Gå til innhold
Fiskersiden

Vadesko med gummisåler?


mortwe
 Share

Recommended Posts

Jeg må ha meg nye vadesko (igjen! utrolig hvordan vadeutstyr slites da...). Og siden jeg er drit lei av filtsåler som drypper vann over alt, ikke minst i bilen, som ikke tørker før september og som veier mer enn godt er så tenkte jeg å prøve vadesko med gummisåle. De ser jo så mye bedre ut å gå i og så tørker de jo mye fortere.

Vurderte Guideline Dee, men så traff jeg en kar i går som sa de var utrolig glatte og overhodet ikke var å anbefale. Så hva er erfaringene? Er det noe å ha eller er det greit å anskaffe sko med filt likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde pategonia sine med gummi såler, de trekker skoene. Skrudde i pigger i de og da satt de som støpt på ALT! Problemet var at simms piggene var litt for lange og til slutt lagde hull på sokken på vaderene, da ble skoene byttet til trekker skoene med filt og pigger fra fabrikk. AWESOME! Uten pigger i gummien var det stuk å vade på sleipe steiner... rett og slett skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg må ha meg nye vadesko (igjen! utrolig hvordan vadeutstyr slites da...). Og siden jeg er drit lei av filtsåler som drypper vann over alt, ikke minst i bilen, som ikke tørker før september og som veier mer enn godt er så tenkte jeg å prøve vadesko med gummisåle. De ser jo så mye bedre ut å gå i og så tørker de jo mye fortere.

Vurderte Guideline Dee, men så traff jeg en kar i går som sa de var utrolig glatte og overhodet ikke var å anbefale. Så hva er erfaringene? Er det noe å ha eller er det greit å anskaffe sko med filt likevel?

Har sko med gummisåle fra Patagonia, det er de første vadeskoene jeg er fornøyd med.Litt skummelt på sleipe steiner, men ikke verre enn at når man tar hensyn til det er det null problemer. Har vadet/løpt etter fisk 2-300 meter nedover stein i sterk strøm, og det gikk som en drøm :)

Anbefales sterkt fra min side. Filtsåler løsner før eller seinere, særlig når man vader i sand og mudder. Altså er det drit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.