Gå til innhold
Fiskersiden

Justering av kastebrems


Recommended Posts

Har akkurat kjøpt min første multiplikatorsnelle for kasting, en DAM Quick Power Striker 2000. Jeg har aldri kastet med multisnelle før, og lurer derfor på hvordan man stiller kastebremsen til snella. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få mitt tips siden jeg ikke liker multisneller engang :P

Det jeg har lest er at du skal stramme den slik at tyngden på sluken, med stanga i vater , ikke drar ut snøre så skal du slakke bremsen helt til den begynner å sige ut. Da kan du kaste med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nybegynner skal du justere den makansike bremsen slik at sluken ikke flytter seg når du frikobler, hvis du gir stangtoppen et lite rykk skal den sakte sige mot bakken.

Begynn med full sentrifugalbrems (alle loddene aktiv). Ha tommelen klar for å stoppe spolen når sluken tar vannet.

Når det går greit kan du begynne å redusere bremsene. Sentrufugalbremsen er mest aktiv i første halvdel av kastet, makanisk brems i sluttfasen. Når du blir god til å kaste kan du stille mekansik brems helt løst slik som Remy og du trenger kanskje bare en eller to bremsevekter aktivt. (Nå kjenner jeg ikke antall vekter på snella di, men nyere Ambassadeur og Shimano har 6 vekter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.