Gå til innhold
Fiskersiden

Ny norgesrekord på suter


gjørsmeiteren
 Share

Recommended Posts

Jøje! Jeg må fanden tute meg ta en tur til Telemark i år ja. Gratulerer til fangstmannen!

Husk at den er veggimellom mye større enn 99% av resten av suteren som blir fanget der oppe... Men joa, alle må til Telemark! :thumbsup: Rå, rå, rå fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at den er veggimellom mye større enn 99% av resten av suteren som blir fanget der oppe... Men joa, alle må til Telemark! :thumbsup: Rå, rå, rå fisk!

Jeg er klar over det. Men det gir fisket en ekstra dimensjon når man vet det svømmer sånne purker der oppe :thumbsup: Og suter er fett uansett. Suterfiske er noe av det kuleste fisket som fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg har sagt hele tia - det finnes urgromme suter der oppe. 4+ fisken finnes der garantert også.

Ulempen nå er vel at "alle" skal fiske der :thumbsup:

Jeg trodde ikke på det før, siden mange har sagt at det hvor det er kjempe mye suter, pleier det ikke å være noen store individer. Men denne fangsten beviser det motsatte. Nå tror jeg faktisk at vannet kan kanskje huse flere over 4+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til fiskern :)

Det var jo sant å si bare drømmefisker i den tråden der.

Jeg er kjerringa mot strømmen og sier heller at siden det bare er stor og vanskelig fisk der gidder jeg ikke å dra.

Slik burde dere andre også tenke.

Husk at han som fikk den digre suteren superekspert og at vanlige mennesker ikke kan drømme om å komme nær slike prestasjoner.

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg har sagt hele tia - det finnes urgromme suter der oppe. 4+ fisken finnes der garantert også.

Ulempen nå er vel at "alle" skal fiske der :rolleyes:

Finnes sikkert, problemet er at du må finne de få individene som er eldre enn 99% og som har lært seg å spise noe helt annet, evt bor et annet sted..

Denne fisken kan komme fra en helt annen plass, og på fargen å dømme bor den ute i feks kanalen og har forvillet seg opp dit ifm gyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det fra en som bor lokalt: Dere behøver neppe holde pusten! Alt regnet vi nå har fått og får, gjør alle elver til rimelig tykk kakao og vannstanden er ikke akkurat gunstig for tida. At det er 4 Kg fisk i vassdraget er forøvrgi ingen hemmelighet, men du skal jammen meg stå på/ha überflaks om du skal treffe på en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjerringa mot strømmen og sier heller at siden det bare er stor og vanskelig fisk der gidder jeg ikke å dra.

Slik burde dere andre også tenke.

Husk at han som fikk den digre suteren superekspert og at vanlige mennesker ikke kan drømme om å komme nær slike prestasjoner.

det var da voldsomt til nedvurdering av eget potensiale! Naturligvis opp til den enkelte hvilke utfordringer man skal gi seg i kast med, og det er jo greit at ikke alle drar til samme sted. Men husk at uansett hvor mye ekspert noen er, å få det ene supereksemplaret handler jo mye om tilfeldigher også. Det som skiller de gode fra de mindre gode er å jevnt over kunne levere kvalitetsfisk, om ikke rekorder. Denne fisken kunne nær sagt hvem som helst med ferdigheter over minimumsnivå ha fått. Og en suter på 56 cm er jo ikke eksepsjonelt lang, jeg har vel fått en tre-fire sutere som har vært lengre enn det. Men ingen med en slik vom! :) Med andre ord, fisk i denne klassen kan man få mange steder, hvis man er heldig å råke på dem rett før gyting! ;)

for øvrig gratulerer til fiskeren med en fantastisk suter! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da voldsomt til nedvurdering av eget potensiale! Naturligvis opp til den enkelte hvilke utfordringer man skal gi seg i kast med, og det er jo greit at ikke alle drar til samme sted. Men husk at uansett hvor mye ekspert noen er, å få det ene supereksemplaret handler jo mye om tilfeldigher også. Det som skiller de gode fra de mindre gode er å jevnt over kunne levere kvalitetsfisk, om ikke rekorder. Denne fisken kunne nær sagt hvem som helst med ferdigheter over minimumsnivå ha fått. Og en suter på 56 cm er jo ikke eksepsjonelt lang, jeg har vel fått en tre-fire sutere som har vært lengre enn det. Men ingen med en slik vom! :) Med andre ord, fisk i denne klassen kan man få mange steder, hvis man er heldig å råke på dem rett før gyting! ;)

for øvrig gratulerer til fiskeren med en fantastisk suter! :blush:

Selvfølgelig er det opp til den enkelte, men "alle" forstår vel at presset her kommer til å bli voldsomt etter dette (f.eks samme periode neste år....) og at det sannsynligvis er dødfødt å dra med minimum 90 fiskere på pletten fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det opp til den enkelte, men "alle" forstår vel at presset her kommer til å bli voldsomt etter dette (f.eks samme periode neste år....) og at det sannsynligvis er dødfødt å dra med minimum 90 fiskere på pletten fra før.

absolutt, her risikerer man kø, så jeg kommer også neppe til å dra dit. Men det er ikke fordi jeg ikke tror jeg kunne utrettet noe der..! :blush:

PS: ser at du har hatt like mange innlegg her på forumet i løpet av dine to år nanablag, som jeg har klart på sju år... :)

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: ser at du har hatt like mange innlegg her på forumet i løpet av dine to år nanablag, som jeg har klart på sju år... :blush:

Det er utelukkende fordi jeg skriver noe aldeles vanvittig mye piss, flesteparten av innleggene mine er i den elskede 100000-0 tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.