Gå til innhold
Fiskersiden

Utstyr på vei :-)


Gimbo
 Share

Recommended Posts

Det skulle bare mangle om ikke selger var villig til å strekke seg lengst mulig i denne saken; stenger skal da ikke ankomme brukket i flere biter - for så å skulle kreve et idiotisk beløp for å få stanga sendt i retur. Hvis det blir plutselig vrient for de å gjøre opp, så kan det hende at det brått igjen blir mulig å finne en løsning om du nevner at så elendig service vil du advare andre om via forum osv. :D Jeg har jo selv handlet varer fra samme butikk, og var egentlig veldig fornøyd med service og levering. Blir interessant å se hva som skjer videre, for om jeg brått får lyst til å handle stang fra UK så skal det være fra et sted jeg vet at gjør sakene sine på rett måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skulle bare mangle om ikke selger var villig til å strekke seg lengst mulig i denne saken; stenger skal da ikke ankomme brukket i flere biter - for så å skulle kreve et idiotisk beløp for å få stanga sendt i retur. Hvis det blir plutselig vrient for de å gjøre opp, så kan det hende at det brått igjen blir mulig å finne en løsning om du nevner at så elendig service vil du advare andre om via forum osv. :rolleyes: Jeg har jo selv handlet varer fra samme butikk, og var egentlig veldig fornøyd med service og levering. Blir interessant å se hva som skjer videre, for om jeg brått får lyst til å handle stang fra UK så skal det være fra et sted jeg vet at gjør sakene sine på rett måte.

Foreløpig er det fabrikanten som er vrien og skal ha masse kronasje. Forhandler har tilbudt seg å dekke dette. Men så får man se hvordan han stiller seg når beløpet overstiger salgsverdien av stanga...

Nekter han å stille opp får man blåse seg opp litt. Men gir ham nok en sjangs siden han fram til nå, etter litt prodding og hinting har ordnet opp.

Time vil sjå...har fremdeles noen dager før fristen for å klage via PayPal går ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da forstetter sagaen om stanga. Leverandøren sender meg ei ny stang i dag. Dette siden det å benytte seg av Greys såkalte worldwide livstidsgaranti rett og slett kostet mer enn en ny stang utrolig nok.

De skal ha 50£ per ødelagte stangdel i "behandlingsgebyr" + 40£ i "porto". I tilegg kommer kostnaden ved å sende dem de ødelagte stangdelene.

Så minst 140£. Jeg betalte litt over 120£ for stanga. Og siden leverandøren alt hadde tilbudt seg å ta kostnaden ved reklamasjon på sin kappe. Så ble det til at han heller sender meg ei ny stang. Han er treig, men ellers får man vel si at service er upåklagelig egentlig. Man må bare mase litt høflig. Han har forøvrig byttet kurerselskap etter denne fadesen, og også funnet bedre embalasje håper jeg.

Så det kan jo godt hende jeg har ei surf stang alt til jul! :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Det kom aldri noen stang. Det tok 2 uker, og etter mye mas og tøv ble pengene jeg hadde betalt inn refundert av PayPal. Selgeren og butikken hans er kasta ut av Ebay da det ettervert ble massevis av klager pga varer som ikke ble levert.

I mellomtiden har jeg bygd om den surf stanga jeg hadde til multiplikatorstang, og SIB'en jeg kjøpte berget restene av sesongen.

Og i går bestilte jeg nok en gang fra England. En rod pod, med buzzerr bars, svingere og alarmer er på vei over nordsjøen, sammen med en liten tripod /bankstick med buzzer bar, og så kommer det noen billige alarmer fra hong kong som jeg betalte en hundrings for, inkludert frakt (3 stk)...

Rod pod'en er av karpefisker typen, men den kan vel saktens bruke s av en kystmeiter også....

Har enda ikke fått prøvd den ombygde stanga, men satser på at jeg får pellet meg ut på ei kai i løoet av helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fra gamledager i Harstad. Kjør helt ytterst på Trondenes/Ringberg. Gidde du å gå litt er jo området mellom Trondenes og Måga kurant.

