Gå til innhold
Fiskersiden

MEGA RØYE fra Tyrifjorden


gundhus
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg legger ut en liten rapport om ei MEGA Røye jeg fikk på Tyrifjorden i går.

Hei

Jeg dro utover på Dødehavet (Tyrifjorden) ca kl. 07.00 onsdagsmorgen i håp om og få en Ørret (men det er jo nesten umulig:-).

Fikk ei 5 kg`s gjedde og 1 liten abbor på morran, så var det helt dødt i mange timer. Det var helt stille på vannet og ikke ett vindkast hele dagen, og sola steika no j....

Jeg hadde prøvd noen timer etter Røya ganske dypt også,pleier alltid å få ett par stk. men det var ikke tegn på liv i det hele tatt.

Siden sola steika og gradene i vannet økte no veldig satt jeg på noen gjedde wobblere så jeg vertfall kunne få ett par gjedder, men neida helt dødt.

Jeg hadde egentlig tenkt til å gi meg siden jeg ikke hadde med så mye mat og var kjempe sulten (men er på slankern:-),så hadde jeg m masse vann. Så jeg klarte ikke gi meg,men litt senere på kvelden sånn i 18 tia bestemte jeg meg for atter en gang og prøve etter ørretten, så jeg satt på Tomic på alle 5 stengene for og trolle litt raskere siden det var så varmt i vannet.

Og det skulle jeg ikke angre på, ca kl 19 høgg det på riggen og rusa ut flere meter med sene. Og jeg skjønte fort at det var noe annet enn Gjedde, så jeg var ganske sikker på at det endelig var storørretten som hadde høgd.

Men jeg blei ganske forbausa når fisken nærma seg båten og jeg så det var ei feit bola Røye, etter flere heftige utras kunne jeg håve fisken. Og jeg jubla høyt når jeg kjente hvor tung den var etter at jeg løfta den i båten. Jeg prøvde ett par timer til før jeg dro storfornøyd hjemover og en herlig fiskeopplevelse rikere. (jeg får aldri en slik Røye igjen,once in a life time).

77cm lang og 6200 gram

Her er noen bilder:

901676.jpeg

901707.jpeg

901714.jpeg

901715.jpeg

901716.jpeg

Endret av gundhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.