Gå til innhold
Fiskersiden

Utstyr på vei :-)


Gimbo
 Share

Recommended Posts

Hei Gimbo Fått stangen lurer på å bestile derfa selv . :withstupid:

Juhuuu, nå er endelig stanga på vei. De tok endelig til vett og sendte den på nytt med et annet selskap, så nå er den på vei med DHL. Akkurat nå er den på vei til Oslo (via London, Belgia og Nederland!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Juhuuu, nå er endelig stanga på vei. De tok endelig til vett og sendte den på nytt med et annet selskap, så nå er den på vei med DHL. Akkurat nå er den på vei til Oslo (via London, Belgia og Nederland!)...

Dobbel juhuu, stanga har ankommet kjempers fødeland (Første og andre vers av fedrelandssangen og Ja vi elsker avsynges)

Så er det bare å se hvor lang tid det skal ta å få den fra Olso til Harstad. Hvis det vanlige tempoet avholdes i forhold til normal tidsbruk, dvs 1 døgn til oslo fra hvor som helst på kloden, og så en uke Oslo-Harstad) skulle den være i hende alt om en 5-6 måneder... :withstupid::D

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbel juhuu, stanga har ankommet kjempers fødeland (Første og andre vers av fedrelandssangen og Ja vi elsker avsynges)

Så er det bare å se hvor lang tid det skal ta å få den fra Olso til Harstad. Hvis det vanlige tempoet avholdes i forhold til normal tidsbruk, dvs 1 døgn til oslo fra hvor som helst på kloden, og så en uke Oslo-Harstad) skulle den være i hende alt om en 5-6 måneder... ;):)

Ny oppdatering. Stanga er sendt fra Oslo 20:45. Hva pokker skal vi med Posten. Legg ned driten og la DHL ta seg av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har posten fått det for seg at ebay-pakkene mine heller skal leveres til mine foreldres adresse. Regninger derimot, det klarer de å få sendt til min postkasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forlot Værnes i går i 11 tida med kurer...siden har ingen sett den. De bruker vel hest og kjerre DHL også...

Og herregud så handlingslammet jeg er når jeg går og sturer og venter. Kommer meg ikke ut å fiske engang fordi jeg vil fiske med nystanga...

:thumbsup:

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he he he he he, jeg kjenner følelsen. Kona sier NEI til å bestille på nettet.

Har ikke så my annet valg. Butikkene her har bare haspelutsyr...er vist bare laksefiskere som får lov å kose seg med multiplikatorsneller og dertil tilhørende stenger heromkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel dårlig føre for kjørerein og slede nå på sommeren, så den ligger vel i Mo i Rana og venter på snø...

edit; så den kommer velomei uke eller to :)

Budet har vist gått seg bort. De er ute og leter nå sier de i en epost til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det muligt? Posten som har vært på tur? Kjørereinen som har spist på pakkene nå igjen?

Tja, det er et lokalt godstransportfirma som har hatt den fra barteland og opp... jeg måtte ned og leite på lageret deres selv. Fant den i et hjørne. Den var pakket inn i en tynn pappkartong...

Men Greys har World Wide livstidsgaranti på dennne så det er mulig det ordner seg. Forhandler er heldigvis autorisert Greys forhandler også.

Har sendt bilder av katastrofen til forhandler foreløpig. Så går det vel noen mpneder til før jeg har en stang å fiske med...

Godt man enda har den gamle. Hadde jo tenkt å bygge den om til Multi. Så da kan jeg kansje bruke ringene på den ødelagte. Snellefeste er ågså en bedre type...etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke måte på som du skal bli pisket i ansiktet av Uhells sveipende svøpe heller! Håper du slipper å havne bak en rullator før du får ny stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke måte på som du skal bli pisket i ansiktet av Uhells sveipende svøpe heller! Håper du slipper å havne bak en rullator før du får ny stang.

Det verste er at vi har hatt en topp sommer sånn værmessig. Men har man greid å utnytte det til fisking nei...

Meeen det er jo på vei en motor, og så om en ukes tid blir vel det meste av fiskingen i flytende form...så bare en hel utgave av Greys stanga er i hende til høst/vinter sesongen når den båten må parkeres klarer jeg vel å berge stumpene...men nå er det f... meg nok. Bare håper båtplanen ordner seg. Er jo ikke mye sesong igjen nå som vi nærmer oss midten av Juli...

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagaen om stanga fortsetter. Forhandler har tilbudt seg å refundere alle utgifter jeg måtte ha ved en reklamasjonssak som jeg må rette mot produsenten som har garantien. Det er livstidsgaranti på stanga, men de skal ha en avgift for dette.

Så får vi se hvor det bærer...er litt tvilende til at garantioen gjelder for en stang som bloe knekt under forsendelsen til kunden (meg).

Vi får se. :):bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud en kan bli deprimert av mindre enn det en leser i tråden her.

føler med deg å ser det ødelegger mange fine turer du kunne hatt

lykke til vidre å håper det ordner seg.

jeg mener transportør er ansvarlig så lenge det ikke er avsender som har slurva med embalasje

Artig garanti de stiller med. De skal ha 50£ i behandlingsgebyr per stangdel + 40£ i forsendelsesgebyr. Altså 140£ tilsammen. Jeg betalte 129£ for stanga....

Så får vi se hva forhandler gjør nå siden han har lovd å refundere kostnaden ved reklamasjon....hi hi.

Har foreslått for han at han enten rett og slett refunderer pengene jeg har betalt, eller sender en ny stang med en seriøs transportør. F.eks Royal Mail som faktisk greier å få ting hit på under en uke.

Eller så er jo denne betalt via paypal så man kan jo åpne en disputtsak der også. Samt ta det gjennom Ebay systemet. Jeg har jo ikke fått hva jeg betalte for.

Men foreløpig har faktisk forhandler vært immøtekommende og gitt informasjon, bare jeg maser litt. Får se hvor grei han er når det koster penger.

Men også der har han jo på en måte stilt opp, men han så for seg en utgift på 70£

Dette er jo tragikomisk. Forøvrig det var tre fosjellige transportører inne i bildet for å få stanga hit til Harstad.

UK Mail fra York til Heathrow, whor den ble overlevert til DHL som fraktet den via Belgia og nederland til Værnes via Oslo, hvor så en norsk transportør tok over og fraktet den til Harstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.