Gå til innhold
Fiskersiden

Ny art og gjeddefiske


MrVolcom
 Share

Recommended Posts

For fjerde år på rad kom Kenneth opp her til Trondheim for å dra på gjeddetokt i Jonsvatnet. Han ankom fredag ettermiddag, sammen med et lass med fiskeutstyr. Rart koss d bare blir mer og mer utstyr som "må ver med" etter som tiå går^^ Siden denne dagen va noenlunde fucked for gjeddefiske, hadde me lagt inn tur til Trolla for å prøve på ny art for Kenneth.

FwSfp.jpg

Etter kort tid satt første, men "dessverre" på feil stang. 208 gr og årets største for min del

fMuBk.jpg

Kort tid etter satt nr2 for min del, en liten tass på 126gr

Ytd94.jpg

Så fant endelig paddetorsken ut hvilken krok den skulle ta, og Kenneth kunne notere seg for ein nye art, 119gr :D

t8viW.jpg

Hadde også uti lett kystmeite og d krelte med sandflyndrer. Konstant run med sandflyndre full i rogn og melke. Ingen skikkelig store, stoppa på 600 gr.

Y7JBF.jpg

Så dro med opp til Jonsvatnet for å slå leir. Langs land krelte d med ferskvannskreps helt inntil land. Artige dyr, som seff ble satt tilbake.

oFHma.jpg

Nå va d bare å vente på lørdagen, kor d va meldt KNALLVÆR! :thumbsup:

Q2fuP.jpg

Våkna opp til over 25 grader i skyggen og sommerfeelingen har sjelden vært større. Aldeles nydeligt! Ble ikkje saærlig værre når første fisken tar på morgenen. Kenneth har unngått de største på disse turene, og håpet i år å få ei trøndergjedda over 5kg. D va lett^^

2OgyF.jpg

Itte ein fin kamp fra gummibåt og lett utstyr lå denne saken i håven. Ny pers!

1z4mE.jpg

5267gr :thumbsup: Snakkes om 5 kilo til..

cGLM5.jpg

Videre fortsatte d med sniper, maaange sniper...

3MiEB.jpg

Helt inne ved land under et tre så jeg denne lå å plukka ned insekter på grunt vann. Kasta wobbleren min ca 4-5m ved siden av den, og den tok raskere enn Lucky Luke. Ikkje ørret som va målet, men artig for d. Siden vi hadde godt med joika, snurring og pils på lur, så fikk også denne svømme fint tilbake :D

Nw8pS.jpg

Så fortsatte d med sniper..Vi hadde 2 følge fisk i 5kilos klassen, men d blei med at de bomma på wobbleren. Turens opplevelse var det ihvertfall ikke tvil om..På samme spot som 9kilosen min satt i fjor fikk kenneth på ei gjedde på 4-500gr. Mens han drar den inn plaskende i overflaten brytes vann flaten med et brak. Et ENORMT gap og en brei spore, sammen med en tsunami av ei bølge er alt vi ser, før den er borte igjen...2 sekunder seinere når han drar den lille videre inn mot båten kommer den opp igjen. Denne gangen kommer den fra vår vinkel og får snøre i kjeften før den gaper over gjedda...snapp...gjedde, wobbler, fortom og 1m snøre gone. Tippe dette va fisken min fra i fjor, då den så ut som samme størrelse, kansje hakket vassere. Neste gang...

Nlbc4.jpg

Etter at lørdagen starta med et forykende vær, snudde været på ettermiddagen på kort tid. Plutselig lå vi midt utpå med d verste torden og lyn været eg har vert med på. Vinden blåste opp kratfig fra alle kanter, og regnet var mer som en elv med kratfig vannføring. Shorts og baroverkropp va altså plutselig ikkje så kjempeopplegg :thumbsup: Va ikkje så høge i hatten der ute i ein 9 fots gummijolle. Klenå forblei våte resten av turen, for regne stoppa aldri. Ga tilslutt ***** og bare hang d utfor :D

Blei ein innholdsrik helg med ny art og pers på Kenneth, flere padderter, store gjedder som fikk vist sin amatøraktige treffprosent og kraft, sommervær på høgt nivå, og et H******* drittvær :) Takk for turen Kenny, satse på madammen på over 10kg sitte til høstturen vår der oppe :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for d :thumbsup:

Fiska i alle 3 delene av Jonsvatnet, men mest i litjvatnet og kilvatnet. Ørreten sto under en busk å plukka insekter i Kilvatnet. Va også flere vak etter større ørret der rett rundt båten. Har også fått flere i Litjvatnet som bifangst under gjeddefiske. Men ørret e jo totalt uinteressant sammenliknet med gjedde :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.