Gå til innhold
Fiskersiden

DRAMMENSELVA 2011


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for gratulasjoner. Begge to ble faktisk tatt på mark. Ikke det jeg får mest på ute på Midtskjæret, men slik strømmen var nå var det et spennende område hvor strømhastigheten innbød til markfiske. Og der sto det tydeligvis fisk

Ellers har det visst roet seg litt ned i elva etter den forrykende åpningen. Men det pleier jo ofte å være noen rolige dager før det tar seg opp igjen. Tipper forøvrig årets største der oppe blir tatt 8. juni :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble det tidenes åpningsdøgn i Drammenselva. Aldri før har det blitt tatt så mange laks på åpningen, og alle plassene oppe i kulpen leverte.

Ble en kanonstart dette Svein... Gratulerer igjen med flotte fisker .. :)) Vi sees nok i elva i løpet av sommer'n

Endret av Andy83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en knall åpning så har fisket roet seg ned til normalen for året i hellefoss :cigar: Men nå er det meldt om mye regn i fjellet noen dager,så vi får håpe på

at elva vil stige etter det regnet som er meldt.Det trenger elva,kanskje laksen som er der blir litt mere bitevillig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kan man trygt si at det er rolig i elva. Hadde kort nr 2 for sesongen i går og fisket RØD, bla.a sammen med Remy. Men det var dessverre en svært dårlig dag. Synd for Remy at hans første tur på Midtskjæret skulle være slik, men han fikk i hvert fall se at blydengere kan være ålreite folk de også – for det ble mye tid til skravling utpå der etter hvert som vi skjønte hvor det bar hen.

Men slik er det jo med tidlig juni-fiske. Noen dager er rett og slett bare håpløse.

Selv konstaterte jeg at det – som ventet - sto en ny stor en på plassen hvor jeg fikk 15-kilosen, denne var i følge de som så den tydelig ikke mindre enn den jeg fikk i hvert fall (tallet 18 ble nevnt når de ble bedt om å anslå vekt) . Det var mange som kastet på den, men den var nok ikke på hugget.

Det blir spennende å se hva som skjer nå som alt det regnværet skal komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kan man trygt si at det er rolig i elva. Hadde kort nr 2 for sesongen i går og fisket RØD, bla.a sammen med Remy.

Synd det ikke ble laks på land, men hyggelig å hilse på dere på parkeringsplassen. :dribble:

Tror jeg får mulighet til å prøve meg et døgn i slutten av juni (avhengig av at jeg får kjøpt kort selvfølgelig). Lurer på Blåsone Vest. Er dette en grei sone for en "Hellefossnybegynner" ? Ser for meg at det kan være en grei sone, med flere plasser å prøve, både oppe ved fabrikken og lengre ned på nedsiden av fluesonen. Jeg er ikke så godt kjent med alle fiskeplassene, men kanskje noen har en liten, kort oversikt ? Kjenner noen av navnene på plassene, men er usikker på hvor de faktisk ligger nedover på sonen.

Takker på forhånd for svar :D

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storstein og nedsida av utløpet til Hoenselva er fine strekker på blå vest for oss "folkeskye".

Ellers synes jeg det er laaangt færre fiskere på blå øst. Får vel se om man får rota seg nedi elva der i løpet av sommeren da jeg har flytta enda nærmere Hellefossen og lenger unna Lierelva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storstein og nedsida av utløpet til Hoenselva er fine strekker på blå vest for oss "folkeskye".

Ellers synes jeg det er laaangt færre fiskere på blå øst. Får vel se om man får rota seg nedi elva der i løpet av sommeren da jeg har flytta enda nærmere Hellefossen og lenger unna Lierelva..

Hehe, jepp, man blir "folkesky" etter noen år i Lierelva :dribble:

Den ene gangen jeg har prøvd meg tidligere var på Blå øst, fisket fra landskjæret, mistet en mellomlaks på spinner, men usikker på den siden i forhold til vannstand osv. Forstått det slik at den fisker best på høyere vannstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyfisker :dribble:

Var på festligheter oppi Hellefossveien i natt og måtte jo ta en tur nedom elva for å kikke. Var fysisk umulig å komme til hytta på Grevlingen i småsko uten å bli våt på beina.

Og Midtskjæret var redusert med godt og vel 90%, knapt nok så landskjæret stakk alt for mye over vannet.

Ser for meg at en sinna laks nå kan bli usunt om den får lagt seg på strømmen :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for seg i drammen gitt, sjekk måleren :thumbsup:

12.06.2011 14:30 939.0584

12.06.2011 15:00 955.6597

12.06.2011 15:30 954.2331

12.06.2011 16:00 944.2690

12.06.2011 16:30 953.9132

12.06.2011 17:00 961.4452

12.06.2011 17:30 976.6762

12.06.2011 18:00 ----

12.06.2011 18:30 ----

12.06.2011 19:00 ----

12.06.2011 19:30 ----

12.06.2011 20:00 ----

12.06.2011 20:30 ----

12.06.2011 21:00 ----

12.06.2011 21:30 ----

12.06.2011 22:00 ----

12.06.2011 22:30 ----

12.06.2011 23:00 ----

12.06.2011 23:30 ----

13.06.2011 00:00 ----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de som for en ukes tid siden prata om at de ville ha mere vann fikk det :thumbsup:

Men nå snart gjelder det å følge med for de som er fleksible - kommer til å bli et eller flere veldig spennende døgn mens vannet er på vei ned. Spesielt inne i evja på Rød

klar jeg, er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå snart gjelder det å følge med for de som er fleksible - kommer til å bli et eller flere veldig spennende døgn mens vannet er på vei ned. Spesielt inne i evja på Rød

Elva har stoppet og stige nå, vil ligge stabil på ca 1000 kubikk (sånn som nå) ett par dager og deretter begynne og synke sakte slik at den er på 700-800 kubikk neste helg. Har begynt og klarne og det ble tatt en laks igår kveld på kula, og det ble også tatt en nå inne på kula når jeg gikk forbi forbi for en halv time siden :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.