Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddefiske i Grenland?


SteinarGr
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Det spørs litt på bilen din, men på tørt føre bør man klare å komme seg ned på odden i sørenden.

For ordens skyld, det er forbudt med motor i Stokkevannet.

Bil er ikke noe problem, Toyota Hilux 4x4 med noen uorginale hjul ;oP

Blir det båtutsette ved det huset på vei mot langesund igjen? (forbi avkjøringa til rognstranda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Lakssjø i Siljan er det bra gjedde fiske, har fått endel kvantum der på wobbler\jig osv. Største vi dro opp var vel drøye 7,4kg men finnes større der har jeg hørt. rundt 12-14 kilo`s gjedde sier man har blitt dratt opp. Lars holte kan nok bekrefte dette eventuelt lars lønberg siljans konge fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakssjø i Siljan er det bra gjedde fiske, har fått endel kvantum der på wobbler\jig osv. Største vi dro opp var vel drøye 7,4kg men finnes større der har jeg hørt. rundt 12-14 kilo`s gjedde sier man har blitt dratt opp. Lars holte kan nok bekrefte dette eventuelt lars lønberg siljans konge fisker.

Laksjø har plenty med gjedde ja. Lett å sette ut båt.

Gorningen er også bra, fint å dorge rundt med en liten motor.

Siste del av siljanelva og utløpet i Farris er også bra. Er her jeg fisker mest gjedde siden jeg har båt der.

Det beste vil jeg kanskje si er Børsesjø, men her er det en lang fredning pga fugler.

Det er vel fritt fremm for å fiske 2 uker etter isgang. Du kan sette ut kano e.l. i elva ved brua på sneltvedtveien.

Når på året fredningen slutter er jeg ikke sikker på, men da det gror voldsomt med blekker og dritt når vannet blir varmt, så på sensommer/høst ksn det være vrient å fiske.

Jeg ville tro Stokkevannet har et langt høyere fiskepress en de overnevnte vanna.

Endret av Lars Holte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Poster mitt spm her, siden det er i samme kategori, og liten vits i å lage en ny tråd. Nå for tiden (midten av juli) hva funker best av popper og wobbler? Og: hva er det heteste tipset på vann (hvilket av vanna: lakssjø eller stokkevannet)

Jeg får nok ikke et svar til ønsket tid, grunnet jeg skal ut allerede i morra med fisket :thumbsup:

Takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster mitt spm her, siden det er i samme kategori, og liten vits i å lage en ny tråd. Nå for tiden (midten av juli) hva funker best av popper og wobbler? Og: hva er det heteste tipset på vann (hvilket av vanna: lakssjø eller stokkevannet)

Jeg får nok ikke et svar til ønsket tid, grunnet jeg skal ut allerede i morra med fisket :thumbsup:

Takk på forhånd ;)

Personlig ville jeg valgt wobbler. Hvorvidt det er best nå eller ikke er en annen sak ;)

Er nok ikke alverdens av folk her som har fiska nok gjedde i begge vanna til å komme med en vetug bedømmelse.

Fiske kan man aldri gjøre for mye av, så jeg ville testa begge om jeg var deg.

Kommer du til å fiske fra land eller bra båt / kano?

Hemmelig gjeddevann

Endret av Lars Holte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg valgt wobbler. Hvorvidt det er best nå eller ikke er en annen sak :thumbsup:

Er nok ikke alverdens av folk her som har fiska nok gjedde i begge vanna til å komme med en vetug bedømmelse.

Fiske kan man aldri gjøre for mye av, så jeg ville testa begge om jeg var deg.

Kommer du til å fiske fra land eller bra båt / kano?

Hemmelig gjeddevann

Land, annet blir vansklig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som funker best, er nok vrient å svare på. Poppere og andre overflatebaserte modeller gjør aller best nytte når rovfisk enten er i "spisemodus" og jager, eller om du fisker på steder hvor rovfisk står stille og venter i bakhold på bytte. Personlig syns jeg gjeddene har vært usedvanlig uinteressert i sommer, det kan ha noe med temperatur o.l. å gjøre.

Så mitt tips er at du tar med både wobblere, poppere og eventuelt det du har ellers. Så får du dekket flere områder - enten det er ved fisket ditt nå i dag eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt å la noe utstyr være igjen hjemme når du skal jakte på gjedde i nye farvann. Ha med alt fra jig til poppers. Noen dager vil gjedda ha en sluk slepende sakte langs bånn andre dager vil den ha ett panikksveivet topwater bait... blir aldri klok på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.