Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan dreper du fisken?


Gjest fiskekaren
 Share

Recommended Posts

Bløgging uten kakking er kjipa ja. Raskt og brutalt skal det skje (hvis det skal skje)

Ingen halal her i hvert fall. Neven, stein eller prest hardt i hodet så er fisken dø. Er fisken stor og hardfør (like that ever happens) får den en kniv i skallen i tillegg.

Sånn rent humoristisk sett (off topic) kjipa betyr noe helt annet på hedemarken :dribble: Bløgging uten kakking er balle ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm du som pleier å være så observant og få med deg alle detaljer, så undrer jeg meg over at du ikke så ordet i sin mening i setningen etter :blush: symbolet.

Så du mener altså at de på hedmarken sier "kjipa" når de mener "balle"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse som bodde på hedemarken brukte ordet de og gitt... men hvordan dreper du fisken? Du blir så gira på understreket off topic

Jeg bruker ikke ordet...

Har allerede svart på hvordan jeg dreper fisken :)

Hvis ingen av de to er mulige dæljes de i hodet med en termos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlendingene har et genialt redskap som heter høtt. Er egentlig et landingsredskap, men jeg synes det funker mye bedre som prest for stor fisk. Bare bruke baksiden. Selv kveiter blir litt roligere etter et par kakk i skallen med en sånn en i riktig størrelse. Gjør selvfølgelig jobben på de andre artene også :thumbsu:

Bløggingen kommer etterpå, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å drepe fisken som "Dexter" pleier å ta livet av folk i serien: Fisken våkner opp festet til et bord, og rundt bordet har jeg satt opp bilder av byttefisk som jeg antar at fisken har drept og spist i løpet av sitt liv. Deretter følger en kort rettferdighetstale, før fisken blir tatt livet av med kniv/wire/sag/osv.

Hvis det er litt stress så går det mer på å slå (mat)fisk hardt i hodet med enten en fiskeklubbe, eller den får en kniv mellom øynene i stort nok omfang til å dø svært raskt - for deretter å bløgges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

småfisk som har blitt stygt skadet under kroking knekken jeg nakken på (ett brutalt knekk som gjerne river istykker gjellene osv og blodet renner, knekking og bløgging i samme slengen) større fisk kakker jeg i hue med det største og hardeste jeg finner, hvis ikke jeg finner noe så tar jeg bare tak i fisken og kakker den i påhengern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å drepe fisken som "Dexter" pleier å ta livet av folk i serien: Fisken våkner opp festet til et bord, og rundt bordet har jeg satt opp bilder av byttefisk som jeg antar at fisken har drept og spist i løpet av sitt liv. Deretter følger en kort rettferdighetstale, før fisken blir tatt livet av med kniv/wire/sag/osv.

Hvis det er litt stress så går det mer på å slå (mat)fisk hardt i hodet med enten en fiskeklubbe, eller den får en kniv mellom øynene i stort nok omfang til å dø svært raskt - for deretter å bløgges.

He,he konge ;) Og husk at "Dextermetoden" også fungerer fint ved catch and release.En kort rettferdighetstale og et par timer i karpesekken får de fleste rovfiskene på bedre tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg få fisk.. så når den er på land er det og finne en stein.dra til den 3,4 ganger så Bløgger den rakkeren.

så henges den opp etter hale finnen til har blødd fra seg..dette er laks

litt mindre fisk, knekker naken på den lar den renne blod av den så fisker jeg videre....

Og ja Remy kjipa er balla eller pungen ja her i Løten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, her var det mye moro :thumbsup:

Men denne vant:

Jeg pleier å drepe fisken som "Dexter" pleier å ta livet av folk i serien: Fisken våkner opp festet til et bord, og rundt bordet har jeg satt opp bilder av byttefisk som jeg antar at fisken har drept og spist i løpet av sitt liv. Deretter følger en kort rettferdighetstale, før fisken blir tatt livet av med kniv/wire/sag/osv.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.