Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det beste jerkbaitet?


Recommended Posts

Hei.

Er ganske fersk på emnet jerkbait, men er veldig lysten på å få vite mer. Jeg fikk jerkbaitstang til konfirmasjonen, men den har dessverre ikke blitt brukt så mye. Derfor lurer jeg veldig på hva mer rutinerte jerkfiskere kan tipse meg om hvilke agn som er best til hvilken forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener er best :shiftyninja: Bellyup, da har du bait du kan fiske på 0.5m (dog litt raskt) og ned til 10meter. Fisk gir det alltid også. Derifra er det tusenvis av div baits du kan bruke, like, og hate.... om det betyr mye for deg å kunne fortelle alle andre at baitet ditt kostet 1000 dollar, eller om du helle liker å fortelle om hvor billig du fant det på sigmaskin. Om du ønsker å ha et bait som er så unikt at du så vidt tør å ta det ut av glassmonteret, eller om du liker å se på baitet ditt som har slitemerker og tannmerker fra alle de fantastiske turene det har vært med deg. Det finnes nok ikke noe korrekt svar på hva som er det bestet jerkbaitet. I mitt tilfelle fisker jeg med det jeg har mest tro på under de gitte forholdene, og når tiden er riktig for det eksperimenterer jeg gjerne og prøver alle de jeg har mindre tro på. Lykke til og ha det moro. Det er viktigst. Det er en artig fiskemetode som ikke MÅ bli så dyr. Du får ikke mer fisk med de råeste stengene, dyreste og mest unike jerkbaitsa. En god stang og en GOD snelle (veldig viktig) og ett plasbait til 99 spenn gir deg masse fisk hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.