Gå til innhold
Fiskersiden

Blye ned Big Bandit


Recommended Posts

Hei!

Ser enkelte svenske sportsfiskere modder Strike Pro Big Bandit med mer bly for å få den til å gå dypere. Dette er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre.

Noen som vet hvor man bør legge inn bly og hvor mye evnt. Spørr her først , så kanskje jeg slipper å herpe for mange av de før jeg får det perfekt.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du hvor den er blyet: http://www.attitudebaits.com/item.php?pid=1463

Jeg vet ikke, men tror det beste hadde vært å blya mer rett foran første krokfeste(der de to blykulene er). Blir vekta over midtpunktet av jerkbaiten kan den fort rulle rundt ved jerks, prøv derfor å holde blye så lavt ned mot buken som mulig. Kanskje kan du erstatte de to kulene av bly med en hel sylinder(bruk bly fra et slangesøkke. Tyngere kroker og dobble splittringer får også bete til å gå dypere, men kansje ikke dypt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du hvor den er blyet: http://www.attitudebaits.com/item.php?pid=1463

Jeg vet ikke, men tror det beste hadde vært å blya mer rett foran første krokfeste(der de to blykulene er). Blir vekta over midtpunktet av jerkbaiten kan den fort rulle rundt ved jerks, prøv derfor å holde blye så lavt ned mot buken som mulig. Kanskje kan du erstatte de to kulene av bly med en hel sylinder(bruk bly fra et slangesøkke. Tyngere kroker og dobble splittringer får også bete til å gå dypere, men kansje ikke dypt nok.

Takk , det ga en indikasjon , selv om det er en buster jerk og ikke big bandit. Må vel skrape av lakken på en og finne ut av det , ja raslinga spiller ingen rolle , så kan godt ha i mer bly der. Vil helst beholde den fine gangen ja , kroker og splitt er testa og ikke nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Da har jeg operert en skitmørt , big bandit er ikke blya ned som buster jerken i tråden her.

-Hvis du tar utgangspunkt i festet under , midt på det går delinga til 2 kammer , det fremste har 2 bly kuler , det bakerste 1. De har begge plass til 3.

-Da gjenstår det og teste med mer bly :D

Jo takk yosh :thumbsup:

Men det var den synkende jeg ville ha mer synkende (sku spesifisert det.), den var blya noe annerledes enn de der.

Nå har den fått en tur i bøtta allerede , da gjenstår det tuning og testfiske.

Takk for innspill :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.