Gå til innhold
Fiskersiden

DRAMMENSELVA 2011


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, inne i evja. Rett nedenfor bua ved der båtene vi brukte lå. Blir en fin bakevja der når det er litt mye vann.

Prata nettopp med en som var der i kveld og det var kriminelt strøkne forhold der nå !!!

Mange dyktige og lokalkjente fiskere på plass der nå, så dette kan bli et blodig døgn for laksene

Skulle ha likt å være der nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, inne i evja. Rett nedenfor bua ved der båtene vi brukte lå. Blir en fin bakevja der når det er litt mye vann.

Prata nettopp med en som var der i kveld og det var kriminelt strøkne forhold der nå !!!

Mange dyktige og lokalkjente fiskere på plass der nå, så dette kan bli et blodig døgn for laksene

Skulle ha likt å være der nå :)

kult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tatt et par lakser der i dag har jeg fått høre over tlf, største på 10.5 kilo + at det er kjørt av fisk. Så evja på Rød leverer! Ja, det var visst litt action på vestsiden også, både inne i evja der og nederst på grevlingen.

Elva har sunket litt (ca 20 cm snakker folk om) og klarnet opp ganske mye så forholdene er fine.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 kilos laks ja - da snakker vi!!!

For min del innser jeg at det ikke blir noe kulefiske på meg denne gangen. Kunne ha kjørt opp i kveld og vært med på trekning men det blir litt for mye kjøring når sjansen for kort blir såpass liten. Neste år skal jeg heller forhåndskjøpe kort i januar - nå var jo nesten alle junikortene for RØD borte i det sesongen startet :)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare rød sone som "gjelder" i juni?

Kan man melde seg på trekning for flere soner, eller gis man bare en sjanse?

Nei, det er bra på Blå også, men det spesielle nå er jo at det er fiske inne i evja på RØD, såkalt kulefiske - og det er både litt morsomt å oppleve + at de største laksene gjerne blir tatt der og da - som vi fikk se i dag, men også tidligere - ja, hver gang det er kulefiske blir det tatt eller kjørt på ekstra stor laks. I 2009 ble største laksen (19,2) tatt på slikt fiske

Man kan bare skrive seg på en sone ja, men er det ledige kort på annen sone etter at det er trekt har du mulighet om du ikke fikk kort der du ville

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere vald som fisker i Juni og ikke bare rød sone i Hellefoss.jeg har mnd kort på blå sone i juni(det selges kun mnd. kort for Juni)Jeg søkte på det i Januar på nettet sammen med mnd kortene,sendte inn søknaden ved midnatt på nyttårsaften.Jeg var heldig å fikk 11 døgnkort av 14 søkte kort + mnd. kortet i juni :) Vist du er heldig å få tildelt mnd. kort så blir du mye friere når du vil fiske og hvor lenge du vil holde på både på blå øst og blå vest.

Jeg fikk min første Laks på blå vest den 17 Juni,en flott 7kilos(81cm) så den var god og rund.Fulgte opp med en 8,4 kilos Laks dagen etter.Herlige fighter med begge fiskene.Hadde egentlig fiske på Kultiveringa og den dagen men når det er så mye vann i elva som nå er det håpløst å fiske på den plassen,så jeg valgte heller å reise bort på grevlingen og det angret jeg ikke på,lakse beit på 4de kaste :notfair: Ennå er det 11 dager igjen av mnd. kortet så det blir vel fler laks med denne vannstanden :thumbsu: Håper jeg da :angel:

Ble tatt 2 stk på Grevlingen i dag før jeg dro hjem..5,5 og 12,4

Men den som ble tatt på kula var jo bare sinnsyk.. :jig:

Jeg merket ingenting, men gøy å se det blir tatt fisk ! :D

Ble tatt 2 stk på Grevlingen i dag før jeg dro hjem..5,5 og 12,4

Men den som ble tatt på kula var jo bare sinnsyk.. :jig:

Jeg merket ingenting, men gøy å se det blir tatt fisk ! :D

Du fikk kvota de første hælga du Andy He-He :hailfs:

Endret av salamon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Lenth skriver ofte om at man til tider kan føle at hele samfunnet rundt en bevisst saboterer ens muligheter til å fiske. At det er en sammensvergelse som kun har et mål for øye: Å hindre at man får fisket når det er gode forhold! :)

Ja, sånn føler jeg det nå. :)

Har ikke fått tatt et f.... kast der etter at elva begynte å stige, og nå blir neste mulighet først om en 3 ukers tid.

Og Laksebørsen taler sitt tydelige språk - det er nå man burde ha vært i elva!!!

En mager trøst er at jeg fram til neste tur dit skal besøke elver som Otra, Tovdalselva og Beiarelva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått tatt et f.... kast der etter at elva begynte å stige, og nå blir neste mulighet først om en 3 ukers tid.

Og Laksebørsen taler sitt tydelige språk - det er nå man burde ha vært i elva!!!

En mager trøst er at jeg fram til neste tur dit skal besøke elver som Otra, Tovdalselva og Beiarelva :thumbsup:

God tur.

Hvis jeg har forstått det riktig må man ha månedskort for å fiske på blå i juni, og mange om beinet på rød. Når sammensvergelsene også stikker kjepper i hjulene, er ikke sjansen for å få dyppet snøret i denne elva store for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kjøpe døgnkort på Blå også hele sesongen, men de fleste som fisker der har halvårskort (dvs at de fisker annenhver dato). Jeg kunne fint ha dratt opp til Hokksund og prøvd å få blå-kort, men forutsetningen er jo å ha barnefri, fri fra jobb, bil som ikke er på verksted og sånt :thumbsup:

Men nå er det jo bare dager igjen til Otra - og selv om ikke laksen er like stor der som i Drammenselva er det en flott elv det også :thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kjøpe døgnkort på Blå også hele sesongen, men de fleste som fisker der har halvårskort (dvs at de fisker annenhver dato). Jeg kunne fint ha dratt opp til Hokksund og prøvd å få blå-kort, men forutsetningen er jo å ha barnefri, fri fra jobb, bil som ikke er på verksted og sånt :)

Men nå er det jo bare dager igjen til Otra - og selv om ikke laksen er like stor der som i Drammenselva er det en flott elv det også :thumbsu:

God tur Svein!! :) Jeg skal jobbe i Krokstadelva på torsdag så stikker oppover på onsdag kveld å ser om det blir et kort på meg, usikker på om det blir blå eller rød kort jeg søker. Blir jo tatt en del fisk på blå om dagen. Så har jeg jo kult'n kort på søndag, men tviler på at elva har gått ned såpass at det er fiskbart der til da.. :cigar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.