Det skulle jeg tru ja. Var i området en tur med gummibåten i høst sammen med Gstrike. Og det kommer nok til å bli utforsket mer. Eller så kommer man seg jo ikke særlig langt utover Trondenes på land da hele greia er gjerda inn fra kaianlegget. på ringberg....Kystjegerne bruker det området nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppa ikke oss, men det er kanskje ikke hull i gjerdet lenger :-)

Fikk min nest største torsk på Trondenes som 15-åring. Snaut 25 kg ute med Russeneviknesset på Måga-sia. (E fra Hagebyen så det var jo bare en liten sykkeltur utover dit...)

Det var tider det. Med 0,30 Abulon, 40grams Stingsild og Tjøstheim Glassfiber. Litt usikker på om det var med Abu Cardinal 77 eller "gullsnella" fra Daiwa.

Drifter vel litt off topic her men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppa ikke oss, men det er kanskje ikke hull i gjerdet lenger :-)

Fikk min nest største torsk på Trondenes som 15-åring. Snaut 25 kg ute med Russeneviknesset på Måga-sia. (E fra Hagebyen så det var jo bare en liten sykkeltur utover dit...)

Det var tider det. Med 0,30 Abulon, 40grams Stingsild og Tjøstheim Glassfiber. Litt usikker på om det var med Abu Cardinal 77 eller "gullsnella" fra Daiwa.

Drifter vel litt off topic her men....

He he, hadde og har samme utsyret enda. Dvs jeg brukte en ABU cardinal 33....den er bytta med en ABU Cardinal Black max kjøpt på 80 tallet en gang. Men Tjøstheimen er fremdeles i bruk. Men jeg er Stangnesramp så fiksinga mi var i Brurvika og nesene der nede :-)

Men skal vel få fiska litt i det nevnte området. Har jo gummibåten som jeg sjøsetter på Hagan. Fint å ligge i le av Trondenes halvøy når det blir for skummelt å lure seg over til Måga i en 8 fots gummibåt :-)

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i går bestilte jeg nok en gang fra England. En rod pod, med buzzerr bars, svingere og alarmer er på vei over nordsjøen, sammen med en liten tripod /bankstick med buzzer bar, og så kommer det noen billige alarmer fra hong kong som jeg betalte en hundrings for, inkludert frakt (3 stk)...

Rod pod'en er av karpefisker typen, men den kan vel saktens bruke s av en kystmeiter også....

Har enda ikke fått prøvd den ombygde stanga, men satser på at jeg får pellet meg ut på ei kai i løoet av helga...

Da ankom rod pod'en.

Betalte 70 kroner pluss frakt fra england for denne som ble innkøpt fra Ebay. Det heel kom på under 200 kroner. Noe skikkelig billig ræl, men litt taping og forsterkninger og hesjestreng her og der så vil den nok vare en sesong eller to :-)

De to nappvarslerne som fulgte med var av samme kvalitet som pod'en. Og på den ene falt volumknappen av da jeg vred på den...fram med lynlim. På den andre var hjulet i nappvarslingen

satt på skevt så det måtte fixes. Har tapa begge to for å gjøre dem så vannettte som mulig....disse forventer jeg funger til første fisketur en regnværsdag....og når man bor i Harstad er ikke det særlig lenge. Men det fulgte også med dropp varslere så jeg har back-up.

Heldigvis har jeg bestilt noen varslere med litt mer kvaliitet som også er på vei, da selger var såpass ærlig at han opplyste meg om tilstanden før jeg kjøpte denne pakken...

HAr etstet litt i stua nå og dette kommer til å fungere fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder? :)

Her kommer de :-)

Her er opsette. Det hele er så flimsy at jeg velger p sette surfstanga i miden...intill jeg får forsterket med litt gaffa tape etc...

001.JPG

Selve nappvarsleren ersom sagt bare drit...

002.JPG

Men svingerne kommer nok til nytte. Funker slik at når fisken biter og raser ut vekk fra stanga, dras de opp. Og når fisken kommer mot land, faller den ned...samtidig som nappvarsleren utløses.

Jeg vil unansett kunne se når fisk er på agnet...noe jeg ikke altid gjør på surfstanga....

010.JPG

Denne bildeserien hadde selvsagt vært helt umulig å pressentere uten assistanse fra min lille hjelper :-)

009.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.