomt å sett litt fra andre elver også. Så det er jo bare å sette igang, håper vi får fyldige rapporter fra Nord-Norge fremover sommeren B)

Ikke bare Altaelva, men det er jo mange spennende elver oppe i nord. Hører jo nesten ikke et døyt derfra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte eg ser så idiotisk tråd.

Har du lyst å bidra og skrive om elvene du fisker i så er det fritt fram her i forumet. Skulle gjerne ha skrevet litt om elver her (hordaland) men desverre er laksefisket her lik null.

Var ikke akk ment som surmaget oppgulp og "idiotisk tråd" som blir nevnt her, blir selvfølgelig litt mye off topic for vi som aldri er i trøndelag, men som jeg sier, det er sikkert mesteparten av brukerne her som fisker der så da blir det vel sånn.

Endret av altalaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke akk ment som surmaget oppgulp og "idiotisk tråd" som blir nevnt her, blir selvfølgelig litt mye off topic for vi som aldri er i trøndelag, men som jeg sier, det er sikkert mesteparten av brukerne her som fisker der så da blir det vel sånn.

Tror nokk svaret ligger i hvor mangen døgnkort som blir solgt i disse elvene :o . Det er ikke få. Har fisket der selv og tror det er siste gang av nettopp den grunn :thumbsup: Tar heller en troms/finnmarkstur ^_^

Skjønner vinklingen din(uten sure oppstøt) :blush:

OG: Syntes der er fint at det er slik :)

Endret av villlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten kuttet ut å gå inn på denne siden, synes det blir alt for mye Gaula,orkla,namsen for min del.. men men, er vel kanskje mest brukere her inne som fisker der.

Jeg også ville følt det litt uinteressant å kun lese om fiske i elver jeg ikke har besøkt og har bestemt meg for å ikke komme til å besøke. Hvordan kan jeg ha bestemt meg for å ikke besøke eller være interessert i ei elv jeg ikke har besøkt eller lest om?

For å gjøre det enkelt så er det hva og hvilke elver som interesserer deg du burde skrive om, ikke bare lese. Dette vil antagligvis bidra til at andre fatter interresse og snøballen begynner å rulle.

Blir liksom litt tøysete at jeg skal skrive om elver jeg ikke har besøkt, -men jeg stiller gjerne spørsmål for å tilfredsstille min interresse for andre elver, som jeg muligens vil besøke en gang i framtiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi jo starte med Vefsna :o Elva som var Nordlands og en av Norges beste,skal behandles i år,dvs at de av dere som har mulighet/lyst burde ta en tur dit i år...Det er minimum 7 år til neste gang snørene kan luftes der :rock: Har hatt ett godt fiske etter laksen der de siste 7 år(øvre deler litt ut i sesongen),for en rimelig penge! For ikke å snakke om sjøøretfisket i nedre strekker;KANON!!! Har etterlyst fiskere derifra flere ganger her inne,men nokså dårlig respons...Vel,23 dager til avreise,tiden begynner å gå tregt :D Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å begynne å lese på trønderelv topicene og lese alle updates der! Da skjønner du mere og blir en "del" av det. Kanskje du skal dit engang..

Akkuratt dette er feks wobbleetråden, i starten syntes jeg det var helt uintresant med nå leser jeg hver update :rock:

Er invitert flere ganger til fiske i feks, gaula, men er ikke typen til å rævsleike folk med hvite hansker som fisker... er guide i Alta å får spm om å fiske både her å der, men min sommer er å blir i ALTA.

Endret av altalaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller at det er Trønderfiskerne som er flinke til å poste mye, og det fortjener de ros og applaus for og ikke kritikk.

Om de/vi fortjener ros vet jeg ikke, men jeg er enig i at det de som hengir seg til Trøndelagselvene virker å være mye ivrigere etter dele på forventninger og opplevelser her inne enn mange andre. At andre ikke gjør det kan vi gjøre lite med.

Men, det er det jo veldig lett å gjøre noe med ved å lage seg enn Repparfjord eller Surnatråd med lenge planlagte og etterlengtede turer, for eksempel. :)

Og vær trygg, jeg er mer enn interessert i å høre om turer i andre av våre elver.

Både rapporter i forkant, under og etter turen. Gjerne ispedd spenstige bilder :)

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne også tenkt meg å høre litt om andre elver. Var på ei messe på Kongsvinger i går, og kom i snakk med en laksefisker fra Vinger som fisket i Tana. Tror han sto og fortalte i en halvtime, og jeg klarte å holde

kjeft for det er en elv du har hørt om, men lest lite rapporter fra siste årene. Alta er også ei elv je kunne tenkt meg å lest flere fiskerapporter og rapporter generelt fra. Men dette er jo en elv det er omtrent umulig å få kort i som utenbygds eller hvis en ikke er fetter Anton.

Men det er sikkert noen her inne som skal til andre elver enn Namsen, Gaula og Nidelva i sommer, moro om det kom rapporter fra de turene også. Fisker ikke så mye i Gaula selv, er vel 6 år siden sist, men er alikvel en tråd en følger med på. Mye pga snakket om Gartner Losjen og diverse krumspring forgylte rever og andre bedriver langs Gaulas bredder.

Kunne også ønske det var mere om Namsen, men kanskje je kunne bidratt litt mere selv... På tross av at en ikke får særlig med fisk kan en jo skrive en rapport og ta noen bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jo dette et delforum om Laksefiske. Sånn sett litt rart at det er to egne tråder for Gaula her. Passer den ikke bedre i Midt-Norge forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi jo starte med Vefsna :) Elva som var Nordlands og en av Norges beste,skal behandles i år,dvs at de av dere som har mulighet/lyst burde ta en tur dit i år...Det er minimum 7 år til neste gang snørene kan luftes der :) Har hatt ett godt fiske etter laksen der de siste 7 år(øvre deler litt ut i sesongen),for en rimelig penge! For ikke å snakke om sjøøretfisket i nedre strekker;KANON!!! Har etterlyst fiskere derifra flere ganger her inne,men nokså dårlig respons...Vel,23 dager til avreise,tiden begynner å gå tregt :) Pistus

Rotenon?????

Holder de på m det ennå?? :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jo dette et delforum om Laksefiske. Sånn sett litt rart at det er to egne tråder for Gaula her. Passer den ikke bedre i Midt-Norge forumet?

Når jeg tenker meg om pleier de å bli tvangsflyttet over til distriktsforum etterhvert som moderatorer kommer på det :)

Til neste år bør vi kanskje starte der i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.